• LakritsChokladVanilj

Ordet neger

Tycker du det är rasistiskt att säga neger? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ordet neger
  • LakritsChokladVanilj
    Anonym (Loner) skrev 2012-01-01 22:42:17 följande:
    Jag ger mig den på  att du  tror att  man är rasist om man har en svensk flagga på  tröjan.
    Att  man  är rasist om man är  stolt svensk
    Om  man aldrig varit ihop med annat än svenskar
    Om man  sjunger  extra högt på  nationalsången,,,,med mera med mera

Du är antagligen helt  fördomsfri själv?
    KLOCKRENT
  • Quinna
    Anonym (Loner) skrev 2012-01-01 22:40:31 följande:
    Så då är det okej menar du?
    Nej, men en förklaring kanske?
    Keso är köttfärs gjord av mumintroll.
  • sverker11
    Applepie skrev 2012-01-01 22:17:55 följande:
    Ja White trash är lika lite ok att säga som något annat nedlåtande ord. Men white trash kan du aldrig jämföra med ordet neger eller nigger med tanke på världens historia som slaveriet m.m! Du kan ju jämföra white trash med black trash däremot.
    Det vill säga svarta är alltid offer medan vita inte är offer därför är det lite mer i sin ordning att använda rasistiska uttryck mot vita. Speciellt om vi hittar på ett uttryck som black trash för att försöka maskera att white trash från början var en motsvarighet till nigger. Men om nu lite hyckleri känns bra för dig så inte mig emot.

Bara av ren nyfikenhet. Hur många gånger har du egentligen använt ordet neger i den här tråden? Med tanke på att du anser att det är ett ord som inte bör användas så lyckas du hitta häpnadsväckande många orsaker att använda det. Fast det kanske är i sin ordning att använda ordet neger bara man gör det för en god sak?

"Bevara negerbollen säger du? Är du på allvar? När ska du gå ut och protestera och skriva stora plakat om detta då? Skriv på plakaten typ "VI HAR RÄTT ATT KALLA FOLK FÖR NEGER" "DET HETER NEGERBOLL, SÅ DET SÅ!" "JAG HAR ALLTID SAGT NEGERBOLL OCH JAG SOM VIT BESTÄMMER ÖVER SVARTA. DE HAR INTE RÄTT ATT BLI KRÄNKTA OCH LEDSNA ÖVER ATT JAG SÄGER NEGER OCH NEGERBOLL""
  • Quinna
    LakritsChokladVanilj skrev 2012-01-01 22:39:50 följande:
    Där kom det igen. På något sätt får ni det alltid till att det är så synd om svarta. Jag förstår det inte. Slaveriet är avskaffat för längesen. Vi som lever idag har inte haft slavar, ska vi behöva stå till svars för vad våra förfäder gjorde för flera hundra år sen?! 

Så för att slaveriet är avskaffat så finns ingen rasism mot svarta längre?
    Vilken tecknad film lever du i egentligen?
  • LakritsChokladVanilj
    Quinna skrev 2012-01-01 22:52:48 följande:
    Så för att slaveriet är avskaffat så finns ingen rasism mot svarta längre?
    Vilken tecknad film lever du i egentligen?
    Jo rasism existerar i allra högsta grad. Men finns hos alla typer av folk. Svarta, vita, asiater osv. Varför är det just alltid rasismen mot de svarta som kommer upp?

Är det mer ok att vara rasistisk mot en vit än en svart? För det verkar så på många i den här tråden.  
  • LakritsChokladVanilj
    sverker11 skrev 2012-01-01 22:51:32 följande:
    Det vill säga svarta är alltid offer medan vita inte är offer därför är det lite mer i sin ordning att använda rasistiska uttryck mot vita. Speciellt om vi hittar på ett uttryck som black trash för att försöka maskera att white trash från början var en motsvarighet till nigger. Men om nu lite hyckleri känns bra för dig så inte mig emot.

Bara av ren nyfikenhet. Hur många gånger har du egentligen använt ordet neger i den här tråden? Med tanke på att du anser att det är ett ord som inte bör användas så lyckas du hitta häpnadsväckande många orsaker att använda det. Fast det kanske är i sin ordning att använda ordet neger bara man gör det för en god sak?

"Bevara negerbollen säger du? Är du på allvar? När ska du gå ut och protestera och skriva stora plakat om detta då? Skriv på plakaten typ "VI HAR RÄTT ATT KALLA FOLK FÖR NEGER" "DET HETER NEGERBOLL, SÅ DET SÅ!" "JAG HAR ALLTID SAGT NEGERBOLL OCH JAG SOM VIT BESTÄMMER ÖVER SVARTA. DE HAR INTE RÄTT ATT BLI KRÄNKTA OCH LEDSNA ÖVER ATT JAG SÄGER NEGER OCH NEGERBOLL""
  • Applepie
    LakritsChokladVanilj skrev 2012-01-01 22:44:15 följande:
    Så det är olagligt? Att säga hora också? Inte skulle jag anmäla någon för det men men.. 
    Ja det är olagligt eftersom du kan dömas i rätten för hets mot folkgrupp!
  • Quinna
    LakritsChokladVanilj skrev 2012-01-01 22:55:31 följande:
    Jo rasism existerar i allra högsta grad. Men finns hos alla typer av folk. Svarta, vita, asiater osv. Varför är det just alltid rasismen mot de svarta som kommer upp?

Är det mer ok att vara rasistisk mot en vit än en svart? För det verkar så på många i den här tråden.  
    I denna tråden (din TS!) är det väl inte konstigt att det handlar om svarta? Eller du har glömt vilket ämne du startade?
  • Applepie
    Anonym (Loner) skrev 2012-01-01 22:42:17 följande:
    Jag ger mig den på  att du  tror att  man är rasist om man har en svensk flagga på  tröjan.
    Att  man  är rasist om man är  stolt svensk
    Om  man aldrig varit ihop med annat än svenskar
    Om man  sjunger  extra högt på  nationalsången,,,,med mera med mera

Du är antagligen helt  fördomsfri själv?
    Jag har ALDRIG sagt att man är rasist om man har en Sverigetröja eller har en Svensk flagga m.m?

Det tycker jag verkligen inte så var har du fått det ifrån?
  • Applepie
    sverker11 skrev 2012-01-01 22:51:32 följande:

Jag förklarar ju hur jävla dumt det låter, förstår du inte det eller? Jag säger ju uppenbart att ordet inte är ok eftersom det är rasistiskt, kränkande och diskriminerande! Det är ju oundvikligt för mig att inte använda ordet i den här debatten. Förstår du verkligen inte det?
Svar på tråden Ordet neger