• kengru

Snabbköpskassörskan

Vad är det för fel på människor, verkar som att när de går in i ett snabbköp de parkerar hjärnorna där de hämtar sin korg/vagn. Jag kan bli helt tokig på alla dumma frågor jag får, för att inte tala om att dra "korten" på ICA där jag jobbar är det meningen att kunden ska dra sina egna kort, det finns tom små indikationer på hur man ska göra på avläsaren, så många människor sk-ter i det, de bara lämnar över korten till kassörskan, samma sak om de dragit kortet en gång, då ger de upp, tanken faller dem aldrig in att prova igen, de tittar på mig o säger "mitt kort fungerar inte", ändå fungerar kortet i 99% av fallen då jag drar.
    För att inte nämna hur de packar upp varorna, har ni inte sett skyltarna, inga varuberg tack. Varför envisas människor med att packa upp stora högar med varor, jag lovar, kassörskan kommer nog inte att kliva upp o gå mitt i erat köp, så ni hinner lägga upp dem med koden ifrån henne en sak i taget.
    Sen dessa fruntimmer, som står i hänger på vagnen medan deras partner packar upp varor ur vagnen för att sedan gå o packa ner dem i påsarna, vaerför delar ni inte upp jobbet, en lägger upp på bandet o betalar, en packar ner i påsarna? Är det så svårt.
    Så finns det en liten grupp människor som tycker att de är mycket bättre än kassapersonalen, så därför får man behandla dem hur som hellst. Tilltala dem elakt, svära åt dem, och vara allmänt otrevlig. En sa en gång till mig att människor som sitter i kassan inte kan vara särskilt välutbildade eller smarta, det är därför de har det arbete de har, vad vet han om mig. Jag har en magister i socialantropologi, så utbildning det har jag, det är arbete som saknas, så man tar vad man får.

Vet inte vad jag ville ha ut av detta, skriva av mig okanske få någon som läser det att inte "bygga berg" eller att kanske vara lite trevlig mot kassapersonalen nästa gång de handlar.

• Svar på tråden Snabbköpskassörskan
  • Malin1976

Inexsana: Så bra det där lät! Och inte verka dom slå dig kunderna heller för det!

• Inexsana

Malin1976 -- > Nä slagen har jag aldrig blivit av en kund, men det var en gång en äldre herre som kallade mig hora för att jag inte kunde svara på varför vi inte gjorde eget schampoo, när vi hade eget märke på allt annat.

• Laire

En äldre kvinna som jobbade med mig fick en baguette kastad på sig, och hon är världens lugnaste och trevligaste person så även fast det gått två år pratas det fortfarande om det. Ingen fattar hur man kan bli arg på henne.

• Malin1976

Usch! Sånt ska man verkligen inte behöva utstå!!

• ming

Inexsana-> Det förstår du väl att du inte kan berätta om sånt.
    Det är ju jättehemskt att berätta precis som det är, att du kallades för hora för ingenting.

• Inexsana

Men ska jag vara ärlig, så log jag tillbaka mot kunden och sa jag tar 500 svart, ska vi åka hem till dig eller ta in på hotell? Herren vart knäpptyst, och gick bara därifrån.

• mosterYster

Inexana - shit, snacka om svar på tal! Jag är grymt impad!

Sen den här tråden kom så har jag verkligen börjat TÄNKA på kassörskor och deras vardag Varenda gång jag handlar så är jag supernoga med varor på rad och streckkoder och tyngsta först etc. Och jag ler och säger hej och tack när jag får kvittot osv... och drar kortet/korten så snart det är möjligt. INte vet jag om kassörskorna uppskattar det, men jag vet i alla fall att jag inte har gjort deras arbetsdag _sämre_...

• Laire

Gör du det gör du nog det bättre för många.

I början av jobbet i somras blev jag jättenere efter jobbet, speciellt då man jobbade då alla stressade yrkesmänniskor kom och handlade, då man inte blev "sedd". Jag är van vid att man "ser" andra människor i sådana situationer, men ibland fick man knappt en blick.

Vet itne om jag är känslig, men jag tyckte det var jättejobbigt och blev rätt så ledsen.

• kengru

Rätt korkad sak att säga, att de äldre kassörskorna gnäller mindre, hur vet ni det, känner ni dem privat? Jag är hur trevlig som hellst när jag arbetar, klagar aldrig, snäser aldrig, ber alltid om ursäckt oavsett om jag har gjort ett misstag eller om det är kunden. Skulle ni handla av mig ochmånga andra som vändrar sina åsikter här inne skulle ni med all säkerhet inte vara medveten om det.

Jag ber så hemskt mycket om ursäckt om någon har funnit det jag skrivit stötande.

• Mollie

Minne ej om jag nämt det tidigare, men en kund kom och ville köpa en k*klängd med korv... Jag gav inte svar på tal, men gav en handlig på tal, packeterade in en prinskorv och frågade lite käckt; Är det bra så?

Svar på tråden Snabbköpskassörskan