Vissla skrev 2011-11-28 18:01:46 följande:
Alla har rätt till begreppet "förlovning".
Men ska man använda soig utav det begreppet så lär man ju veta vad det står för och inte bara sitta o säga "jag är äldre än er jag har rätt ni har fel" så fort man blir motbevisad
Fast jag säger faktiskt att de som anser att de vill förlova sig endast om de vill gifta sig får känna att det är rätt för dom att göra det valet.
Det jag vänder mig emot det är dom anser att vi som endast vill förlova sig har så jättefel. Sedan försöker man förklara att det är inget nytt, att endast förlova sig, det har förekommit i minst 50 år, men det spelar ingen roll för deras sanning är den enda sanning
Det är så det har varit, sedan så är det så att de som påstår något annat är rätt historielösa, det är dom som ser sin defintion på förlovning som det enda rätta.
Det är inte dom som har livslånga förlovningar som urholkar förlovningen, jag kan tänka mig mer dom tonåringar som förlova sig efter två månader, de har troligen varken avsikt att gifta sig eller leva livet ut.
Det är nog en generationsfråga, de yngre är många gånger mycket mer noga att det skall gå rätt till. Det är min uppfattning, man behöver bara se på uppfostringsmetoder, timeout, regler och annat som inte ens mina föräldrar var i närheten av (och då var de med den tidens mått väldigt hårda) och annat som man märker att de yngre har en betydligt mer "äldre" synsätt än vad de i min generation har.