Ordet neger
Tycker du det är rasistiskt att säga neger?
Tycker du det är rasistiskt att säga neger?
Min erfarenhet är att de flesta mörkhyade inte vill bli kallade för "neger".
Hahah, jag visste att du skulle komma med det exemplet.
Ras är en grupp individer inom en djurart som kännetecknas av vissa gemensamma ärftliga egenskaper. Till skillnad från begreppet underart har begreppet ras olika definitioner. Det används främst för sådana varieteter som människan skapat genom selektiv avel. I vissa sammanhang används begreppen underart och ras synonymt.
Det handlar alltså egentligen inte om olika hundraser även fast det ordet inkorrekt används.
Räcker det inte med att antropologer har kommit fram till att det inte finns olika människoraser?
Din forskning är ju helskum "Öh, vi har olika färger så det betyder att vi är olika raser"...ehm...Ursäkta om jag tror på vetenskaplig forskning istället för amatörforskning.
Räcker det inte med att antropologer har kommit fram till att det inte finns olika människoraser?
Din forskning är ju helskum "Öh, vi har olika färger så det betyder att vi är olika raser"...ehm...Ursäkta om jag tror på vetenskaplig forskning istället för amatörforskning.
Om Carl Von Linné levde idag så tror jag han skulle tycka annorlunda...Nya tider, nya forskningar, nya fynd...Man måste hänga med i utvecklingen.
Det är återigen vad du tycker. De flesta mörkhyade tycker nog att det är rasistiskt.
Om Carl Von Linné levde idag så tror jag han skulle tycka annorlunda...Nya tider, nya forskningar, nya fynd...Man måste hänga med i utvecklingen.
Det är återigen vad du tycker. De flesta mörkhyade tycker nog att det är rasistiskt.