• LakritsChokladVanilj

Ordet neger

Tycker du det är rasistiskt att säga neger? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ordet neger
  • Applepie
    Cosmogenesis skrev 2011-12-30 15:20:56 följande:
    Nigger är nedsättande,,inte Neger.
    Finns inget rasistiskt i att säga neger. Man får säga tjock, muslim, bög och en massa andra ord utan att folk blir hysteriska. Men just negerordet är tydligen det jävligaste av alla världens ord.
    Ingen vet varför,,,men så är det tydligen.
    Jäklar det är bäst jag biter mig i tungan nu för jag blir riktigt förbannad nu alltså.

Här finns det två alternativ till ditt uttalande. Nummer 1 är att du är verkligen inte förstår bättre och att du antagligen är lite efter i allmän kunskap och vetande om livet. Då är det bara att beklaga och jag tycker synd om dig.

Nummer 2 är att du är bara ute efter att provocera och spelar dum och vägrar att förstå. Vilket är mer sorgligt i så fall. Även i det här fallet så tycker jag synd om dig då. Du måste må oerhört dåligt i dig själv att du måste trycka ner andra människor och tror dig ha rätten att bestämma vilka ord som är kränkande eller inte.
  • Anonym (Loner)
    Applepie skrev 2011-12-30 15:22:27 följande:
    Men fatta någon gång! Det finns inte olika raser på människor! Vilken äcklig syn du har på livet! Kräks
    Så ordet etnicitet betyder ingenting för dig heller då?
  • Applepie
    JessiWill skrev 2011-12-30 15:25:55 följande:
    Nej det tycker jag inte!
    Nä men det är ju lätt att inte tycka att det är rasistiskt som vit person men troligtvis helvita ungar.. Eller?
    Man kan ju försöka se det ifrån andras perspektiv och försöka förstå varför folk blir upprörda och sårade.
  • Applepie
    Anonym (Loner) skrev 2011-12-30 15:29:11 följande:
    Så ordet etnicitet betyder ingenting för dig heller då?
    Tack för att du tog upp detta. Människor har olika etnicitet absolut men vi har inte olika raser.
    Rasuppdelning var b.la. något Hitler trodde på. Förstår du skillnaden?
  • Quinna
    Cosmogenesis skrev 2011-12-30 15:20:56 följande:
    Nigger är nedsättande,,inte Neger.
    Finns inget rasistiskt i att säga neger. Man får säga tjock, muslim, bög och en massa andra ord utan att folk blir hysteriska. Men just negerordet är tydligen det jävligaste av alla världens ord.
    Ingen vet varför,,,men så är det tydligen.
    Alltså allvarligt? Du jämför ordet neger med ord som tjock och muslim? Vad ska man säga istället tycker du?
    (Bög är ett otäckt ord och borde inte användas. Finns bättre, som homosexuell)
    Keso är köttfärs gjord av mumintroll.
  • Cosmogenesis
    Quinna skrev 2011-12-30 15:32:21 följande:
    Alltså allvarligt? Du jämför ordet neger med ord som tjock och muslim? Vad ska man säga istället tycker du?
    (Bög är ett otäckt ord och borde inte användas. Finns bättre, som homosexuell)
    Jag är själv neger och förstår bara inte problemet med det ordet. Ordet neger användes INNAN slaveriet och bör således fortsätta få användas.
  • Anonym
    Cosmogenesis skrev 2011-12-30 15:36:24 följande:
    Jag är själv neger och förstår bara inte problemet med det ordet. Ordet neger användes INNAN slaveriet och bör således fortsätta få användas.
    Jag tror inte på att du är mörkhyad
  • Cosmogenesis
    Applepie skrev 2011-12-30 15:27:42 följande:
    Jäklar det är bäst jag biter mig i tungan nu för jag blir riktigt förbannad nu alltså.

Här finns det två alternativ till ditt uttalande. Nummer 1 är att du är verkligen inte förstår bättre och att du antagligen är lite efter i allmän kunskap och vetande om livet. Då är det bara att beklaga och jag tycker synd om dig.

Nummer 2 är att du är bara ute efter att provocera och spelar dum och vägrar att förstå. Vilket är mer sorgligt i så fall. Även i det här fallet så tycker jag synd om dig då. Du måste må oerhört dåligt i dig själv att du måste trycka ner andra människor och tror dig ha rätten att bestämma vilka ord som är kränkande eller inte.
    Jag gör inte personliga påhopp iallafall som du gör.
    På vilket sätt är jag dum? För att jag inte tar åt mig av ett dött ord?
    Jag och många andra svarta NEGRER jag umgås med bryr oss faktiskt inte om det ordet.
    Just för att det är NIGGER som anses vara rasistiskt.

Mitt folk har varit slavar. Det bryr jag mig heller inte om. Det var innan jag levde och jag ser framåt och hoppas att fler kan göra det.

Varför bryr ni er egentligen om det här ordet? Ni är ju antagligen vita nu som skriker högst?
  • Cosmogenesis
    Anonym skrev 2011-12-30 15:39:14 följande:
    Jag tror inte på att du är mörkhyad
    Av vilken anledning om jag får fråga?
Svar på tråden Ordet neger