• iväntanpådig

BF Augusti 2012

Vi har försökt få barn i 5 år utan ett enda plus. Har just Plus! Är förstås överlycklig men tillika skräckslagen/livrädd för missfall! Men som sagt man väntar inte missfall utan barn! Måste försöka intala sig det bara! Har haft lite läskig molvärk och det har tagits infektionsvärden för att utesluta infektion. Dessa visade ju ingenting! Tack och lov!

Undrar nu om någon vill följas åt till den beräknade dagen då vi ska få träffa våra bebisar och under tiden prata om allt mellan himmel ocvh jord!? Själv räknar jag BF enl. FL till 17/8 2012!

• Svar på tråden BF Augusti 2012
  • Carro34
    barnatro: Nja, jag tror inte att PCO är så allvarligt egentligen. Det som händer att jag inte har någon egen ägglossning så jag har behövt IFV för att bli gravid. Sen när man väl börjar med IVF är det flera rapporter som visar på att det är större chans att lyckas eftersom man har många ägg och ofta av bra kvalitet, Tror däremot att PCOS, som utvecklas av PCO, kan vara lite jobbigare.

Hoppas att allt gick bra på ditt vul idag !?!!  
  • mela86

Måste få skriva av mig, fick mitt drömjobb idag! Är bara så jäkla nervös för att berätta att jag är gravid, hur länge ska man vänta? Har fått väldigt bra kontakt med den manliga chefen, vill inte "svika" honom och undanhålla, men samtidigt vill jag ju inte berätta för tidigt heller. Vad tror ni? Imorgon ska vi på VUL 11.30, är jättenervös efter tidigare m.a, kanske behöver jag inte berätta om graviditeten alls ifall embryot är dött.. Åh, vilken soppa!

• barnatro10

Mela86: grattis till jobbet, spännande!! Jag tycker iallafall att du kan vänta till efter VUL, ifall det inte går vägen (även om det så klart ska göra det!). Själv tänkte jag vänta några veckor.

Var på Vul idag, Yippi! Vi såg en liten krabat på ca 20 mm, liten trodde vi. Hon pratade om 8+2 (vi trodde 9+5), men hon menade att det var tillräckligt stort och följt kurvan sen vi var där sist, så vi får väl försöka koppla av även om vi kanske inte är så långt som vi tror. Känns så skönt. Såg inga armar och ben, men väl ansiktsdrag... Fantastiskt!

Lycka till ni som också som ska iväg på VUL i veckan!

• Bolih84
    Lycka till ni som också som ska iväg på VUL i veckan!

Härligt för er att få sett att det är ett pickande litet hjärta där inne!

Känns som tiden går såå himla sakta nu alltså!

På torsdag är det dags för oss och VUL, hoppas för allt i världen att det bor någon där inne i bubblan!
    Kommer vara supernervös, börjar redan gruva mej samtidigt som jag längtar till tusen!

• mela86

Grattis Barnatro!! Och tack för grattis! Om några timmar är det dags för oss också.. Så nervöst!!

• Baggs

Mela86: Grattis till jobbet!! Ja, knivigt är det ju alltid här med jobbskiften mitt under en graviditet. Jag är nästan i samma situation... I höstas, innan vi var i gång med vår behandling, sökte jag en tjänst jag läääänge suktat efter. Under mellandagarna var jag på intervju och kände att det där, det gick bra. Fick lite ångest då, speciellt då det är provanställning inblandat. Så efter moget övervägande beslutade jag mig för att meddela att jag drog tillbaka min ansökan pga graviditet, innan de hunnit fatta beslut... NU, nu har de kontaktat mig och meddelat att de ser det långsiktigt, och vill att jag skall återkomma till processen!!! Hur gör jag nu då? Går ju in i 12 veckan nu... Känns märkligt!!
    Och lycka till på VUL - du ska se att det går bra!!!

• Freakyme

Grattis till jobbet Mela!!! Hållet tummarna för ett litet hjärta på VUL.

Baggs, verkar ju vara en toppenarbetsgivare! Va kul att det någon gång kan vara åt det hållet när man vanligtvis hör om alla puckon som väljer bort gravida eller kvinnor i barnafödarålder/med små barn.
    Klart du ska vara med i processen. Du har väl ingenting att förlora?

• Majsan77

Barnatro10: Grattis till lyckat VUL! Skönt att allt såg bra ut.

Mela86: Grattis till jobbet och lycka till på VUL idag.

Baggs: Jag säger "go for it". Du har ju varit ärlig och berättat hur det ligger till så om arbetsgivaren är intresserad är det väl bara att hoppa på tåget igen och se hur det går.

• Sussi85

Var på VUL i onsdags förra veckan och vi fick se ett litet hjärta picka.
    Lillen var 10,8 mm så den var så stor som den ska vara, fick bara ett nytt BF datum.
    Var då i v7+2 och han sa att det var bara 5% chans att få mf då, så det känns ju bra.

Är nu i v8+1 och hade lite ilande känsla som gjorde riktigt ont i magen nu i morse
    och mår lite illa just nu annars mår jag bara bra.

Vad roligt att det är så många som har fått sätt ett hjärta ticka.

1/8
    2/8
    3/8
    4/8
    5/8 Inanna 43 år, barn 1 på 7:e försöket
    6/8 Baggs 38 år, barn 2
    7/8
    8/8
    9/8
    10/8
    11/8
    12/8
    13/8
    14/8
    15/8
    16/8 Barnatro10
    17/8 Sjöglimt 26 år ICSI 1 FET1 första barnet.
    18/8 Freakyme 27 år, 4e försöket.
    19/8
    20/8
    21/8
    22/8
    23/8
    24/8
    25/8
    26/8
    27/8 Sussi85 26år, 3:e försöket (2 IVF, 1 FET), 2:a barnet
    28/8
    29/8
    30/8
    31/8

• mela86

Baggs, Mojsen och Freakyme; tusen tack för gratulationerna!! Baggs - klart du ska köra på, du har ju varit ärlig och de vill ha dig på lång sikt, vilket betyder att de vill ha dig före, under samt efter en graviditet med allt vad det innebär! Låter ju dessutom som om du har stor chans att få tjänsten. Jag har ett motto jag lever efter - Dream Big, Live Amacingly! Håller tummarna för dig om det är nåt du verkligen vill!

Svar på tråden BF Augusti 2012