• iväntanpådig

BF Augusti 2012

Vi har försökt få barn i 5 år utan ett enda plus. Har just Plus! Är förstås överlycklig men tillika skräckslagen/livrädd för missfall! Men som sagt man väntar inte missfall utan barn! Måste försöka intala sig det bara! Har haft lite läskig molvärk och det har tagits infektionsvärden för att utesluta infektion. Dessa visade ju ingenting! Tack och lov!

Undrar nu om någon vill följas åt till den beräknade dagen då vi ska få träffa våra bebisar och under tiden prata om allt mellan himmel ocvh jord!? Själv räknar jag BF enl. FL till 17/8 2012!

• Svar på tråden BF Augusti 2012
  • Majsan77

SmillaK: Grattis till lyckat ultraljud!  Vi gjorde vårt NUPP-UL igår men för oss gick det inte så lätt. Bebisen låg först i helt fel vinkel och rörde sig hit och dit hela tiden. Så efter att barnmorskan försökt ett tag så fick vi gå ut i väntrummet igen. Andra gången gick det bättre men hon bökade runt rejält för att kunna ta måtten. Det kändes lite läskigt när hon tryckte så hårt på magen med ultraljudsstaven men hon sa att fostret inte känner av det. Vi såg i alla fall hjärtat slå, bebisen rörde på sig rejält och var exakt på dagen så stor som den skulle vara (räknat efter sista mens). Värdena vara också bra och barnmorskan bedömde låg risk. Håller med dig Smilla om att man nu kanske kan börja glädjas på allvar åt graviditeten.

• iväntanpådig

Grattis Smillak och Majsan77 till lyckat UL å KUB!!Solig Härligt!

Jag ska på UL eller VUL på onsdag osäker på hur dom gör men kommer då iallafall å va i v12+4! Ska försöka andas ut lite efter det om allt ser bra ut..

Har inte haft min bikini efter jag blev gravid, dum som jag var skulle jag ju borda ha provat den innan vildmarksbadningen igår! Fick knappt fast den och det va för lite tyg för att täcka brösten... Nånting som har hänt där! Flört

Trevlig söndag alla! Själv ska jag och träffa min bästa kompis och hennes nyfödda lilla tjej som jag fått äran att bli fadder åt! Hjärta

• Baggs

Så, nu är jag tillbaka efter en skidvecka i Sälen! Underbart - men kallt!

Grattis till bra UL/NUPP i veckan, ni som gjort dem! Jag skall på mitt i morgon - och ser fram emot att få se vad att allt är ok - har ju inte direkt börjat känna något ännu - annat än att magen är rundare!

• Baggs

Pustar ut på allvar nu!!! En liten sprattelgubbe låg i magen och for runt som en vilde - men det fanns ändå tillfällen att mäta ordentligt. Allt såg väldigt bra ut och inga konstigheter trots, som det påpekades två gånger, min ålder... Så nu är det till att njuta av att det VÄXER imagen på en!!! Nytt RUL 14/3!!! Längtar redan!
    Dock blev jag framflyttad till 8/8!

• Freakyme

Har även jag varit på skidsemester men i Österrike. Så härligt att vara iväg ett tag =) Dock var det många i min omgivning som fasade över att jag skulle åka skidor? Hade inte ens haft en tanke på att det kunde vara farligt men förstod ganska snabbt att jag nog borde undvika att ramla... Gick hur som helst bra.

Bagen börjar att synas lite grann. Ser mest "fläskig" ut och har lite svårt att tycka om det. Har hittills gått ner en del i vikt tack vare mysiga kräkningar osv och står nu på -0,3kg från startvikt. Antar att jag kommer att ta igen det framöver...

Har ni upplevt okänslig omgivning? Förstår inte hur vett, sans och smidighet kan försvinna ur folk bara för att någon är gravid? Jobbar inom vården och de flesta på jobbet vet numera om att jag är gravid. Fick samma kommentar av två stycken: "Det har jag misstänkt för jag tyckte att du hade lagt ut lite här om dagen". Ursäkta?? Inte så kul att höra när man går ner i vikt? Är det ok att fälla sånna kommentarer i v 11? Är nu i v 13 och det putar lite mer men i v 11 syntes nada. Till och med folk som kommit fram och tagit på magen! Back off säger jag bara!!
    (Ni hör hur hormonerna sprutar...).

Ska återgå till mitt nattpass. Ha en härlig dag och vecka!!

• Majsan77

Baggs: Härlig med skidsemester men framförallt, härligt med ett UL som gick bra. Grattis!

Freakyme: Ja, det verkar ibland som folk tror att det är fritt fram att kommentera kroppen hos någon som är gravid. Vänta bara tills magen börjar synas ordentligt. En del kommer att oja sig över hur stor magen är medan andra säger vilken liten mage man har. Inget kul att höra varken eller. Tyvärr har jag kommit på mig själv med att kommentera storleken på någon gravidmage. Jag ångrade mig direkt efteråt och nu försöker jag verkligen tänkta på att inte säga något alls om storleken på magen.

• iväntanpådig

Här är vår skrutt från dagens UL!!HjärtaSolig Läkaren fick längden efter flera mått (en livlig krabat de där) till CRL 7,40 cm. Storlek för en i 13+5 men pga av ICSI vet vi när befruktning skett, så räknar fortfarande mig i 12+4. Nu ska jag bara njuta(försöka iallafall) av att vara gravid och vänta barn! Sjukt va härligt det känns!! 

• iväntanpådig

Baggs grattis till fint UL! Solig

Freakemy å baggs härligt med semester!! Längtar till v 9 då jag får min!! Flört

Är det nånting jag lärt sig med IVF/ICSI karusellen är att ALDRIG kommentera verken en befintlig/obefintlig bebis mage!

• barnatro10

Smått panik. Total oro! Igår fick jag för första gången under grav (idag 13+0) lite bruna flytningar som övergick i lite blod. Har ingen blödning idag, bara lite "spår" av blod. Har lite "mensvärk", men inte särskilt kraftigt.

Någon som upplevt detta? Behöver det bara betyda missfall? Läste någonstans att man kunde blöda utan att det gått snett.

Ska som tur är på Vul imorgonbitti hos läkaren så vi behöver bara lida igenom ett ångestfyllt dygn...

• iväntanpådig

min kompis hade lågt liggande moderkaka.Blödde i början men idag har hon en liten dotter! Kanske kan det va något sånt?

Svar på tråden BF Augusti 2012