• iväntanpådig

BF Augusti 2012

Vi har försökt få barn i 5 år utan ett enda plus. Har just Plus! Är förstås överlycklig men tillika skräckslagen/livrädd för missfall! Men som sagt man väntar inte missfall utan barn! Måste försöka intala sig det bara! Har haft lite läskig molvärk och det har tagits infektionsvärden för att utesluta infektion. Dessa visade ju ingenting! Tack och lov!

Undrar nu om någon vill följas åt till den beräknade dagen då vi ska få träffa våra bebisar och under tiden prata om allt mellan himmel ocvh jord!? Själv räknar jag BF enl. FL till 17/8 2012!

• Svar på tråden BF Augusti 2012
  • Inanna Li
    Majsan77 skrev 2012-03-01 13:20:16 följande:
    Innan Li: Om det är första barnet tror jag inte alls att du behöver vara orolig, men jag förstår dig så väl! Skönt att du "bara" har en vecka kvar till RUL.
    Tack! Hoppas du har rätt Solig. Jag har inte vågat köpa en angelsound för att själv lyssna efter hjärtljud men det verkar ananrs vara ganska populärt.
  • Baggs

Majsan77: precis som du väntar jag 2:an och det är väl just för att man läst i böckerna att omföderskor brukar börja känna vid denna tidpunkt som man då bli nojjig. Man ska egentligen skita i allt som skrivs och sluta jämföra sig med alla andra  - jag vet! Men, ändå så är det så lätt att falla dit... Men, jag hittade lite anteckningar från förra gången och jag kände nog inte av på rikttigt förränn v. 20-21. Lite bubbel på UL som ju var v. 18 nånting (samma som det nu blir den här gången!) Så egentligen är det väl bara att sitta lugnt i båten till den 14/3. Och jag har ju både sett och hört sprattelgubben för bara någon vecka sedan, jag menar, jag vet ju att det finns någon där inne.
    och magen växer dessutom , mer änn jag trott! Jag skulle sätta på mig en vit skjorta idag (vanlig, ingen mammavariant) och döm om min förvåning när jag inte kunde knäppa den över vare sig mage eller bröst (De har växt massor konstaterar jag bara, utan att jag märkt av det nämnvärt innan...!!! inte undra på att bh:n blivit obekväm!). Nu har jag i varje fall varit och investerat i en mammablus så att jag kan se lite respektabel ut på jobbet i varje fall!

• Freakyme
    Majsan77 skrev 2012-03-01 13:09:50 följande:
    Baggs: Förstår precis din oro över att inte känna något än. Kommer inte ihåg, men är det första barnet? UL om två veckor låter bra. Jag går också och väntar på att få känna något. Är i v. 17+3 och det är andra graviditeten som jag kommit så här lång så enligt böcker o d.y. är det vanligt att omföderskor kan känna något runt denna tid. Har inte vågat gå till MVC och lyssna efter hjärtat än eftersom jag förstått att det är inte säkert att de kan höra något även om allt skulle vara bra. Men om jag inte börjat känna något inom en vecka måste jag nog be att få komma. Har inte RUL förrän den 21/3 och det är ju ett tag kvar att vänta.

Freakyme: Skönt att få höra hjärtat picka på! Har du börjat känna sparkar?
    Nää känner ingenting än. Första barnet är det för min del så jag kan nog få vänta lite till... Är i v. 15+5.

Om du är i v. 16+3 så borde de väl absolut kunna höra hjärtat på MVC? Tycker att du ska boka tid! 
  • SmillaK

Hej! Var längesedan jag tittade in. Har haft magsjuka och nu har jag blivit dunderförskyld. Jag är inte riktigt van vid att vara sjuk så här mycket. Jag började för några veckor sedan känna "vibrationer i muttan" (eller som min sambo säger "Murrar det i muttan"?) och har senare förstått att det är när den lill* lever rövare där inne. För att känna ordentligt måste jag sätta mig med benen tryckta mot magen, då kan jag känna enskilda buffar, annars känner jag mest fladder och vibrationer. Nu känner jag av det flera gånger per dag. Det är verkligen mysigt och en lättnad, särskilt som att jag tycker att magen växer dåligt och jag har bara gått upp 1 kg hittills. Går idag in i v 18. Det är mer än två veckor kvar till RUL, längtar så!

