Ordet neger
Tycker du det är rasistiskt att säga neger?
Tycker du det är rasistiskt att säga neger?
Det värsta är kanske inte att folk slängt ur sig ordet neger utan vidare eftertanke, utan att man trots att man vet hur det kan uppfattas, och vara sårande, vägrar sluta använda det.
"jag ska minsann säga neger om jag vill." Ja för det är ju såå viktigt..
jag tänker inte sluta säga "värdelösa vaniljmongon" iaf, det har min familj sagt skitlänge och därför är dte inte rasistiskt alls.
jag tänker inte sluta säga "värdelösa vaniljmongon" iaf, det har min familj sagt skitlänge och därför är dte inte rasistiskt alls.
"Neger" är också negativt, det är därför vi har den här diskussionen överhuvudtaget.
Så man får inte säga "Hora", inte "Mongo", inte "WT" men "Neger" ska man minsann få säga! Hör du själv hur det låter? Bristen på empati för mörkhyade är skrämmande.
"Neger" är också negativt, det är därför vi har den här diskussionen överhuvudtaget.
Så man får inte säga "Hora", inte "Mongo", inte "WT" men "Neger" ska man minsann få säga! Hör du själv hur det låter? Bristen på empati för mörkhyade är skrämmande.
För mig är det helt enkelt ett ord för en färgad person, ett folkslag. Är det rasistiskt att säga tex eskimå, indian, kines, asiat, europe,,,,osv?