• LakritsChokladVanilj

Ordet neger

Tycker du det är rasistiskt att säga neger? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ordet neger
  • Anonym (Loner)
    Applepie skrev 2012-01-01 23:42:45 följande:
    Exakt! Som du själv skriver "inte ska kunna vara stötande"  Där har du ju svaret, du skriver ju det själv!

Att kalla folk för "neger" är stötande!
    Vad tycker du om ordet svartskalle? Vad tycker du om att det används dagligen i reklam på tv?
    Är svartskalle lika illa som neger?
  • Applepie
    Anonym (Loner) skrev 2012-01-01 23:36:16 följande:
    Bara en känsla jag har helt enkelt.
    Ja jag undrar faktiskt också varför det inte heter negerboll längre. Om ett bakverk blir uppkallad efter ett folkslag jag tillhör skulle jag knappast bli arg?
    Vi hade även godiset negerkyssar, det försvann också.
    Nu får det ju inte ens vara en kines på kinapuffarna. Ingen som tycker det börjar gå lite väl långt med detta?

Därimot om man skulle ha en parfym med slogan "med den här parfymen slutar du lukta neger"

DET är en helt annan sak. Men nu är inte negerbollen på något sätt nedtryckande eller rasistisk som sådan.

Jag jag vet det är ett jävla tjat om negerboll. Men det är ordet neger vi diskuterar
    Gud... Jag vet inte ens vart jag ska börja att kommentera och beta av ditt inlägg här alltså för det är så jävla dumt. Jag lämnar det så för jag är mållös! Du har bevisat vad du är för slags människa samt vad du har för åsikter. Inte konstigt att du väljer att vara anonym!
  • Applepie
    Anonym (C) skrev 2012-01-01 23:36:38 följande:
    Nej, det kallas för kokosbulle.
    Haha ja helt ok också!
  • Applepie
    Anonym (Loner) skrev 2012-01-01 23:46:14 följande:
    Vad tycker du om ordet svartskalle? Vad tycker du om att det används dagligen i reklam på tv?
    Är svartskalle lika illa som neger?
    Jasså? Det har jag missat i så fall. Vart ser du det?
  • Applepie
    Anonym (Loner) skrev 2012-01-01 23:44:28 följande:
    Bannlyst? Censur alltså?
    Varför han blev bannlyst? För att det var osportsligt och han hade en negativ ton kanske?
    Nu spelar inte vi fotboll på stan och skriker inte FUCKING NEGRO åt folk hur som helst
    Nämen oj vad duktig du är! Guldstjärna till dig! Det är osportsligt och har en negativ ton ja och en massa andra saker. Du säger ju det själv! Det finns visst folk som skriker så på stan och kallar andra det.
  • Anonym (Loner)
    Applepie skrev 2012-01-01 23:46:41 följande:
    Gud... Jag vet inte ens vart jag ska börja att kommentera och beta av ditt inlägg här alltså för det är så jävla dumt. Jag lämnar det så för jag är mållös! Du har bevisat vad du är för slags människa samt vad du har för åsikter. Inte konstigt att du väljer att vara anonym!
    Kommentera i vilken ordning du vill
  • Applepie

Äckliga åsikter och låga tankar ni har om omvärlden och folket omkring!

Jag orkar inte med att förklara så uppenbara saker om och om igen! Hoppas ni kommer till insikt någon vacker dag och om ni inte gör det så kan ni ju studera min bild som jag har här! Tänk på det!

Ha en bra kväll, nu loggar jag ut!

• lövet2
    Applepie skrev 2012-01-01 23:33:13 följande:
    Men herregud nu får du ge dig! Jag orkar verkligen inte förklara men antar att jag måste! *suck*

Jag själv har ju oundvikligt i den här tråden skrivit ordet så självklart har jag inte kränkt något pga att jag har använt ordet men att använda det till att kränka andra och kalla folk för nedvärderande saker som det är både rasistiskt och inte ok.

Måste du förvränga och kränga på allt?
    Nej, jag förvränger ingenting. Jag försöker förklara olika saker så enkelt och pedagogiskt jag kan, så att även mindre intelligenta människor ska förstå. Uppenbarligen måste jag försöka vara ännu tydligare ...
  • Quinna
    Anonym (Loner) skrev 2012-01-01 23:44:28 följande:
    Bannlyst? Censur alltså?
    Varför han blev bannlyst? För att det var osportsligt och han hade en negativ ton kanske?
    Nu spelar inte vi fotboll på stan och skriker inte FUCKING NEGRO åt folk hur som helst
    Tror du att han fått samma straff om han skrek fucking idiot?
    Varför detta behov att försvara ett ord som inte fyller någon annan funktion än att segregera? Har du så dåligt ordfårråd att du inte kommer på nåt annat än neger för att beskriva någon?
    Tycker uppriktigt synd om dig.
    Keso är köttfärs gjord av mumintroll.
  • Quinna
    lövet2 skrev 2012-01-01 23:55:43 följande:
    Nej, jag förvränger ingenting. Jag försöker förklara olika saker så enkelt och pedagogiskt jag kan, så att även mindre intelligenta människor ska förstå. Uppenbarligen måste jag försöka vara ännu tydligare ...
    Intelligenta människor? Jag hoppas att du inte räknar in dig själv där?
    Keso är köttfärs gjord av mumintroll.
Svar på tråden Ordet neger