• iväntanpådig

BF Augusti 2012

Vi har försökt få barn i 5 år utan ett enda plus. Har just Plus! Är förstås överlycklig men tillika skräckslagen/livrädd för missfall! Men som sagt man väntar inte missfall utan barn! Måste försöka intala sig det bara! Har haft lite läskig molvärk och det har tagits infektionsvärden för att utesluta infektion. Dessa visade ju ingenting! Tack och lov!

Undrar nu om någon vill följas åt till den beräknade dagen då vi ska få träffa våra bebisar och under tiden prata om allt mellan himmel ocvh jord!? Själv räknar jag BF enl. FL till 17/8 2012!

• Svar på tråden BF Augusti 2012
  • Kallisto

Illamåendet är under kontroll, förutom på kvällarna då jag får kämpa för att behålla kvällsmaten. Illamåendet är ändå kvar hela dagen, som en molande värk ungefär och förstör all matlust. Det enda som gått ner tills nu är olika varianter på korv och köttbullar med makaroner. Idag ska jag försöka mig på lax med couscous.

Min mage har växt en del och jag kan inte knäppa byxorna utan att få ont (och värsta fetvalken över linningen), igår tog det en halvtimme att välja kläder eftersom ingenting passade. Det känns väldigt konstigt och surrealistiskt, har väldigt svårt att fatta att det är för att jag är gravid (har fortfarande jättesvårt att säga det högt). Har gått 13+0 idag.

• iväntanpådig

Så olika det kan va Kallisto. Har ju egentligen inte mått så hemskt illa. Bara i korta perioder. Men Lax är nånting jag har haft jätte svårt med sen jag blev gravid och i helgen pallade jag inte ens med lukten av köttbullar då sambon satt å käka! Fick istället lukta på min tröja! Glad

Jag upplever inte att min mage blivit något större pga av att livmodern är större känner mig snarare svullen efter lunch tid och framåt(olidligt uppblåst på kvällen) Känner ni eran livmoder? Själv är jag osäker på vad jag känner. Läkaren sa också att jag har bakåt liggande livmoder så då lär det väl ta ett tag innan det syns.. eller??

Välkommen Smillak!! Grattis till graviditeten!!Solig

• iväntanpådig

Jag har tydligen mycket på mitt hjärta just nu!Flört Men började fundera på mitt jobb... Jobbar som undersköterska på ett demensboende med tunga lyft(+liftar) och aggressiva patienter.(jobbar även 12 timnmars dagar) Fick senast igår ett slag i magen. Känner ju förstås en oro för "magens hälsa" hur mycket ska man tåla? Tycker ni jag borde prata med chefen? Är det nån annan som jobbar i vårdbranchen av er?? Nu är det ju så tidigt att bebisen är väl så skyddad... Men sen när magen börjar växa Obestämd

• Kallisto
    iväntanpådig skrev 2012-01-31 19:10:40 följande:
    Kallisto grattis till 13+0 gränsen!! Glad
    Tack!
    Vad gäller maten är det tokigt hur olika man kan tycka. Jag har hoppat mellan alltmöjligt, ett tag var sill supergott, sedan grekisk sallad, sedan pommes osv. Nu kan jag inte äta något av det eftersom det påminner om illamåendet jag hade då. Laxen igår gick över förväntan, fick värsta rycket och slängde ihop värsta finmiddagen, mums! Men vad vi ska äta idag vete katten, inspirationen är ju nere på noll och så är det inte mycket jag är sugen på... Köttfärssås kanske.

Jag tycker förresten du ska prata med din chef, jobbar själv inte inom vården, men har extraknäckt en hel del som uska under min högskoleutbildning. Kanske du kan undvika de mest aggresiva vårdtagarna, hur du ska göra med lyft vet jag inte. Graviditetspenning borde ju bli aktuellt senare, din chef vet säkert!
  • Bolih84
    iväntanpådig skrev 2012-02-01 09:33:37 följande:
    Jag har tydligen mycket på mitt hjärta just nu!Flört Men började fundera på mitt jobb... Jobbar som undersköterska på ett demensboende med tunga lyft(+liftar) och aggressiva patienter.(jobbar även 12 timnmars dagar) Fick senast igår ett slag i magen. Känner ju förstås en oro för "magens hälsa" hur mycket ska man tåla? Tycker ni jag borde prata med chefen? Är det nån annan som jobbar i vårdbranchen av er?? Nu är det ju så tidigt att bebisen är väl så skyddad... Men sen när magen börjar växa Obestämd
    Jag jobbar precis som du som undersköterska på ett demensboende med allt vad det innebär.
    Har inte sagt nåt än till nån på jobbet men chefen fråga senast förra veckan (när jag fick magsmärtor och hon skjutsade mej på akuten) om jag var gravid, vet inte varför men jag svarade: Näe....
    Får ta ett snack med henne snart. Men arbetskompisar som varit gravida har fått tagir bort sina kvällar och bara jobba dag då fler jobbar och kan därför undvika dom mest aggressiva och "hjälpa" dom andra boenden istället.
  • iväntanpådig

