• Anonym (Fundersam)

Spermier i spruta

Jag har en fråga som jag behöver få svar på....En kompis till mig vill bli gravid trots att hennes pojkvän inte vill.
    Just nu använder de sig av avbrytet samlag, och min kompis kollar när hon har ägglossning, sedan tar hon hans sats i munnen, spottar ut det och drar up det med en spruta och sprutar in det....
    Nu undrar jag går det verkligen att bli gravid på det sättet? hur länge överlever spermierna??? Eftersom det är blandat med saliv funkar det verkligen då????

• Svar på tråden Spermier i spruta
  • Pyret3

Stackars kille
    Har man gemensamt bestämt att inte skaffa barn så tror han ju på henne. Man måste väl kunna lita på varandra i ett förhållande.
    Gör hon så här och lyckas.....hon får ju leva med en livslögn eller berätta hur hon lurat honom.

• 1malle

Fy för henne..
    Stackars kille...
    Tror däremot inte att spermierna kan överleva den neutrala syra balansen som man har i munnen...har j ulite med ph-värden o sånt att göra..
    Inne i kvinnan överlever ju spermierna pga den sura miljön (ph- värdet är lågt alltså)
    Så sur e man ju knappast inne i munnen...även om man skulle äta citron innan man sög av killen *hua*

Men jag kan ändå inte låta bli att undra:
    Pratar de inte med varandra?
    Så att han vet om hennes önskan om att bli gravid?
    Spontant så tycker jag synd om tjejen som tror hión kan leka gud över det som sker...Patetisk tjej!

• Anonym (Fundersam)

Jag är opartisk i det här fallet, men jag tycker att ni som har barn och hur sammarbets villiga män som helst har någon rätt att döma! Jag har hört jätte många kvinnor som lurat deras män till att bli gravid, för att deras män helt enkelt är för barnslig för att ta steget. Sedan när bebisen kommit har det ju gått hur bra som helst!

Det är ju klart att män kan fjanta sig hur mycket som helst eftersom de kan göra barn tills de är 90 år medans kvinnornas ägg blir sämre redan efter 25....

Om jag själv skulle kunna göra så? Vet inte, har aldrig befunnit mig i den situationen...

• 1malle

Rätt att dömma?????????

Vem dömmer?
    Du ställde en fråga o den har du härmed fått svar på!

• Nattsaga

Ts, hur gammal är killen? Och hur gammal är din kompis? Jag tycker beteendet är omoget som hon visar och då är frågan om hon är mogen för barn, tycker inte det när man lurar till sig en graviditet.

• My sunshine

jo men det e ju fel ,o ja oftast så blir ju allt bra ändå sen när barnet kommer o killen e glad över det men det finns tillfällen där det inte blir så... det handlar faktiskt om att man måste kunna lita på sin partner sambo/maka....

• 1malle

HUR kan man riskera att sätta en annan människas känslor o reaktioner på spel på detta vis?
    Jag fattar inte...
    Tyder på en väldigt omogen tjej...

• Anonym (Fundersam)

Slutsats: Det finns alltså en chans att bli gravid på det sättet, det var de jag ville veta...Tack!

• 1malle

TS....av din tummen upp ikon att dömma så e du oki med din kompis beteende, eller????
    Varför annars en tummen upp?

• lillsmurfen

Hur är man funtad när man gör en sån grej??? Verkar helt sjukt för 17. Hur gammal är hon? Låter som något en typ 15åring skulle hitta på. Väldigt omoget!

Svar på tråden Spermier i spruta