• kengru

Snabbköpskassörskan

Vad är det för fel på människor, verkar som att när de går in i ett snabbköp de parkerar hjärnorna där de hämtar sin korg/vagn. Jag kan bli helt tokig på alla dumma frågor jag får, för att inte tala om att dra "korten" på ICA där jag jobbar är det meningen att kunden ska dra sina egna kort, det finns tom små indikationer på hur man ska göra på avläsaren, så många människor sk-ter i det, de bara lämnar över korten till kassörskan, samma sak om de dragit kortet en gång, då ger de upp, tanken faller dem aldrig in att prova igen, de tittar på mig o säger "mitt kort fungerar inte", ändå fungerar kortet i 99% av fallen då jag drar.
    För att inte nämna hur de packar upp varorna, har ni inte sett skyltarna, inga varuberg tack. Varför envisas människor med att packa upp stora högar med varor, jag lovar, kassörskan kommer nog inte att kliva upp o gå mitt i erat köp, så ni hinner lägga upp dem med koden ifrån henne en sak i taget.
    Sen dessa fruntimmer, som står i hänger på vagnen medan deras partner packar upp varor ur vagnen för att sedan gå o packa ner dem i påsarna, vaerför delar ni inte upp jobbet, en lägger upp på bandet o betalar, en packar ner i påsarna? Är det så svårt.
    Så finns det en liten grupp människor som tycker att de är mycket bättre än kassapersonalen, så därför får man behandla dem hur som hellst. Tilltala dem elakt, svära åt dem, och vara allmänt otrevlig. En sa en gång till mig att människor som sitter i kassan inte kan vara särskilt välutbildade eller smarta, det är därför de har det arbete de har, vad vet han om mig. Jag har en magister i socialantropologi, så utbildning det har jag, det är arbete som saknas, så man tar vad man får.

Vet inte vad jag ville ha ut av detta, skriva av mig okanske få någon som läser det att inte "bygga berg" eller att kanske vara lite trevlig mot kassapersonalen nästa gång de handlar.

• Svar på tråden Snabbköpskassörskan
  • ViHi

känner igen det : ) men du glömde tanterna med fyra olika plånböcker som ska räkna allting fyra gånger så att de inte blir lurade : )

• kengru

vickie, *skrattar* jag har nog glömt nämna många.

• kengru

Kom på de som inte använder den där fjärde påsen de betalat för o därför vill lämna tillbaka den o ha sina 1,50 kr tillbaka.

• qlurig

"håller med fullständigt" glömmer även de som vänder upp och ner på kundkorgen mitt framför en och på bandet, eller dem som "oj har glömt en vara kan du vara snäll och hämta" fast man har jättekö bakom....
    Har haft jättetur och äntligen fått ett annat jobb...
    Lycka till

• ViHi

hade en kund en gång som kom tillbaka för att hon hade glömt dra kortet (ICA) när hon betalde för en påse efteråt :)

• Smajla

Eller de som - när de får reda på vad varan kostar när de kommit till kassan - säger - jaha, nä, då ska jag inte ha den så kassörskan får hämta den nerifrån bandet och ta bort den. Det finns ju priser i hyllan..

• Tjej 83

haha ja det är synd om er i kassorna jag håller med.
    tycker vissa kan va lite väl elaka faktiskt.
    men de är det mot oss i kön också. vissa kan sätta sin vagn/korg i kön o sen springa bort i 5 min och hämta saker och fylla på med. och sen när de kommer tillbaka och man har gått före dem för de inte var där jag då är de så vansinniga. men hallo ska jag vänta 50 meter från kassan för att 1 ska hämta varor ?? aldrig.!!

sen finns de dem som hänger på sina vagnar. ja. och de står mitt i vägen och ska lägga ner pengarna/kortet, kvittot i plånboken mitt framför kassan så jag inte kan betala elelr dra mina kort. kan de inte akta sej? man bli ju galen!!

tur så jobbar jag inte i nån affär, jag jobbar på förskolan, och barn är lite mer trevliga fast att de säger som de tycker och allt inte e snällt. så är de iaf bättre! hehe...

hoppas du får de bra ändå..

• kengru

Hade en "gubbe" en gång som kom till mig i kassan med sitt potatisskal, det var för mycket skal på potatisen hade han märkt när han skalade den så nu ville han ha pengarna tillbaka.
    En annan kom med en tom flaska pepsi o sa att det varit för lite kolsyra i den så han ville ha pengarna tillbaka, när jag frågade var pepsin var så sa han att den hade han druckit upp.

• fipa2

tummen upp för dig som jobbar trots att du är "överkvalificerad"
    många akademiskt utbildade väljer att leva på A-kassa istället för att ta emot jobb som anses vara "lägre" eller sämre.

jag bor inte i sverige och blir helt förvirrad alltid när jag är i svrige och ska betala, och så funkar kassa apparetarna helt annorlunda så att jag ska dra mitt eget kort eller sen stoppa in mynten i nån konstig mojäng. så i sådana fall är jag säkert som en av dina jobbiga kunder

• Lejra

kengru: känner igen det där precis... brukar själv sommarjobba som kassörska å trivs med jobbet, men visst finns det värre kunder än ändra... Själv avskyr jag de människor som kommer in 5 minuter före stängning och tar en kundvagn å ska storhandla.... men hallå... vi som jobbar i butiken vill åxå få gå hem... Det har lärt mig att tänka att inte gå till affären 5 min innan stänging om jag inte är helt 100% säker på vad jag ska ha....

Svar på tråden Snabbköpskassörskan