• iväntanpådig

BF Augusti 2012

Vi har försökt få barn i 5 år utan ett enda plus. Har just Plus! Är förstås överlycklig men tillika skräckslagen/livrädd för missfall! Men som sagt man väntar inte missfall utan barn! Måste försöka intala sig det bara! Har haft lite läskig molvärk och det har tagits infektionsvärden för att utesluta infektion. Dessa visade ju ingenting! Tack och lov!

Undrar nu om någon vill följas åt till den beräknade dagen då vi ska få träffa våra bebisar och under tiden prata om allt mellan himmel ocvh jord!? Själv räknar jag BF enl. FL till 17/8 2012!

• Svar på tråden BF Augusti 2012
  • Ylviz

Tack för era ord, de värmer! Vi har bestämt oss för att köra igen i mars/april och det känns jättebra.. Visst finns det något gammalt ordspråk som säger att efter ett missfall så är det lättare att bli gravid? Kanske inte stämmer på IVF, men man kan ju alltid hoppas! Jag kanske hoppar in här någon gång senare när det börjar närma sig för att komma med några glada tillrop. Hade ju BF 8/8 så därför känner jag lite extra mer er här inne. Har tidigare jobbat som USK på förlossningen och har massor av lugnande historier och tips om det skulle behövas. Lycka till och passa på att njuta, hoppas o längta vare sig ni mår illa eller inte

• Baggs

Ylviz: Ja, det är väl det vi med mf alla lever på: att det är lättare nästa gång att bli gravid. Men som sagt, är man i IVF-svängen är det en annan story... Jag vet det alldeles för väl. Men jag önskar er all lycka till och så hoppas jag vi får höra av dig mellan varven ändå!

• Carro34

Ylviz: såg ditt inlägg först nu, verkligen jätte tråkigt Gråter  men du verkar vara stark och jag imponeras av att du håller modet uppe och jag kan bara föreställa mig hur jobbigt det är för er. Stora kramen till er !!

• oprofessionell

Tjejer!
    Tänkte hoppa in i er tråd om det går för sig. 
    Med BF 13/8 -11, räknar alltså jag v 10, 9+2 idag.
    Har en 1,5årig hemma och plussade lite oväntat precis innan jul.

Mår som man bör.
    Alltså: Asilla, dödstrött, yr är överdrivet känslosam. Och sjukt förväntansfull :)
    Hoppas man kan få följas åt tills sensommaren är här.

kram på er!

• Kallisto

Usch, är lite ledsen idag. En jobbarkompis frågade hur långt jag var gången, när jag svarade 10+2 svarade hon "då närmar du dig de kritiska veckorna då". Jag protesterade såklart och sa att de flesta missfallen sker innan vecka 8 och att vi hade sett hjärtat osv. Men hennes missfall (hon har haft 3) de kom minsann mellan v. 11 och v.13, basta.

Fan, jag vet ju att det kan hända, men mår inte bättre för att hon är tvungen att påpeka risken!

• oprofessionell
    Kallisto skrev 2012-01-12 21:27:09 följande:
    Usch, är lite ledsen idag. En jobbarkompis frågade hur långt jag var gången, när jag svarade 10+2 svarade hon "då närmar du dig de kritiska veckorna då". Jag protesterade såklart och sa att de flesta missfallen sker innan vecka 8 och att vi hade sett hjärtat osv. Men hennes missfall (hon har haft 3) de kom minsann mellan v. 11 och v.13, basta.

Fan, jag vet ju att det kan hända, men mår inte bättre för att hon är tvungen att påpeka risken!
    Skit i henne! När jag nojade under min förra graviditet och ringde till min BM och grät över min oro sa hon med världens lugnaste röst att:

"De flesta missfall som sker innan v 12 sker i v 9, då viktiga saker i barnets hjärna börjar utvecklas snabbt. Efter v 9 blir risken mindre och mindre, v 12 är ingen magisk gräns då allt försvinner sådär pang bom. Det är då statistiken planar ut till nästan ingenting. Veckan misstolkas lite."

Jag är ju inte själv någon BM, men jag tycker att det verkar rimligt. Att chansen till MF går ner lite i taget och att den i vecka 12 nästan är helt borta. Inte att allt bara försvinner med en dag.
    Och har man som du sett lill-hjärtat är väl chansen att allt går helt strålande bra skyhög :)

Kram på dig!
  • iväntanpådig

Vilken onödig kommentar av din jobbarkompis! Verkar va en dryg en! Som oprofessionell sa SKIT I HENNE!!

Kram!

• Lillismaj
    Kallisto skrev 2012-01-12 21:27:09 följande:

Usch, verkar vara en elak människa, så säger man bara inte. Förmodligen avundsjuk.
    Jag är också i v 10+2 idag. Det här fixar vi, det har gått bra hittills!
  • Tvåönskarblifler

Jag fick MF i v 12, till mig sa dem att det är vanligt att det blir just i v 12 :) Kanske bara var för att lugna mig, vet inte. Alla säger olika. Men ändå onödigt sagt, alla vet vi ju om riskerna, men man vill inte direkt bli påmind, är nog jobbigt som det är ju.

• Freakyme

Ylviz, lider med dig. Håller tummarna att det är din tur nu i vår!!

Är mitt i vecka nio nu (8+4). Har bara hört att det är en sjukt jobbig vecka för mamman med illamående from hell och what not (vilket jag känner igen mig i så det knakar). Blir nu orolig att det är kritiskt i min lilla mage med... Hade just glömt bort missfallsrisken för en liten stund. Suck...

Och Kallisto, vad var det för okänslig jobbarkompis? Be henne fara och flyga... det kan du för du är hormonell och gravid hahahaha. 

Svar på tråden BF Augusti 2012