• iväntanpådig

BF Augusti 2012

Vi har försökt få barn i 5 år utan ett enda plus. Har just Plus! Är förstås överlycklig men tillika skräckslagen/livrädd för missfall! Men som sagt man väntar inte missfall utan barn! Måste försöka intala sig det bara! Har haft lite läskig molvärk och det har tagits infektionsvärden för att utesluta infektion. Dessa visade ju ingenting! Tack och lov!

Undrar nu om någon vill följas åt till den beräknade dagen då vi ska få träffa våra bebisar och under tiden prata om allt mellan himmel ocvh jord!? Själv räknar jag BF enl. FL till 17/8 2012!

• Svar på tråden BF Augusti 2012
  • Lillismaj
    Uppdaterade med mig själv i listan!

1/8
    2/8
    3/8
    4/8
    5/8 Inanna 43 år, barn 1 på 7:e försöket
    6/8 Baggs 38 år, barn 2 och  Lillismaj 37 år, barn 2 och 3
    7/8
    8/8
    9/8
    10/8
    11/8
    12/8
    13/8
    14/8
    15/8
    16/8 Barnatro10
    17/8 Sjöglimt 26 år ICSI 1 FET1 första barnet.
    18/8 Freakyme 27 år, 4e försöket.
    19/8
    20/8
    21/8
    22/8
    23/8
    24/8
    25/8
    26/8 Sowe81, 30 år, 1a barnet
    27/8 Sussi85 26år, 3:e försöket (2 IVF, 1 FET), 2:a barnet
    28/8
    29/8
    30/8
    31/8 Lih84 28 år, ICSI 2, första barnet
  • Lillismaj

Ha ha Baggs, kul, vi är precis på samma dag!

• Baggs

Lillismaj - vad kul att ha fått se de små!!! Och bra resultat fick du också?! Skönt!
    Blev inte storasyster lite förvånad när det är TVÅ som skall komma???
    Kul att vi är på samma dag, men jag antar att jag blir flyttad när jag gör mitt NUPP-UL om 1½ vecka! Har för mig att de gjorde det med sonen, trots att vi då också visste exakt befruktningsdag (det var ju också IVF). Skall iväg och ta blodprovet idag... Börjar faktiskt bli lite nervös för resultatet - men, det är bara att hålla ut och hoppas på det bästa!!

• Lillismaj
    Baggs skrev 2012-01-26 09:29:24 följande:
    Lillismaj - vad kul att ha fått se de små!!! Och bra resultat fick du också?! Skönt!
    Blev inte storasyster lite förvånad när det är TVÅ som skall komma???
    Kul att vi är på samma dag, men jag antar att jag blir flyttad när jag gör mitt NUPP-UL om 1½ vecka! Har för mig att de gjorde det med sonen, trots att vi då också visste exakt befruktningsdag (det var ju också IVF). Skall iväg och ta blodprovet idag... Börjar faktiskt bli lite nervös för resultatet - men, det är bara att hålla ut och hoppas på det bästa!!
    Ja, nu har jag en helt annan känsla. Känner mig plötsligt gravid och glad.

Dottern blev så glad och när vi sen sa att det är två så sa hon "Vad bra då kan jag få en".
    Idag berättade hon för alla fröknar och dagiskompisar, hon är så stolt!

Jag fick exakt samma datum på NUPP-UL som de gav mig på RMC. Konstigt att de flyttar datum när man vet exakt vilket datum befruktningen skedde.
    Jag hade ÄU 15 nov och ET 17 nov, hade du samma?
    Om vi båda är i v12+2 idag orde vi få samma BF. Nåja spelar egentligen inte så stor roll. Jag är beredd att föda minst en månad tidigare.

Va inte nervös! Tänk på att det är så oerhört liten risk att det skulle vara något!
  • Lillismaj

Och förresten så ang resultatet så sa hon att det var låg risk för kromosomförändringar. Jag frågade inte efter några siffror (känns som bättre att inte veta - en sak mindre att grubbla över).

• Baggs

Visst är det underbart när de blivande syskonen är så stolta!!! Vår var också det, men nu har han allt börjat oroa sig för att han skall bli 2:a... och inte vara mammas kille längre. Men, de ska väl genomgå de faserna också!!

Jag hade ÄP 14 och ET 16 november, så lite lustigt är det, men det hänger väl helt i hop med hur de lyckats mäta om de hamnar rätt menar jag. Blev flyttad 2 dagar med sonen också av någon anlednign, men sen kom han ju ändå inte på utsatt tid och ville vara kvar. - Det har jag tänkt begära ändring på den här gången!

• Lillismaj

Å lilla killen. Ja, de har väl en massa tankar som vi inte tänker på.
    Min dotter säger att hon inte kan leka med dem för hon ska vara mamma. Också lite sorgligt, hon kanske tar på sig "stora-duktiga flickarollen".
    Jag vill ju att hon ska vara mammas lilla bebis (fast hon blir snart 4år).

Nu börjar magen bulla ut ordentligt.
    Någon som har tips om bra mamma-mysbyxor. Provade på HM men tyckte inte att de var så sköna.

• Bolih84
    Åkte in akut i torsdags med enorma smärtor i höger sida av magen, nästan vid höften.
    Kollade VUL och bebisen mådde bra tack och lov! Kräktes två ggr.
    Hade ont i ca 2 timmar sen släppte det...
    Låg kvar över dagen, tog en del prover som tydde på infektion, någonstans?
    Var in och tog prover i går med och då såg dom bättre ut. Han visste inte vad det kunde vara...
    Kanske njursten, tarmvred, gallsten, muskel...ja han visste inte.
    Har haft små bruna flytningar i går men 1177 trodde det berodde på VUL´et eller helt ofarliga flytningar.
    Hoppas på det!
  • EnSagaBlirSann
    Bolih84 skrev 2012-01-28 14:59:41 följande:
    Åkte in akut i torsdags med enorma smärtor i höger sida av magen, nästan vid höften.
    Kollade VUL och bebisen mådde bra tack och lov! Kräktes två ggr.
    Hade ont i ca 2 timmar sen släppte det...
    Låg kvar över dagen, tog en del prover som tydde på infektion, någonstans?
    Var in och tog prover i går med och då såg dom bättre ut. Han visste inte vad det kunde vara...
    Kanske njursten, tarmvred, gallsten, muskel...ja han visste inte.
    Har haft små bruna flytningar i går men 1177 trodde det berodde på VUL´et eller helt ofarliga flytningar.
    Hoppas på det!
    Fy vad otäckt!
    Jag åkte in pga av smärtor veckan innan jul. Jag hade då en cysta på äggstocken som spruckit. Det var de värsta smärtorna jag varit med om.
    Man blir så orolig när man är gravid.
    Tre dagar senare skickar vårdcentralen mig direkt in till akuten pga av infektion (höga värden på nabbsänkan). Då hade jag urinvägsinfektion. En månad senare har jag inte blivit av med den (är inne på fjärde antibiotikakuren).

Så skönt för dig att se att allt var bra med bebisen!
Svar på tråden BF Augusti 2012