• iväntanpådig

BF Augusti 2012

Vi har försökt få barn i 5 år utan ett enda plus. Har just Plus! Är förstås överlycklig men tillika skräckslagen/livrädd för missfall! Men som sagt man väntar inte missfall utan barn! Måste försöka intala sig det bara! Har haft lite läskig molvärk och det har tagits infektionsvärden för att utesluta infektion. Dessa visade ju ingenting! Tack och lov!

Undrar nu om någon vill följas åt till den beräknade dagen då vi ska få träffa våra bebisar och under tiden prata om allt mellan himmel ocvh jord!? Själv räknar jag BF enl. FL till 17/8 2012!

• Svar på tråden BF Augusti 2012
  • Carro34

Jag känner också precis som du SmillaK när det gäller att berätta. Det känns jobbigt, som att man skryter på något sätt eller vill vara märkvärdig. Det handlar också om att det, precis som du skriver, känns overkligt för en själv fortfarande så det känns som att jag står och ljuger.

Sen jag ju fortfarande orolig att något ska gå fel och att det då kommer kännas jobbig att ha berättat för alla, men jag är ju i vecka 18 imorgon och det syns rejält nu på mig nu så jag måste bara släppa det.  

Vår närmsta familj och vänner vet om att det är IVF men inte bekanta. Jag har inget emot att berätta om någon frågar eller om ämnet kommer upp i vissa sammanhang men jag kommer inte berätta det helt apropå. Det blev ett samtal här på jobbet någon dag om att vissa har svårt att få barn, men jag kände inte för att berätta om vår ivf då. Men det kanske handlar mer om hur väl man känner sällskapet (jag är rätt ny på jobbet)

Jag flyger ganska mycket i jobbet, men jag kommer nog att försöka avstyra alla flygresor efter vecka 28. Kanske mest för att jag då kan ”skylla på” att jag inte får flyga (tycker inte om att flyga i jobbet). Men en semesterresa hade jag nog kunnat boka in, lite beroende på hur lång flygtur.  

Vi har inte vågat kolla på barnvagn ännu, jag tänkte att vi kanske ska börja med det efter RUL om allt går bra då. Har dock pratat med tre olika vänner som har små barn och fått deras input till vad som är bra och mindre bra. En av vännerna har två barn och hon var väldigt tydlig med vad som var fel på den vagnen de köpte till första barnet och vad hon absolut ville ha till det andra, så där fick jag många konkreta tips.

• Freakyme

Hej allihop!
    Kliver in i v 15 imorgon och längtar såååå tills jag börjar känna det lilla grynet. Har inte fått tid för RUL ännu men det borde väl inte bli alltför långt bort. Ska få en kallelse i brevlådan...

Ser att ni diskuterat resor litegranna. Vi gick själva i tankarna att åka en långhelg till London så jag gjorde lite research. De flesta flygbolag flyger fram till v30-34. Dock finns det i princip INGEN reseförsäkring som täcker graviditetskomplikationer utomlans efter v.28. Vistelse på sjukhus relaterat till graviditeten är alltså något man helt får stå för själv. Ambulansflyg hem från södra Europa skall visst kosta typ 300 000kr... Kan bli lite dyrt...

Så om ni ska utomlands råder jag er att kolla reseförsäkringen och boka i "rätt" gravvecka.
    Ha en bra vecka! 

• iväntanpådig

Här är det tyst! Glad

Vi tittar på barnvagnar men mest "för att". Köpa vågar vi nog inte göra innan RUL 14/3 och till och med det känns ganska tidigt.. Behöver jag säga hur jag längtar till RUL Flört

Hur är det med ert mående?! Själv mår jag ganska bra utom foglossningen! :/ Sjukskriven 2 ½ vecka nu med stödbälte och vila. Har även en akupunktions remiss som jag ska ringa om på tor/fre. Är det nån som nu eller tidigare fått akupunktion i samband med foglossning?? Var sätter dom nålarna? Har sånt obehag att dom ska sätta dom i huvudet(speciellt tinningarna)... Har det hjälpt?

I helgen tog vi mod till oss och köpte första klädesplagget. Ett parstrumpor! Kändes stort! Solig

• Fyran2012

Åhh vilka gulliga strumpor!

Jag är 13+1 idag & vi har precis börjat berätta, bara positiva reaktioner..var lite orolig eftersom det blir vårt 4:e..men alla är såå gladaGlad

Vi har bestämt oss för att kolla könet vid nästa ul..det har vi inte gjort på de tre tidigare graviditeterna så det ska bli spännande!

• Baggs

Här är det verkligen tyst!! Hur mår ni alla?!
    Själv har jag åkt på en dunderförkylning som bomull i huvudet på mig... Jobbigt, men nu har det nog vänt änligen! Men jag skulle nog gärna vilja ha lite mer action i magen!!! Är övertygad om att jag har moderkakan iframvägg för jag känner nada... Det oroar mig som sagt en hel del, men jag vet inte om det är "lönt" att ringa BM om det heller - det är ju itne så mycket hon kan göra... Skall på UL om två veckor, men dit är det ju lååångt!
    Känner ni andra?

• Freakyme

Hej!
    Idag har jag varit och lyssnat på hjärtljuden för första gången. Vilken känsla RUL om 3 veckor, närmare bestämt 21mars. Den lill* krabaten (som numera har arbetsnamnet Krabban) levde rövare i magen och sparkade och slogs mot dopplern och försökte rymma så vi inte fick lyssna, men vi jagade ikapp Undrar om takterna sitter i efter förlossningen?

• Majsan77

Baggs: Förstår precis din oro över att inte känna något än. Kommer inte ihåg, men är det första barnet? UL om två veckor låter bra. Jag går också och väntar på att få känna något. Är i v. 17+3 och det är andra graviditeten som jag kommit så här lång så enligt böcker o d.y. är det vanligt att omföderskor kan känna något runt denna tid. Har inte vågat gå till MVC och lyssna efter hjärtat än eftersom jag förstått att det är inte säkert att de kan höra något även om allt skulle vara bra. Men om jag inte börjat känna något inom en vecka måste jag nog be att få komma. Har inte RUL förrän den 21/3 och det är ju ett tag kvar att vänta.

Freakyme: Skönt att få höra hjärtat picka på! Har du börjat känna sparkar?

• Inanna Li

Förstår precis er oro. Jag är i vecka 17 + 3 och är också orolig över att inte känna några fosterrörelser. Jag väntar första barnet och har läst att det kan dröja till vecka 20 innan man känner något. Sist jag var på UL var för tre veckor sen! Är orolig inför RUL om en vecka! Hoppas verkligen att allt ser bra ut!

• Majsan77

Oj, skrev visst fel. Är inte alls i v. 17+3 utan v.16+3. Inte alltid lätt det där med att räkna Flört

• Majsan77

Innan Li: Om det är första barnet tror jag inte alls att du behöver vara orolig, men jag förstår dig så väl! Skönt att du "bara" har en vecka kvar till RUL.

Svar på tråden BF Augusti 2012