Grattis Mojsen, måste vara fantastiskt att få se händer och fötter 
Barnatro10: jag tror att riskerna för ma minskar om man sett ett hjärta slå, oavsett vecka. sen är det ju så klart alltid mer risker tidigt i graviditeten men ett tickade hjärta är mycket positivt. men lycka till på måndag !
Idag går jag in i vecka 13 (12+0) men kommer inte kunna slappna av förrän på onsdag på vi har UL (nupp/kub).
Jag sa i morse till min man att det som just nu känns som det jobbigaste om allt skulle gå åt skogen på onsdag är inte att det inte fungerade denna gången utan att jag ska behöva gå igenom dessa tre hemska månader igen (om vi lyckas bli gravida igen). Missförstå mig inte, naturligtvis skulle det kännas hemskt att få ma, men den tanken har jag på något sätt förlikat mig med (fast jag kanske reagerar annorlunda om det väl händer). Men den psykiska påfrestning som varit sedan början av december vet jag inte om jag klarar av igen....
Fick idag, av en slump, även veta att jag har PCO. Hittade en gammal lapp från utredningen jag gjorde 2007 och på den har läkaren skrivit PCO med stora bokstäver. Då hade jag ingen aning om någonting och reagerade väl inte när han sa PCO. Men sedan dess har jag läst på mycket om barnlöshet och när jag nu såg att det stod PCO på lappen förstod jag ju direkt vad det var. Lite tråkigt att läkaren då inte förklarade detta för mig bättre. Jag är inte överviktigt (snarare tvärtom) och har inte problem med acne eller oönskad hårväxt, så när jag läst om PCO så har jag inte fattat att det är det jag har. Men det är det tydligen....
Oj, vad långt det blev. Ha en bra lördag !!