• iväntanpådig

BF Augusti 2012

Vi har försökt få barn i 5 år utan ett enda plus. Har just Plus! Är förstås överlycklig men tillika skräckslagen/livrädd för missfall! Men som sagt man väntar inte missfall utan barn! Måste försöka intala sig det bara! Har haft lite läskig molvärk och det har tagits infektionsvärden för att utesluta infektion. Dessa visade ju ingenting! Tack och lov!

Undrar nu om någon vill följas åt till den beräknade dagen då vi ska få träffa våra bebisar och under tiden prata om allt mellan himmel ocvh jord!? Själv räknar jag BF enl. FL till 17/8 2012!

• Svar på tråden BF Augusti 2012
  • Bolih84

EnSagaBlirSann:
    Ja, läkaren pratade om att det eventuellt kunde vara nåt sånt jag råkat ut för oxå.
    Hade du oxå ont i höger sida vid höften?

• EnSagaBlirSann
    Bolih84 skrev 2012-01-29 12:09:48 följande:
    EnSagaBlirSann:
    Ja, läkaren pratade om att det eventuellt kunde vara nåt sånt jag råkat ut för oxå.
    Hade du oxå ont i höger sida vid höften?
    Jag hade ont på vänster sida, vid äggstocken. Sen när det blev som värst så spred sig smärtan förbi höften och ut på ryggen.
    När de tittade med UL tre dagar fter så såg de vätska.
    Det var äggblåsorna från IVF-behandlingen som blivit vätskefyllda cystor. I normala fall försvinner de av sig självt en bit in i graviditeten.
  • Bolih84
    EnSagaBlirSann skrev 2012-01-30 10:29:30 följande:
    Jag hade ont på vänster sida, vid äggstocken. Sen när det blev som värst så spred sig smärtan förbi höften och ut på ryggen.
    När de tittade med UL tre dagar fter så såg de vätska.
    Det var äggblåsorna från IVF-behandlingen som blivit vätskefyllda cystor. I normala fall försvinner de av sig självt en bit in i graviditeten.
    Okej tack för svar.
    Jag hade ont på höger sida men det är ju inte otroligt att det kan ha varit nåt sånt hos mej med.
  • Ior gumman

Uppdaterade med mig själv i listan!
    1/8
    2/8
    3/8
    4/8
    5/8 Inanna 43 år, barn 1 på 7:e försöket
    6/8 Baggs 38 år, barn 2 och  Lillismaj 37 år, barn 2 och 3
    7/8
    8/8
    9/8
    10/8
    11/8
    12/8
    13/8
    14/8
    15/8  
    16/8 Barnatro10
    17/8 Sjöglimt 26 år ICSI 1 FET1 första barnet.
    18/8 Freakyme 27 år, 4e försöket.
    19/8
    20/8
    21/8
    22/8 Ior_blomberg, 28år, 2:a abrnet, 1 försöket 
    23/8
    24/8
    25/8
    26/8 Sowe81, 30 år, 1a barnet
    27/8 Sussi85 26år, 3:e försöket (2 IVF, 1 FET), 2:a barnet
    28/8
    29/8
    30/8
    31/8 Lih84 28 år, ICSI 2, första barnet

• SmillaK

Hej!
    Får jag vara med här? Jag har kikat i tråden ett tag men har inte riktigt vågat skriva något. Jag är i v. 11+6 idag och går alltså in i v.13 imorgon. Beräknad förlossning är 14 augusti. Jag och min har gjort IVF med donerade spermier. I våras gjorde vi en stimulerad insemination som slutade i utomkvedshavandeskap i båda äggledarna och en fick tas bort. Nu äntligen börjar jag kunna njuta lite grand av den här graviditeten och på torsdag blir det KUB-ultraljud. Ska bli häftigt att göra ultraljud på utsidan magenGlad Hoppas bara allt ser bra ut där inne...

• barnatro10

SmillaK välkommen hit, klart då får hänga på!!

• Kallisto

Å vad roligt att se dig här SmillaK! Jag har tänkt på dig och undrat, men inte vågat fråga.

• Majsan77

Jag är lite efter med att kommentera här, men EnSagaBlirSann, skönta att Nupp-ultraljudet gick bra och vad roligt att få berätta för dottern. Förstår att hon blev glad och stolt. Vi har inte berättat för sonen än, som blir 4 alldeles snart. Men vi ska göra Nupp-ultraljudet på fredag och om allt ser bra ut då kommer vi nog att berätta i helgen. Min mage har varit ganska svullen ett tag och sonen har petat på den och undrat varför jag är så tjock. Jag har svarat att det är för att jag ätit så mycket mat...

Bolih84: Skönt att bebis mådde bra, hoppas du också mår bättre nu.

SmillaK: Välkommen hit och lycka till på torsdag!

Hur mår ni andra här? Har illamåendet börjat ge med sig? Jag har gått in i v.13 (12+1) men mår fortfarande illa till och från.

• SmillaK
    Kallisto skrev 2012-01-30 20:08:41 följande:
    Å vad roligt att se dig här SmillaK! Jag har tänkt på dig och undrat, men inte vågat fråga.
    Ja härligt att det har gått bra för dig också, blev så glad när jag såg dig dyka upp här. Hur är det med illamåendet? Är det bättre nu? Jag har också mått ganska illa, men bara spytt ett par gånger. Det har varit svårt med maten dock, inte varit sugen på något. Nu är det bättre men är fortfarande ganska kinkig.
Svar på tråden BF Augusti 2012