• LakritsChokladVanilj

Ordet neger

Tycker du det är rasistiskt att säga neger? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ordet neger
  • SweeneyTodd
    Applepie skrev 2011-12-30 17:45:52 följande:
    ? Tror du på den ariska rasen också då eller?
    Intressant att du tar upp arierna. Arier finns, precis som vita, svarta, aboringer, asiater, polynersier etc...
    Det var bara Hitler som blandade ihop det, och sa att arier var överlägsna. Naturligtvis finns det inga ''raser'' som är överlägsna, då det inte finns några raser. Arier är inte personer med blont hår och blåa ögon, de är mörkhyade, brunögda, svarthåriga från vissa delar av Indien. Också personer från dagens Iran är arier, kan  nämnas at Iran hette Persien, och namnet Iran kommer just från namnet Aryan.
  • Anonym (Loner)
    Applepie skrev 2011-12-30 17:45:52 följande:
    Men du pratar om djur! Människan är en och samma art nämligen människoarten! Sen har vi olika etnicitet och hudfärg! Om du nu påstår att det finns olika raser, säg mig.. Vilka raser finns det då? Tror du på den ariska rasen också då eller?
    Kaukasier Mongoler och Negroider
  • Applepie
    SweeneyTodd skrev 2011-12-30 18:02:38 följande:
    Intressant att du tar upp arierna. Arier finns, precis som vita, svarta, aboringer, asiater, polynersier etc...
    Det var bara Hitler som blandade ihop det, och sa att arier var överlägsna. Naturligtvis finns det inga ''raser'' som är överlägsna, då det inte finns några raser. Arier är inte personer med blont hår och blåa ögon, de är mörkhyade, brunögda, svarthåriga från vissa delar av Indien. Också personer från dagens Iran är arier, kan  nämnas at Iran hette Persien, och namnet Iran kommer just från namnet Aryan.
    Det har du rätt i, han blandade ihop det en hel del. Och ja, jag håller också med om att det inte finns några raser.
  • Applepie
    Anonym (Loner) skrev 2011-12-30 18:08:21 följande:
    Kaukasier Mongoler och Negroider
    Jasså? Vad trevligt! Vad kallas en person som är en blandning av de olika "raserna" då? Och vad heter rasen för de som bor i tex Sydamerika?
  • Anonym (Loner)
    Applepie skrev 2011-12-30 18:12:18 följande:
    Jasså? Vad trevligt! Vad kallas en person som är en blandning av de olika "raserna" då? Och vad heter rasen för de som bor i tex Sydamerika?
    Sålänge man är vit tillhör man Kaukasier. Är man gul mongol och svart negroid.

Ganska enkelt tycker jag.

Skyll inte på mig, det var inte jag som kom på det
  • Anonym (Loner)
    Applepie skrev 2011-12-30 18:12:18 följande:
    Om man ska flyga till vissa länder får man förresten fylla i sådana uppgifter. Likadant om man ska skaffa vapen i USA med mera. Så det finns någon form av "raser". Men inte i Sverige,,,vi ska vara så sjukt PK att det nästan ska kännas lite skamligt att vara vit. Är man sedan blond får man passa sig för att öppna käften mer än nödvändigt när man pratar integration och invandring
  • An0nym0us
    Anonym (Loner) skrev 2011-12-30 18:19:21 följande:
    Om man ska flyga till vissa länder får man förresten fylla i sådana uppgifter. Likadant om man ska skaffa vapen i USA med mera. Så det finns någon form av "raser". Men inte i Sverige,,,vi ska vara så sjukt PK att det nästan ska kännas lite skamligt att vara vit. Är man sedan blond får man passa sig för att öppna käften mer än nödvändigt när man pratar integration och invandring

Finns också rutan "Other" där man kan kryssa i...Man måste inte fylla i de andra alternativen.

Sen undrar jag varför du vill att Sverige ska bli mini USA? Deras land är byggt på rasism och rasskillnader, de tjänar pengar på att skilja på folk det är därför det görs en sån stor "big deal" av så kallade "raser". Suck.

Jag är blond och jag har aldrig fått "passa mig" så jag vet inte vad du yrar om.

• An0nym0us
    Anonym (Loner) skrev 2011-12-30 18:16:23 följande:
    Sålänge man är vit tillhör man Kaukasier. Är man gul mongol och svart negroid.

Ganska enkelt tycker jag.

Skyll inte på mig, det var inte jag som kom på det
    På 1800-talet, ja. Vi har som sagt kommit längre än så...
  • Anonym (Loner)
    An0nym0us skrev 2011-12-30 18:49:02 följande:

Finns också rutan "Other" där man kan kryssa i...Man måste inte fylla i de andra alternativen.

Sen undrar jag varför du vill att Sverige ska bli mini USA? Deras land är byggt på rasism och rasskillnader, de tjänar pengar på att skilja på folk det är därför det görs en sån stor "big deal" av så kallade "raser". Suck.

Jag är blond och jag har aldrig fått "passa mig" så jag vet inte vad du yrar om.

Vart skrev jag att jag vill att Sverige ska bli Mini-Usa?
    Är man minsta kritisk till invandring och blond får man rasiststämpel i pannan.
    Var så jag menade
  • An0nym0us
    Anonym (Loner) skrev 2011-12-30 18:56:30 följande:
    Vart skrev jag att jag vill att Sverige ska bli Mini-Usa?
    Är man minsta kritisk till invandring och blond får man rasiststämpel i pannan.
    Var så jag menade

Jag håller inte med.

Jag är väldigt kritisk mot invandringen och inte bara över internet och jag har inte upplevt  något negativ från mina (många) invandrarkompisar eller utländska vänner ELLER någon annan för den delen.

Mycket beror på hur man uttrycker sig...

Svar på tråden Ordet neger