• Majsan77

Har varit på MVC idag för att lyssna på hjärtat och det gick bra! Har varit lite orolig eftersom jag ännu inte kännt så mycket, är i v. 17+4 idag. Men som sagt, det lät bra och det var skönt att höra. Vi har RUL om knappt två veckor och det ser vi fram emot.

Hoppas alla ni andra mår bra och att ni på riktigt har kunnat börja njuta av era graviditeter.

• Baggs

Jag har rulnedräkning nu! Onsdag nästa vecka är det dags och jag läääängtar som en tok. Känner bara lite av bäbis, speciellt om jag äter ngt sött så drar den igång känns det som! Undrar om det är för att den tycker om eller om den ogillar??!! Men det är fortfarande bara diffust, inget som känns utanpå.

• Inanna Li

Har varit på RUL idag i vecka 18 + 4! Tyvärr gick det inte att se könet då den inte ville vända sig. Det känns skönt att allt såg bra ut för övrigt. Fick veta att moderkakakan ligger i framvägg och det kan vara en förklaring att jag inte känt fosterrörelser ännu.

Lycka till alla ni andra som snart ska på RUL!

• SmillaK
    Inanna Li skrev 2012-03-09 19:08:37 följande:
    Har varit på RUL idag i vecka 18 + 4! Tyvärr gick det inte att se könet då den inte ville vända sig. Det känns skönt att allt såg bra ut för övrigt. Fick veta att moderkakakan ligger i framvägg och det kan vara en förklaring att jag inte känt fosterrörelser ännu.

Lycka till alla ni andra som snart ska på RUL!
    Vad härligt med lyckat RUL, synd att bebisen busade så med er. Skönt också att få en förklaring till att man inte känner så mycket av den lill*. Kommer ni försöka göra nytt UL för att ta reda på könet?

Längtar till vårt RUL, en och en halv vecka kvar.
  • Inanna Li
    SmillaK skrev 2012-03-11 10:48:24 följande:
    Vad härligt med lyckat RUL, synd att bebisen busade så med er. Skönt också att få en förklaring till att man inte känner så mycket av den lill*. Kommer ni försöka göra nytt UL för att ta reda på könet?

Längtar till vårt RUL, en och en halv vecka kvar.
    Vi kanske gör privat UL senare. Man kan få bilder i 3D/4D på bl a Emma ultraljudsklinik i Göteborg. Det kostar en del så vi får fundera lite på det. Mellan vecka 24 och 30 är det läge att ta såna bilder.

Lycka till med ert RUL!
  • iväntanpådig

Hej tjejer! Hoppas allt är bra med er! Vissa har gjort sina RUL grattis till dom!Solig Vi va på vårt igår. Allt var bra med den lill* Verkar dock bli en stor bebis ^^ Maskinen räkna BF till 6/8 men vi håller kvar samma som tidigare alltså 18/8 (12 dagar större en den "borde" va) pga av att vi vet när det är gjort så då ändrar dom inte.

Ska på 2 UL till innan RUL i v 36-37 Tycker bara det är bra och skönt att få se den lill* fler ggr! Solig Han ville ha in oss om 6 veckor och ev en gång till innan. Hur ser er UL historia ut framöver? Tror jag börjar ana några buffningar där innifrån men svårt att veta säkert tycker jag.. Känner ni? v18 (17+4 idag)

Å baggs hur gick de för dig!? Du hade väl oxå UL igår??

Svar på tråden BF Augusti 2012