• Anonym (Fundersam)

Spermier i spruta

Jag har en fråga som jag behöver få svar på....En kompis till mig vill bli gravid trots att hennes pojkvän inte vill.
    Just nu använder de sig av avbrytet samlag, och min kompis kollar när hon har ägglossning, sedan tar hon hans sats i munnen, spottar ut det och drar up det med en spruta och sprutar in det....
    Nu undrar jag går det verkligen att bli gravid på det sättet? hur länge överlever spermierna??? Eftersom det är blandat med saliv funkar det verkligen då????

• Svar på tråden Spermier i spruta
  • Nattsaga

Fy skäms på din kompis säger jag bara! Vad arg jag blir när man hör sånt här. Ska killen bli pappa mot sin vilja tycker hon?

Vet inte om det funkar......

• Nattsaga

Fast sen kan jag tillägga också, om han verkligen inte vill bli pappa är det ju dumt att köra med avbrutet.....

• Santisen

Bra fråga

Jag tror nog att det skulle gå teoretiskt sätt...just momentet med munnen gör det väldigt osäkert.
    Spermierna dör ju inte på engång de kommer utanför kroppen..men hur det blir när det blandas med saliv...ja du.

Men varje moment minskar riskerna....

Lite moralkaka här då....kan du inte prata med henne o få henne att förstå att det inte är rätt mot killen?

• Nyfiken gul

som svar på frågan: Ja det är fullt möjligt.

Rent etiskt: Absolut nej! Avråd henne!

• My sunshine

men så får hon väl inte göra?! stackars kille... tror nog inte att det funkar ändå... va arg man blir på sånna människor varför skaffar hon sig inte bara nån annan som vill ha barn med henne? killen blir ju förd bakom ljuset o det e inte rätt...ok jag förstår om man verkligen vill ha barn men då ska man ju vara två om saken inte ta en spruta o spruta upp det...vet killen om det? jag hade en kompis som ljög till sin kille att hon åt p-piller o hon tog tom ett p-piller varje gång killen stod brevid henne o satte den under tungan o spotta ut den sen så att han inte märkte det...tycker att det e j-vligt fel.. killen kanske känner att han inte e mogen att skaffa barn än o tycker att det e bättre att vänta ingen ska behöva bli tvingad till föräldraskap...jag förstår det om tjejen råkar bli gravid tex men inte vill göra abort då e det en helt annan sak för då har nog båda vetat vilka risker det finns för att det ska bli så...men att ta en spruta o sätta in det?! ja det e att gå helt för långt... tycker jag iaf

• Anonym (Fundersam)

Fråga inte mig, det är min kompis det gäller ville bara höra om det var möjligt att göra så. Tänker inte avråda henne eller uppmuntra henne.....En annan fråga, kommer det en försats som killen inte känner av, som kan göra henne gravid?

• Nattsaga

TS, svar :JA! Det kan va spermier i försatsen.

• Santisen

ja det kan komma en försats som inte killen känner av,som kan göra henne gravid

Svar på tråden Spermier i spruta