• iväntanpådig

BF Augusti 2012

Vi har försökt få barn i 5 år utan ett enda plus. Har just Plus! Är förstås överlycklig men tillika skräckslagen/livrädd för missfall! Men som sagt man väntar inte missfall utan barn! Måste försöka intala sig det bara! Har haft lite läskig molvärk och det har tagits infektionsvärden för att utesluta infektion. Dessa visade ju ingenting! Tack och lov!

Undrar nu om någon vill följas åt till den beräknade dagen då vi ska få träffa våra bebisar och under tiden prata om allt mellan himmel ocvh jord!? Själv räknar jag BF enl. FL till 17/8 2012!

• Svar på tråden BF Augusti 2012
  • Majsan77

Sjöglimt: Lycka till på VUL idag! Håller tummarna!

Baggs: Skönt att du inte känner dig så orolig längre. Önskar att jag kunde säga det samma. Det är inte direkt så att jag oroar mig hela tiden men jag känner mig inte speciellt harmonisk och lugn utan det är hela tiden något i bakhuvet som oroar. Ang. fostervattensprov så har jag också bestämt att inte göra det även om NUPP/KUB skulle visa hög risk. Vi har kämpat så länge så jag tänker inte utsätta oss för risken, även om den är liten, att det blir missfall.

• Carro34

Lycka till på vul Sjöglimt! Det kommer gå jätte bra Glad 

Grattis till v 13 baggs !! Vad skönt att din oror har lagt sig. Vi fick risk 1:20000 på vårt kub/nupp och ändå frågar läkaren om vi vill göra fvp (hon rekommenderade det inte, men frågade). Det ville vi verkligen inte. Hade nog tvekat på att göra det även vid lägre risk, för jag gjorde kub/nupp mest för att få ett extra ul. Det kommer säkert gå jätte bra för er också på kub/nupp.

Själv är jag i vecka 14 (13+3). Min oror hade lagt sig lite efter att vi hade ul i onsdags. Men igår så berättade jag på jobbet och direkt efter så kändes det som att jag "jinxat" allting, så nu är jag lite nojig igen. 

Det jag märker mest skillnad på den senaste veckan är att jag mår mycket bättre. Tyckte inte att jag hade så mycket symptom tidigare men nu märker jag ändå en enorm skillnad på hur jag mår. Jag glömer helt bort att jag är gravid (vilket iof är lite läskigt).

Undrar när man ska börja tindra Flört  

• iväntanpådig

De gick bra! Pust... Vilken härlig känsla! Hjärtat pickade och den lille rörde sig! Hjärta 3,9 cm lång och läkaren sa att fostret va så stort som i v 10+6 (nu vet vi ju precis hur gammalt embryot är så det är helt enkelt ett foster som är storväxt Solig) är idag i v 10+3 så..

Läkaren påstod att jag var en helt vanlig tjej och att det är så vanligt att oroa sig! Glad Vågade boka tiden till RUL i v18 också! Ha ha läkaren påstod att jag var en fegis som inte vågat före! Tyvärr fick vi ingen bild den här gången, men jag har memorerat bilden! Flört

Vad har dom skrivit om er livmodertapp? Min påstod han var 3 cm och fast! Säkert som det ska men kul/intressant och höra hur det ser ut för andra... Gjorde även ett papa-prov idag oxå.

Va skönt att man kanske lugnar sig inom en snar framtid och att man börjar må bättre! Låter lovade Baggs och Carro!Glad Inte för att jag egentligen ska klaga över mitt mående.. mår nog faktiskt ganska bra!

• Baggs

Sjöglimt! Mysigt med pickande hjärta på näthinnan!!!

Men jag fick då inget veta om min tapp på gynundersökningen för någon vecka sedan... Är det vanligt?

• iväntanpådig

Förresten tack för lyckönskningar! Baggs kan de va för att läkaren gjorde en gyn undersökning också istället för "bara" ett VUL?? Han kände på livmodern och på tappen.. Och så tog jag ju papa-prov... Såg i moderskaps kortet va han skrivit! Kanske det är skillnad på vad man gör för undersökningar i Sverige och Finland där jag bor!?!

• Baggs

Japp - jag tror att det är skillnad från land till land!!! Det är ju inte heller alla som erbjuds gynundersökning här i Sverige. Men jag fick, och han kände på tapp och livmoder och kollade äggstockarna etc. Å andra sidan har jag inte sett någon dokumentation, kanske får jag info när jag skall till BM och inskrivningen den 9 feb!!??

• iväntanpådig

Så kan de ju va! Jag har ju redan varit på inskrivning och fick då ett kort som jag alltid skulle ha med mig överallt... Står allt vad bm å läkare gjort med mig samt mitt mående osv.. Har ni sånt?

• Majsan77

Sjöglimt: Grattis till fint VUL! Härligt att se lilla hjärtat picka på. Men vad är ett papa-prov?

• iväntanpådig

Cellprov, sånt dom tar från livmodertappen! Hade tydligen inte tagit det förrut och dom tyckte de skulle vara himla dumt om det skulle bli några cellförändringar där nu eller inom en snar framtid! 

• Lillismaj

Var på Nupp-UL idag och det gick jättebra! Äntligen känner jag att detta är på riktigt. Jag har verkligen två små busfrön i magen. Fick så fin bild med de två bredvid varandra.

Oron släppte direkt och vi berättade för vår dotter idag. Hon blev såå glad.

Fick även idag veta att jag fortfarande har urinvägsinfektion så nu påbörjar jag fjärde antibiotikakuren. Vad är detta? Vill aldrig ge med sig.
    Int så kul med feber när man ändå mår så himla illa.

Idag är jag i v 12+1 så varje dag väntar jag på att illamåendet fått små söta vingar och flygit sin väg.....vääldigt långt bort!

Svar på tråden BF Augusti 2012