• iväntanpådig

BF Augusti 2012

Vi har försökt få barn i 5 år utan ett enda plus. Har just Plus! Är förstås överlycklig men tillika skräckslagen/livrädd för missfall! Men som sagt man väntar inte missfall utan barn! Måste försöka intala sig det bara! Har haft lite läskig molvärk och det har tagits infektionsvärden för att utesluta infektion. Dessa visade ju ingenting! Tack och lov!

Undrar nu om någon vill följas åt till den beräknade dagen då vi ska få träffa våra bebisar och under tiden prata om allt mellan himmel ocvh jord!? Själv räknar jag BF enl. FL till 17/8 2012!

• Svar på tråden BF Augusti 2012
  • Inanna Li

Grattis till alla er som varit på UL!

Jag har haft tre jobbiga veckor med mensvärk och blödningar och bruna flytningar och har varit på fem UL de senaste veckorna.. Allt ser bra ut med bebisen och den enda förklaring jag fått till blödningarna är känsliga slemhinnor. Fruktansvärt oroligt så jag har inte orkat jobba men ska nu försöka gå till jobbet imorgon. Jag är nu i vecka 14 +2 och hoppas på det bästa. Läkaren jag var hos idag tycker inte jag behöver vara jätteorolig för missfall just nu då barnet växer trots allt. Det är lite för tidigt att se var moderkakan sitter hos mig.

barnatro10- Förhoppningsvis är allt bra med dig men jag förstår din oro! man kan ha blödningar och det kan ändå gå bra!

• iväntanpådig

Inanna Li: Fy! Förstår din oro! Hoppas allt löser sig till det bästa!

Är det inte så att missfalls risken är = 0% efter 13+0. Något min läkare sa till mig iallafall. Sen kan barnet i magen dö av andra orsaker! Men den tanken tänker vi inte ens tjejer!!!

• Inanna Li
    iväntanpådig skrev 2012-02-08 20:27:13 följande:

Inanna Li: Fy! Förstår din oro! Hoppas allt löser sig till det bästa!

Är det inte så att missfalls risken är = 0% efter 13+0. Något min läkare sa till mig iallafall. Sen kan barnet i magen dö av andra orsaker! Men den tanken tänker vi inte ens tjejer!!!

Tack Glad! Jag läste nånstans att missfallsrisken är ca 2 % när man går in i vecka 14. Jag fick minimal risk för kromosomfel på KUB-testet så antagligen är det inget fel på fostret i alla fall.
  • barnatro10

Tyvärr slutade detta nog inte så väl som vi hoppats... Har nog fått missfall inatt. Kraftiga blödningar och smärtor hela natten.

Ska vila idag och bege oss till sjukhuset imorgon. Så lycka till ni andra hoppas på bättre slut för er än oss.

• Baggs

Barnatro: Usch, så tråkigt! En jättekram får du av mig här! Men, skulle du inte på VUL i dag??? Har du pratat med sjukvården?

• barnatro10

Ja jag har pratat med dom ett par gånger inatt och nu på morgonen. Jag blödde och hade fortfarande så ont i morse så vi bestämde att jag vilade mig hemma så länge det inte blir värre och så gör dom vul på sjukhuset imorgon istället. Blödningarna och smärtan har lugnat sig nu, men allt är inte ute än så vi får väl se imorgon vad som händer.

Tack för omtanken baggs!

• Inanna Li

barnatro10 - Kramar till dig! Hoppas det ser bra ut på VUL imorgon. Jag har haft ganska mycket blödningar med stora klumpar och levrat blod och värk till och från och det har ändå sett bra ut på VUL.

Svar på tråden BF Augusti 2012