• iväntanpådig

BF Augusti 2012

Vi har försökt få barn i 5 år utan ett enda plus. Har just Plus! Är förstås överlycklig men tillika skräckslagen/livrädd för missfall! Men som sagt man väntar inte missfall utan barn! Måste försöka intala sig det bara! Har haft lite läskig molvärk och det har tagits infektionsvärden för att utesluta infektion. Dessa visade ju ingenting! Tack och lov!

Undrar nu om någon vill följas åt till den beräknade dagen då vi ska få träffa våra bebisar och under tiden prata om allt mellan himmel ocvh jord!? Själv räknar jag BF enl. FL till 17/8 2012!

• Svar på tråden BF Augusti 2012
  • Inanna Li

Mojsen21 - Grattis till lyckat VUL! Det är en underbar känsla att få se att embryot lever!

• Inanna Li

Jag är orolig hela tiden för att nåt ska var fel så jag förstår hur flera av er känner. Längtar så efter att passera vecka 12 när MF-risken minskar. Mina symptom kommer och går och jag är rädd när jag inget känner och även rädd om jag plötsligt får väldigt ont i magen! Igår var jag på inskrivning på MVC och den 25 januari är det dags för KUB/NUPP! Önskar att tiden gick lite fortare!

• Bolih84
    Mojsen: Supergrattis!
    LÄngatr sååå till torsdag när vi ska iväg på VUL borde vara i 9+3 då.....
    Såg ni armar och ben idag? Vad sa dom om BF datumet, vart ni flyttad nåt?
  • barnatro10

Läser och begrundar era inlägg. Jag känner så väl igen mig i er oro och ångest över mf/ma.

Funderar på en sak... Vi såg ju ett pickande hjärta på dag 7+1... tror ni att det är för tidigt för att va lugnare och tro att det går vägen, alltså allt det här med v. 12 och den minskade mf-risken?! Några skrivet ju att om man sett hjärtat så är mf-risken mindre... Gäller det även på ett så tidigt Vul tror ni?

Vi ska på ett nytt vul på måndag 9+5, kan man andas ut mer efter det om det händer mycket v 8-9!?

Jag har verkligen ingen koll... Mer än på min oro och konstanta molvärk/spänning i mage (idag ljumskarna för omväxling). Fortfarande inget illamående, bara spända bröst).

• Majsan77

Mela86 & Innan68: Tack för grattis!  Nu kan man pusta ut för en stund i alla fall. 

Lih84: Ja, vi kunde se små armar och ben röra sig. Jättehäftigt! Otroligt att man kan se så mycket trots att krabaten "bara" är drygt 3 cm. Lycka till på torsdag när det är dags för dig.

Barnatro10:  Lycka till med VUL på måndag! Inte länge kvar nu.

• Carro34

Grattis Mojsen, måste vara fantastiskt att få se händer och fötter Glad

Barnatro10: jag tror att riskerna för ma minskar om man sett ett hjärta slå, oavsett vecka. sen är det ju så klart alltid mer risker tidigt i graviditeten men ett tickade hjärta är mycket positivt. men lycka till på måndag !

Idag går jag in i vecka 13 (12+0) men kommer inte kunna slappna av förrän på onsdag på vi har UL (nupp/kub).

Jag sa i morse till min man att det som just nu känns som det jobbigaste om allt skulle gå åt skogen på onsdag är inte att det inte fungerade denna gången utan att jag ska behöva gå igenom dessa tre hemska månader igen (om vi lyckas bli gravida igen). Missförstå mig inte, naturligtvis skulle det kännas hemskt att få ma, men den tanken har jag på något sätt förlikat mig med (fast jag kanske reagerar annorlunda om det väl händer). Men den psykiska påfrestning som varit sedan början av december vet jag inte om jag klarar av igen....

Fick idag, av en slump, även veta att jag har PCO. Hittade en gammal lapp från utredningen jag gjorde 2007 och på den har läkaren skrivit PCO med stora bokstäver. Då hade jag ingen aning om någonting och reagerade väl inte när han sa PCO. Men sedan dess har jag läst på mycket om barnlöshet och när jag nu såg att det stod PCO på lappen förstod jag ju direkt vad det var. Lite tråkigt att läkaren då inte förklarade detta för mig bättre. Jag är inte överviktigt (snarare tvärtom) och har inte problem med acne eller oönskad hårväxt, så när jag läst om PCO så har jag inte fattat att det är det jag har. Men det är det tydligen....

Oj, vad långt det blev. Ha en bra lördag !!  

• barnatro10

Tack för era positiva tankar. Jag har haft en väldigt jobbig helg med ömhet i mage/ljumskar och en konstant mättnadskänsla som nu ikväll övergått till illamående. Har ju sluppit detta förut.

Känner någon igen sig?

Är det sant att man kan se armar och ben redan v 10?! Längtar till imorgon även om jag är konstant orolig för ma.

Hur mår ni? Vilken vecka är alla? Själv har jag inte lagt in mig på listan, svårt från mobilen. Vill någon göra det åt mig, bf 16/8.

Vad är PCO, verkar allvarligt. Men nu när du är gravid är det väl Ingen fara, eller?

• Bolih84
    barnatro: Jag är i vecka 8 (7+5) och ska göra VUL på torsdag.
    Känner molvärk och träningsvärk i magen, törstig och trött.....
  • iväntanpådig

1/8

2/8

3/8

4/8

5/8 Inanna 43 år, barn 1 på 7:e försöket

6/8 Baggs 38 år, barn 2

7/8

8/8

9/8

10/8

11/8

12/8

13/8

14/8

15/8

16/8 Barnatro10

17/8 Sjöglimt 26 år ICSI 1 FET1 första barnet.

18/8 Freakyme 27 år, 4e försöket.

19/8

20/8

21/8

22/8

23/8

24/8

25/8 Sussi85 26år, 3:e försöket (2 IVF, 1 FET), 2:a barnet

26/8

27/8

28/8

29/8

30/8

31/8

• iväntanpådig

Å nej jag skrev ett långt inlägg som jag klanta bort!!Obestämd

Barnatro10: Jo jag tror man kan se händer och fötter på VUL i v10. Hur gick de??

Själv är jag i v.10 (9+2 idag) Har mått lite illa i helgen och haft molvärk i magen och sticknigar i underlivet.(även lyckats bli förkyld) Tänker att det är växtvärk. Mycket som händer i underlivet oxå när man är gravid. Mera blodkärl m.m Nu tänker jag försöka gilla läget innan VUL som är nästa tisdag (har ju inte blödigt alls, hoppas att inte göra det heller) känns som en evighet tills dess!!

Svar på tråden BF Augusti 2012