• iväntanpådig

BF Augusti 2012

Vi har försökt få barn i 5 år utan ett enda plus. Har just Plus! Är förstås överlycklig men tillika skräckslagen/livrädd för missfall! Men som sagt man väntar inte missfall utan barn! Måste försöka intala sig det bara! Har haft lite läskig molvärk och det har tagits infektionsvärden för att utesluta infektion. Dessa visade ju ingenting! Tack och lov!

Undrar nu om någon vill följas åt till den beräknade dagen då vi ska få träffa våra bebisar och under tiden prata om allt mellan himmel ocvh jord!? Själv räknar jag BF enl. FL till 17/8 2012!

• Svar på tråden BF Augusti 2012
  • Carro34

Hej tjejer! Länge sedan jag hann skriva någonting här och är nyfiken på hur det går för er alla ?

Jag är idag vecka 17 nu (16+4) och börjar blir frustrerad över att jag inte känner några sparkar, även fast jag vet att det är vanligt att man inte känner förrän senare.
    Magen växer men oron blir inte mindre, längtar så mycket till RUL som är 27 februari.

Jag fick 3 påsar med kläder och saker från en vän. Mest kill-saker så vi får hoppas att det är en kille Flört 

Ska ni ta redan på om ni väntar en kille eller tjej ? Vi har inte bestämt oss ännu....

Förresten, berättar ni för "folk" att det är via IVF ni blivit gravida ?

Sköt om er!

• Inanna Li
    Majsan77 skrev 2012-02-13 13:19:32 följande:
    Innan Li: Hoppas att det rättar till sig för dig snart och att blödningarna slutar. Förstår att det måste vara oerhört stressande. Ska du snart göra UL igen för att kolla att allt är bra?
    Tack snälla! Jag har inget mer UL inbokat än RUL om veckor! Känns alldeles för långt dit. Skulle gärna vilja veta att allt ser bra ut! Det var en vecka sen jag gjorde UL sist idag!
  • Inanna Li

Jag har berättat för flera att det är en IVF-graviditet. Vill gärna veta könet i förväg!

• Baggs

Alla i vår omgivning vet om att sonen är IVF-barn och de flesta vet att vi kämpat i åravis för att få syskon också, så vi gör ingen hemlighet av att detta också är tack vare läkekonsten!!! Däremot är det ett bekymmer nu att berätta, för sonen, som ju är 6, vet inte om det ännu eftersom han inte förstår ännu vad det innebär. Så vi är lite försiktiga med när vi berättar och pratar om det så att säga! Men en dag skall han få veta allt om kampen för honom!

Ang. att ta reda på kön, så gjorde vi det inte förra gången, och kommer inte medvetet att göra det nu heller. Men, syns det på RUL den 14/3 så gör det!

• Baggs

Är det någon som förresten planerar någon resa under graviditeten?
    Jag är så sugen på att åka någon stans och möta våren - men frågan är om man orkar göra en storstadshelg?

• iväntanpådig

Carro34 Min sambo vill inte att vi tar reda på könet så´han får bestämma det! Glad Blir nog bra hur man än väljer att göra!

Jag längtar också till RUL som är 14/3 har inte några besök inbokade innan det! Känns länge men tiden rullar på! v 15 imorron! Har fått mera besvär med foglossning och var igår efter ryggbälte. Hoppas jag kan klara jobba! Kan bli aningen långt att bli sjukskriven i det här läget. Det kan ju bli bättre, men det är ingen jag pratat med som är särskilt hoppfulla! Obestämd Har ni några besvär med det här??

I övrigt har jag besvär med förstoppning! 26 år och får ta laxermedel! Känns ju så där kan jag säga... Men jag gör allt och lite till för att få vårt så efterlängtade Hjärta!!

Vissa vet om att vi haft problem att få barn. Men vi berättar inte till alla om IVF/ICSI:n..

Inga reseplaner inbokade! Ett besök till sverige imorgon och säkert någon gång till antar jag! Men räknar inte det som att resa! Solig

• SmillaK

Vi vill inte veta könet. Jag har alltid sagt att det får vänta tills förlossningen, men tvekar nu lite. Det hade varit roligt att veta ändå, men mannen vill absolut inte och då blir det så. De flesta närmaste vet redan att det både är donation och IVF. Vi berättar gärna om man kommer in på ämnet, men det är inte att vi säger det i samma andetag som vi berättar att vi är gravida.

Jag tycker det är ganska svårt att berätta om graviditeten för folk, det känns så overkligt. Jag har märkt att jag rodnar när jag berättar vilket jag sällan gör annars. Och så blir jag så förvånad över att folk blir så glada för vår skull.

Vi ska gifta oss i maj och funderade lite på att åka på smekmånad efter det. Jag tycker om Sverige så mycket på vår och försommar så vi bestämde oss för att ta resan i vinter istället, och ta med vår lilla bebis...

Jag tror det borde vara ok att resa i vår. Kommer inte ihåg vad flygbolagen har för gränser men det är väl runt trettio veckor. Man får väl ta det lite lugnare och anpassa tempot.

• Baggs

SmillaK: Jag känner också som du att det är lite svårt att berätta om den här graviditeten.  Vi berättade ju för de närmast berörda vid jul, men sen har vi inte berättat för fler utan tyckt att vi skulle vänta tills efter Kub. Och när vi då hade gjort ULet förra veckan så sen dess har det liksom inte blivit av. Men när jag berättar så rodnar jag också... Konstigt! Men, nu har ryktet gått på jobbet, och många av mina egna vänner har kopplingar genom kontakter via jobbet, så jag har ju fått lite grattishälsningar från håll jag minst anade! Lite intressant. Funderar faktiskt på att "outa" mig på FB genom if:s graviditetskalender! Så får ju alla som vill veta samtidigt och de som inte vågat fråga för att bekräfta får det bekräftat!
    Här skiner solen idag och det kändes som vår i luften! + 6 grader just nu! Yllemössan blev alldeles för varm!

Var och tittade på vagnar lite smått, vi skall ha en "extra" vagn, en smidig sak. Har en Brio-traktor sedan tidigare som jag kommer använda initialt men sen vill jag ha en Urban jungle ziti eller Phil&ted liten nätt sak! Undras om maken går med på det?! Han var så nöjd med paraplysulkyn som extravagn... :-/

Svar på tråden BF Augusti 2012