• LakritsChokladVanilj

Ordet neger

Tycker du det är rasistiskt att säga neger? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ordet neger
  • Cosmogenesis
    Anonym skrev 2011-12-30 12:59:03 följande:
    Vi kanske har tröttnat på att bli kallad neger så vi låtsas att vi inte bryr oss.
    Även om man inte visar utåt så gör det jävligt ont
    Om man ändå pratar om rasism. Varför är det okej för svarta att kunna ha artistnamn som Ghostface Killa?
    Tänk om en vit artist skulle heta Nigga Killa?
    Det skulle ju bli ett jävla liv. Hela debatten om rasism är hyckleri

Jag har inte tröttnat på att kallas neger. Jag är neger och stolt över det. Jag är stolt över mitt ursprung.
  • Anonym
    Cosmogenesis skrev 2011-12-30 13:04:48 följande:
    Om man ändå pratar om rasism. Varför är det okej för svarta att kunna ha artistnamn som Ghostface Killa?
    Tänk om en vit artist skulle heta Nigga Killa?
    Det skulle ju bli ett jävla liv. Hela debatten om rasism är hyckleri

Jag har inte tröttnat på att kallas neger. Jag är neger och stolt över det. Jag är stolt över mitt ursprung.
    Jag är också stolt över mitt ursprung.Mitt afrikanska ursprung

Om du gillar att bli kallad neger är upp till dig men dom flesta vill inte bli kallad neger
  • Cosmogenesis
    Quinna skrev 2011-12-30 13:04:45 följande:
    Så du brukar kalla mörkhyade för negrer?
    Stackars lilla obildade människa.
    Ja.
    Skulle absolut inte kalla mig obildad
  • Applepie
    Anonym (typ) skrev 2011-12-29 18:22:50 följande:
    Alla de jag känner som har sitt ursprung från afrika vill att man använder ordet svart. Att inte göra det tyder på dålig respekt. På samma sätt säger jag vit om mig själv. Som vit person kan man knappast äga rätten att säga neger om det uppfattas som nedsättande för en annan person. Oavsett om man "alltid har gjort det" eller med det extremt dumma argumentet att "det heter ju så".
    Bra sagt!
  • Applepie
    Snälla den här diskussionen känns så onödig! Jag undrar om den verkligen behövs idag snart år 2012?! Man kan tro att en del här inne är tagna rakt ur 30-talet eller till och med långt innan det!

Ni sitter och snackar om det är ok eller inte att säga neger till eller om svarta människor. Neger är som sagt innan ett mycket nedsättande ord! Det här är sunt förnuft och ingen raketforskning vi pratar om!

Hur i h-ete kan ni vara så jävla tröga att trots att folk försöker förklara för er så vägrar ni ändra något så enkelt som ett ord. Säg svart eller mörkhyad istället! Hur svårt kan det vara? Ni som vägrar ändra er beter er som 5åringar i sandlådan eller som äckliga små smygrasister som fått för lite kärlek från mamma typ!

Jag blir förbannad! Kan ni inte uppföra er som normalt folk eller? Vad är ert problem?

Andra människor tar illa upp och blir sårade, borde inte det vara anledning nog att ändra er!
  • Cosmogenesis
    An0nym0us skrev 2011-12-30 12:02:53 följande:
    En tax och en golden retriver kan fortfarande få små hundbebisar eller?
    Kallas då bland RAS
  • Cosmogenesis
    Applepie skrev 2011-12-30 15:15:22 följande:
    Snälla den här diskussionen känns så onödig! Jag undrar om den verkligen behövs idag snart år 2012?! Man kan tro att en del här inne är tagna rakt ur 30-talet eller till och med långt innan det!

Ni sitter och snackar om det är ok eller inte att säga neger till eller om svarta människor. Neger är som sagt innan ett mycket nedsättande ord! Det här är sunt förnuft och ingen raketforskning vi pratar om!

Hur i h-ete kan ni vara så jävla tröga att trots att folk försöker förklara för er så vägrar ni ändra något så enkelt som ett ord. Säg svart eller mörkhyad istället! Hur svårt kan det vara? Ni som vägrar ändra er beter er som 5åringar i sandlådan eller som äckliga små smygrasister som fått för lite kärlek från mamma typ!

Jag blir förbannad! Kan ni inte uppföra er som normalt folk eller? Vad är ert problem?

Andra människor tar illa upp och blir sårade, borde inte det vara anledning nog att ändra er!
    Nigger är nedsättande,,inte Neger.
    Finns inget rasistiskt i att säga neger. Man får säga tjock, muslim, bög och en massa andra ord utan att folk blir hysteriska. Men just negerordet är tydligen det jävligaste av alla världens ord.
    Ingen vet varför,,,men så är det tydligen.
  • Applepie
    Cosmogenesis skrev 2011-12-30 15:15:28 följande:
    Kallas då bland RAS
    Men fatta någon gång! Det finns inte olika raser på människor! Vilken äcklig syn du har på livet! Kräks
Svar på tråden Ordet neger