• kengru

Snabbköpskassörskan

Vad är det för fel på människor, verkar som att när de går in i ett snabbköp de parkerar hjärnorna där de hämtar sin korg/vagn. Jag kan bli helt tokig på alla dumma frågor jag får, för att inte tala om att dra "korten" på ICA där jag jobbar är det meningen att kunden ska dra sina egna kort, det finns tom små indikationer på hur man ska göra på avläsaren, så många människor sk-ter i det, de bara lämnar över korten till kassörskan, samma sak om de dragit kortet en gång, då ger de upp, tanken faller dem aldrig in att prova igen, de tittar på mig o säger "mitt kort fungerar inte", ändå fungerar kortet i 99% av fallen då jag drar.
    För att inte nämna hur de packar upp varorna, har ni inte sett skyltarna, inga varuberg tack. Varför envisas människor med att packa upp stora högar med varor, jag lovar, kassörskan kommer nog inte att kliva upp o gå mitt i erat köp, så ni hinner lägga upp dem med koden ifrån henne en sak i taget.
    Sen dessa fruntimmer, som står i hänger på vagnen medan deras partner packar upp varor ur vagnen för att sedan gå o packa ner dem i påsarna, vaerför delar ni inte upp jobbet, en lägger upp på bandet o betalar, en packar ner i påsarna? Är det så svårt.
    Så finns det en liten grupp människor som tycker att de är mycket bättre än kassapersonalen, så därför får man behandla dem hur som hellst. Tilltala dem elakt, svära åt dem, och vara allmänt otrevlig. En sa en gång till mig att människor som sitter i kassan inte kan vara särskilt välutbildade eller smarta, det är därför de har det arbete de har, vad vet han om mig. Jag har en magister i socialantropologi, så utbildning det har jag, det är arbete som saknas, så man tar vad man får.

Vet inte vad jag ville ha ut av detta, skriva av mig okanske få någon som läser det att inte "bygga berg" eller att kanske vara lite trevlig mot kassapersonalen nästa gång de handlar.

• Svar på tråden Snabbköpskassörskan
  • kengru

Snurrig, men fy, vilken elak sak att säga, han kan ju inte ha mått riktigt bra, hur reagerade du? Själv hade jag nog blivit helt chockad.

• Poena

Men SNurrig, såna typer är ju bara att skaka på huvudet åt.... Jag hade nästan sagt något tillbaka åt honom, frågat om han var äldre än 5 år..

• Snurrig

Det vare en zigenare och förlåt, men pga deras beteende så drar man alla över en kam. Så i.o.m hans beteende så "stärktes" och "bekräftades" min åsikt om dom.... Huuuh!

• Amigos

Hade en kund igår som lämnade över pantlapparna och en stor bit av hörnet var helt geggig för han haft de i munnen medan han packade upp sina varor. ÄCKLIGT!!!!
    Det fattades t.o.m en bit av lappen så länge hade han haft den i munnen.
    Hur tänker en del...lägg den istället framme hos mig.

Kram

• kengru

Amigos, som sagt, en del tänker helt enkelt inte.

• Snurrig

Var precis och handade konsum nere på hörnet. Precis då det blev min tur så "hängde" sig datorn. Kassörskan ringde på en annan och vi fick alla byta kassa. Så innan jag och nästa kund, som hade hunnit packa upp varorna på bandet, hade packat ner varorna och gått till kassan, så stod vi sist. Kunden som var bakom mig från början, var nu bakom mig igen. Så börjar hon sucka och stöna att det var dåligt att kassan inte funkadet och att vi minsan skulle stå först om rätt ska vara rätt, för vi var faktiskt först från början.
    Orkade inte svara, även om det var uppbenbart att det var till mig hon pratade. Herregud, när vi har med teknik att göra så får man vara beredd på att det strular iblan och nu råkade det bli så att det var precis då vi skulle betala. Hur orkar man? Och jag kan bli vansinnig när en kund som är irriterad försöker dra med sig hela kön i den negativa stämningen. GAH!!

• Grenadjären

Jag skulle allvarligt vägra att ta emot pengar som ngn haft i sin plaskvåtsvettiga bakficka! Sånt är ju direkt äckligt.
    Vi vägrar även att ta emot missfärgade sedlar. Eftersom vår värdetransport med uppräkn.central inte tar emot missfärgade sedlar. Detta har många kunder svårt för... -varför kan man inte betala med en ljusblå femhundring? Eller varför inte en gultonad hundring?

Innan jag började i handeln så träffade jag inte så mycket folk i jobbet. Nu mera, när man jobbar i butik kan man lätt konstatera att väldigt många tyvärr måste blivit uppfostrade på ett mycket tveksamt sätt. För något som tycks fattas många är rätt och slätt, vanligt folkvett.

Jag har flöljt denna tråd, och då och då dyker det upp människor som undrar vad vi är för ena (anställda i handeln) som är så oförskämda som kan tycka så om våra kunder som ju är vårt levebröd. Enligt dem så ska vi vara glada att vi har ett jobb (som vi själva valt) och därmed acceptera att många bär sig åt som svin.
    Jag är självklart glad att jag har ett jobb. Men resten kommer jag aldrig att skriva under på. Varför ska jag behöva stå ut med att bli spottad på av dessa varelser?
    Samtidigt måste man säga att de flesta är jättetrevliga att ha och göra med. Men det finns en skara människor som (som det verkar) går in för att hitta problem eller skapa problem och inte drar sig för att börja argumentera detta med enskild personal. Och så dessa äckel som inte förstår eller bryr sig om, att jag eller kollegan som står bakom disken och tar betalt också är människa och inte uppskattar att få en slabbig nysning rakt i fejset eller att det hostas slemmigt i sedlarna som man tänker betala med. Det är så tanklöst så man undrar!!

• Mell

Grenadjären:

Tyvärr finns det alltför många som är tveksamt uppfostrade, både sådana som fortfarande är relativt små och sådana som har blivit vuxna för längesen... Jag kommer snart böja jobba inom skolan, och där får man dagligen dras med båda sorterna... Tänk så mycket skit som vi lärare får stå ut med, varje dag, och inte är det nån som tackar en heller för att man tar hand om och undervisar deras otrevliga, ouppfostrade ungar utan folkvett...

Det är nog helt enkelt så att oavsett vad man jobbar med som inkluderar människor så får man räkna med att träffa på en hel del rötägg... och det finns dessvärre inget som man kan göra åt det...

• Grenadjären

Jag vill än en gång säga att de allra flesta jag möter och många av mina kollegor med, är bra människor. Men när man träffar så mycket folk så måste man sorgligt nog konstatera att en del (självklart minoritet) är väldigt konstiga.
    Följ denna tråd och läs vad kollegor berättar. Och jag tror att man faktiskt får ta och säga ifrån ordentligt, om det nu hjälper, när man blir kallad saker osv osv så som beskrivs i tråden

• Charre81

Den enda gången jag egentligen säger ifrån är till de som försöker lura mig, då står de och ljuger en rakt upp i ansiktet..det tycker jag är riktigt dåligt.

Svar på tråden Snabbköpskassörskan