• iväntanpådig

BF Augusti 2012

Vi har försökt få barn i 5 år utan ett enda plus. Har just Plus! Är förstås överlycklig men tillika skräckslagen/livrädd för missfall! Men som sagt man väntar inte missfall utan barn! Måste försöka intala sig det bara! Har haft lite läskig molvärk och det har tagits infektionsvärden för att utesluta infektion. Dessa visade ju ingenting! Tack och lov!

Undrar nu om någon vill följas åt till den beräknade dagen då vi ska få träffa våra bebisar och under tiden prata om allt mellan himmel ocvh jord!? Själv räknar jag BF enl. FL till 17/8 2012!

• Svar på tråden BF Augusti 2012
  • barnatro10

Vi får väl se om vi har sådan tur, tror ju inte det. Vi är inställda på det värsta.

Tack för era styrkekramar iallafall. Flera av er har ju varit med om samma sak...

• iväntanpådig

Hur gick de barnatro10?

Hur mår du Inanna Li?? Har värken och blödningarna  lugnat sig?

Tänker på er bägge och hoppas på det bästa!!

• barnatro10

Hej.
    Tyvärr gick det inte alls bra. Fostret hade börjat stötas ut, så nu är det bara att vänta på att resten också ska stötas ut. Hon ville inte göra en skrapning än...

Så nu är det tomhet, sorg och trötthet. Vi hade ju börjat hoppas! Detta var tredje graviditeten på 4 år och så här långt har det inte gått tidigare. Får hoppas på att det ska bli vår tur någon gång i framtiden!

Kram på er allihopa!

• Inanna Li

barnatro10 - Fruktansvärt tråkigt! Hoppas ni kommer lyckas snart igen! Kram {#emotions_dlg.flower}

• Inanna Li
    iväntanpådig skrev 2012-02-10 20:13:22 följande:

Hur mår du Inanna Li?? Har värken och blödningarna  lugnat sig?

Tänker på er bägge och hoppas på det bästa!!

Tack för omtanken! Första veckan var värst. De senaste två veckorna har det mest varit brunaktiga blödningar men de verkar inte vilja sluta komma. Jag har också magont till och från. Men fostret växer som det ska och risken för kromosomfel är liten så jag hoppas det ska gå bra. Men jag är orolig varje dag och skulle helst vilja vara sjukkriven! Jag tar det lugnt hemma och på jobbet i alla fall.
  • iväntanpådig

Varför är du inte sjukskriven? Skulle vägra att vara på jobbet! Vad jobbar du med? Jah hade ju ont i magen i början och jag blev sjukskriven! Mest för min egen oro tror jag, men alla visa sån förståelse så det var aldrig några problem. 

• Baggs

Barnatro: Så tråkigt att höra. Förstår tomheten och frustrationen. Ta hand om varandra!! Stora tröstkramar!

• Inanna Li
    iväntanpådig skrev 2012-02-11 10:47:04 följande:
    Varför är du inte sjukskriven? Skulle vägra att vara på jobbet! Vad jobbar du med? Jah hade ju ont i magen i början och jag blev sjukskriven! Mest för min egen oro tror jag, men alla visa sån förståelse så det var aldrig några problem. 
    Min läkare på MVC som jag var hos sist vägrade sjukskriva mig längre. Jag hade redan varit hemma i 2 veckor och 3 dagar när jag träffade henne. Jag fick sjukskriving för 3 dagar. Hon menade på att det kan bli problem med försäkringskassan. Att de inte godkänner blödningar i graviditet som orsak till sjukskrivning. Men jag har även magont till och från. Måste hitta en annan läkare om jag ska bli sjukskriven. Jag sitter mycket vid dator och jobbar så arbetet är inte fysiskt ansträngande men det är psysiskt påfrestande och jag har också kundtjänst då jag måste träffa besökare ibland. När jag tvingades tillbaka på jobbet i torsdags var det många som såg min mage och grattade och det känns hemskt när jag inte vet hur det kommer att gå. Jag kan liksom inte njuta av min gravidtet och koppla av.
  • Majsan77

Barnatro10: Så hemskt tråkigt att ni behöver gå igenom detta! Hoppas att ni kan få göra en missfallsutredning nu och att ni får med hjälp med mediciner som kan förebygga missfall vid nästa graviditet. Ta hand om er!

Innan Li: Hoppas att det rättar till sig för dig snart och att blödningarna slutar. Förstår att det måste vara oerhört stressande. Ska du snart göra UL igen för att kolla att allt är bra?

Svar på tråden BF Augusti 2012