Uppdaterade mig på listan pga av namnbytet! 
    1/8
    2/8
    3/8
    4/8
    5/8 Inanna 43 år, barn 1 på 7:e försöket
    6/8 Baggs 38 år, barn 2 och Lillismaj 37 år, barn 2 och 3
    7/8
    8/8
    9/8
    10/8
    11/8
    12/8
    13/8
    14/8
    15/8
    16/8 Barnatro10
    17/8 iväntanpådig 26 år ICSI 1 FET1 första barnet. 
    18/8 Freakyme 27 år, 4e försöket.
    19/8
    20/8
    21/8
    22/8 Ior_blomberg, 28år, 2:a abrnet, 1 försöket
    23/8
    24/8
    25/8
    26/8 Sowe81, 30 år, 1a barnet
    27/8 Sussi85 26år, 3:e försöket (2 IVF, 1 FET), 2:a barnet
    28/8
    29/8
    30/8
    31/8 Lih84 28 år, ICSI 2, första barnet

• iväntanpådig

Mina chefer vet om graviditeten, chefen, 1 sjukskötare och personalkoordinatorn(som råkar vara min svärmor). Kanske pratar med dom i ett senare skede om slag mot magen fortsätter och tiden(graviditeten går framåt som vi hoppas på). Tack för era svar!

• iväntanpådig

Jag ringde och hörde med MVC idag. Dels för att vi ev ska inviga vårt vildmarksbad i helgen och jag ville veta om jag också kunde plaska! Flört Fick OK-stämpel på det! Och att jag har haft ilningar som strålar ner i underlivet men har nu också fått i vä sida. BM tyckte det lät som foglossning/ligament smärta...ObestämdJag tycker det låter lite tidigt med foglossning men hon påstod att det är hormonellt och att bäckenet börjar släppa lite direkt när man blir gravid. Hoppas det inte blir värre!! Och så frågade jag även om min jobbsituation. Hon sa att man aldrig(nej förstås, men det är ju inte som dom vet vad dom gör) ska godta slag oavsett om man är gravid eller inte. Och att det är upp till arbetsgivaren. Så eventuellt omplacering eller om en läkare bedömmer det farligt= sjukskrivning.... Ska på jobb imorgon och tänkte prata med chefen då!

• SmillaK

iväntanpådig: Vad skönt att du kunde bada och bra att du fick stöd i från MVC då är det lättare att kräva säkrare arbetsvillkor. Hoppas att det ordnar sig bra.

Kallisto: Det är samma med mig, när man känner att man kan äta något så gör man det flera gånger och tillslut så går det inte mer. Tacos är en sådan rätt för mig, mår illa bara jag tänker på det.

Har varit på KUB-ultraljud idag och vi fick se vår skrutt. Jag sade till mannen igår att jag trodde den skulle vara lugn, och jag tror att jag redan känner min bebis Hjärta Den låg helt lugnt i profil och det var jättelätt för läkaren att ta alla mått. Den låg med händerna uppe vid huvudet och sov så gott. Läkaren ville att vi skulle få se den röra lite på sig så hon försökte väcka den med staven, men det gick inte. Tillslut fick jag lyfta på rumpan och skaka hela magen så fläsket fladdrade och dunka baken i britsen. Då vaknade den lilla. Hur mysigt som helst och jag känner mig så lättad. Här ska börja njutas på allvar Glad dessutom kallade hon oss för mamma och pappa, det kändes väldigt konstigt, men alldeles underbart.

Svar på tråden BF Augusti 2012