• iväntanpådig

BF Augusti 2012

Vi har försökt få barn i 5 år utan ett enda plus. Har just Plus! Är förstås överlycklig men tillika skräckslagen/livrädd för missfall! Men som sagt man väntar inte missfall utan barn! Måste försöka intala sig det bara! Har haft lite läskig molvärk och det har tagits infektionsvärden för att utesluta infektion. Dessa visade ju ingenting! Tack och lov!

Undrar nu om någon vill följas åt till den beräknade dagen då vi ska få träffa våra bebisar och under tiden prata om allt mellan himmel ocvh jord!? Själv räknar jag BF enl. FL till 17/8 2012!

• Svar på tråden BF Augusti 2012
  • Bolih84
    Flört satte mej på den sista aug  Tungan ute

1/8
    2/8
    3/8
    4/8
    5/8 Inanna 43 år, barn 1 på 7:e försöket
    6/8 Baggs 38 år, barn 2
    7/8
    8/8
    9/8
    10/8
    11/8
    12/8
    13/8
    14/8
    15/8
    16/8 Barnatro10
    17/8 Sjöglimt 26 år ICSI 1 FET1 första barnet.
    18/8 Freakyme 27 år, 4e försöket.
    19/8
    20/8
    21/8
    22/8
    23/8
    24/8
    25/8
    26/8
    27/8 Sussi85 26år, 3:e försöket (2 IVF, 1 FET), 2:a barnet
    28/8
    29/8
    30/8
    31/8 Lih84 28 år, ICSI 2, första barnet
  • sowe81

Jag hoppar också in här, plussade innan jul och om vi räknat rätt borde BF vara kring 26/8. Alltså vecka 9 nu (8+5). Vi lyckades bli gravida på första försöket på en semesterresa i sydafrika, min sambo tror att det blev en dag då vi bodde på en vingård (även om jag tror det var för tidigt) men det låter ju lite romantiskt iaf =)

Precis som så många andra skriver så går man ju och oroar sig för missfall, inget man kan göra något åt men man önskade ju att de första 12 veckorna bara hade sprungit förbi så man kan lugna sig lite. Ska till MVC för inskrivning på onsdag, hoppas på att få någon slags bekräftelse då, är orolig att det ska bli som för min svägerska, som fick missfall i v.12 men embryot hade dött redan i v.8. Man blir ju lite extra nojig också av att läsa här, väldans va många det är som drabbats av missfall, har jag aldrig tänkt på förän man själv är inne i oron för det!

Mina symtom har också kommit och gott, just nu mest törstig och får gå på toa på natten (aldrig gjort förr) samt ömma och spända bröst.

Hoppas vi alla får följas åt till augusti Glad

• sowe81

Uppdaterade med mig själv i listan!

1/8
    2/8
    3/8
    4/8
    5/8 Inanna 43 år, barn 1 på 7:e försöket
    6/8 Baggs 38 år, barn 2
    7/8
    8/8
    9/8
    10/8
    11/8
    12/8
    13/8
    14/8
    15/8
    16/8 Barnatro10
    17/8 Sjöglimt 26 år ICSI 1 FET1 första barnet.
    18/8 Freakyme 27 år, 4e försöket.
    19/8
    20/8
    21/8
    22/8
    23/8
    24/8
    25/8
    26/8 Sowe81, 30 år, 1a barnet
    27/8 Sussi85 26år, 3:e försöket (2 IVF, 1 FET), 2:a barnet
    28/8
    29/8
    30/8
    31/8 Lih84 28 år, ICSI 2, första barnet

• Carro34

Grattis till lyckat vul Lih84 !!

Tack  Inanna68 för grattis ! Håller tummarna för dig på ditt kub/nupp nästa vecka.

Visst är det härligt med mammabyxorna Baggs ! Glad Jag köpte ett par med var tvungen att lämna in dem på uppläggning. Ska bli så skönt att få hämta dem i morgon. Just nu har jag en svart kjol som är det enda jag kan ha på mig.

På mig syns magen nu så mycket att jag måste berätta på jobbet. Tänkte egentligen vänta ett par veckor, men det går verkligen inte att dölja längre. Konstig för jag läser att de som är ganska smala från början får mage senare, men för mig verkar det ju vara precis tvärtom.

Appropå mammakläder så är ju utbudet verkligen jätte dåligt, och då bor jag ändå i Sthlm som borde ha lite mer utbud. Men ska åka in till Karlavägen ngn dag för där finns det i alla fall ett par affärer. 

• Lillismaj

Kommer nu ihåg att Laila Bagge sa att hon bodde i sina mamma mysbyxor när hon var gravid. Jag vill också hitta ett par supersköna.
    Vet ni vilka hon hade? Har ni tips på andra?

Jag blir lite smått orolig när jag läser om er som redan har stora magar. Tvillingmage ska ju vara större men jag tycker inte att det är ngt speciellt stort med tanke på att tre månader snart är gångna.

Idag såg jag två par gula supersöta "basketskor" i stl 18 (såna där med mjuk sula). Det var halva rean, hade fått dem för 25: paret men vågade inte köpa.
    Med dottern var jag inte alls så här. Började handla rätt tidigt.
    Har ni köpt något ännu?

• Inanna Li
    Carro34 skrev 2012-01-20 10:16:31 följande:

Tack  Inanna68 för grattis ! Håller tummarna för dig på ditt kub/nupp nästa vecka.

Tack Solig! Jag hoppas på det bästa! Önskar man kunde få VUL varannan dag så man visste att fostret levde!
  • iväntanpådig

Idag ska jag på det efterlängtade VUL:et igen! Behöver jag säga hur nervös jag är? Knappt sovit inatt... Vill bara få det gjort nu så man vet hur det är! v 11 (10+3) idag... Åter kommer och meddelar hur det gick! Vill så gärna kunna visa er vår lilla idag! Hoppas hoppas hoppas!

Hoppas alla får en bra dag! (Ursäkta mitt nervösa inlägg..Flört)

• Baggs

Lycka till idag Sjöglimt! Du ska se att det går bra! Men jag förstår helt och hållet din nervositet!!!

Själv träder jag in i v. 13 idag!!! Och märkligt nog så är det precis så som det står i många böcker att nu har man liksom mognat in i graviditeten och oron börjar släppa. (Ja, det kom ju inte över en natt, utan jag har liksom börjat lugna ner mig senaste veckan!) Bl.a. så har jag också mognat i mitt beslut om att FVP blir det inte! Visst, ajg har åldern emot mig - men annars inga kända fel i släkterna, så oavsett vad är detta barn oerhört välkommet! Det känns så skönt att ha formulerat det liksom eftersom det gett mig sådan ångest. Skall ta blodprovet inför Kub/nupp nu i veckan och så blir det NUPP-UL 6 februari.

Svar på tråden BF Augusti 2012