• LakritsChokladVanilj

Ordet neger

Tycker du det är rasistiskt att säga neger? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ordet neger
  • Applepie
    Anonym skrev 2012-01-02 14:03:01 följande:
    För mig är det helt enkelt ett ord för en färgad person, ett folkslag. Är det rasistiskt att säga tex eskimå, indian, kines, asiat, europe,,,,osv?
    Ok så kanske det är för DIG men inte för de flesta andra i världen! Läs lite historia om ordet och återkom gärna efter detta! Du kan alltså inte jämföra ett ord som "neger" med "europe" osv!
  • AlreadyBurning
    Anonym skrev 2012-01-02 14:03:01 följande:
    För mig är det helt enkelt ett ord för en färgad person, ett folkslag. Är det rasistiskt att säga tex eskimå, indian, kines, asiat, europe,,,,osv?
    subsaharisk person heter det. Indian heter Native American, Kines är inte ett folkslag utan en nationalitet. Asiater innebär ett hundratal olika folkslag, Europa ä en geografisk världsdel och en kultur och har inget med folkgrupper att göra. eskimå heter inuit.
    I be trying to chill bitches wanna fuck me, every little city I go fuck me.
  • lövet2
    Applepie skrev 2012-01-02 13:02:28 följande:
    Mirrete skrev 2012-01-02 10:19:55 följande:
    Förresten, I USA säger man "Afroamerican". Vad säger man om en Europé med afrikanskt ursprung? Afroeuropé? Har jag aldrig hört. Man behöver såklart inte säga något alls, men om man ska beskriva en person brukar man välja det som är mest utmärkande hos personen (glasögon, rött hår, mörk hudfärg).
    Oj! Ingen jäkel bryr sig eller tar illa upp om man säger svart/brun och liknande. Men ordet neger/nigger osv skapades av de vita för att beskriva en lägre stående, sinnesslö person m.m. Så därför tar folk illa upp av ordet. Där är skillnaden då va!
    Som jag skrivit tidigare i tråden, så finns det visst sådana som tar illa upp av både orden svart och brun. De jag umgåtts med har föredragit ordet neger.
  • Applepie
    lövet2 skrev 2012-01-02 14:08:02 följande:
    Som jag skrivit tidigare i tråden, så finns det visst sådana som tar illa upp av både orden svart och brun. De jag umgåtts med har föredragit ordet neger.
    Men jösses, håll i hatten! Jag tror inte ett jäkla skvatt på det du just skrev här! Jag tror ingen föredrar att bli kallad ordet "neger". Jag tror du bara hittar på!
  • lövet2
    Applepie skrev 2012-01-02 14:09:53 följande:
    Men jösses, håll i hatten! Jag tror inte ett jäkla skvatt på det du just skrev här! Jag tror ingen föredrar att bli kallad ordet "neger". Jag tror du bara hittar på!
    Jaså? Blir det en spricka i dina illusioner?
  • AlreadyBurning
    lövet2 skrev 2012-01-02 14:12:04 följande:
    min med..
  • An0nym0us

En fråga.

Vill du bli kallad "Neger"? Skulle det vara okej om jag kallade dig för "Neger"? Du har ju trots allt mörk hy...Om inte, får jag kalla dig för "Sandneger"? Som är mer anpassat till såna med lite ljusare mörk hy, som araber, indier (som du), pakistanier osv.

• lövet2
    An0nym0us skrev 2012-01-02 14:15:36 följande:

En fråga.

Vill du bli kallad "Neger"? Skulle det vara okej om jag kallade dig för "Neger"? Du har ju trots allt mörk hy...Om inte, får jag kalla dig för "Sandneger"? Som är mer anpassat till såna med lite ljusare mörk hy, som araber, indier (som du), pakistanier osv.

Du kan kalla mig vad sjutton du vill, eftersom jag inte direkt anser att du har något vettigt att komma med ...

*rycker på axlarna*
  • AlreadyBurning
    wazzzaaaaa my sandnigga!! grind yo booty my niggaqueen, let all niggaz share it my nigga!
  • An0nym0us
    lövet2 skrev 2012-01-02 14:17:51 följande:
    Du kan kalla mig vad sjutton du vill, eftersom jag inte direkt anser att du har något vettigt att komma med ...

*rycker på axlarna*

Haha, öm punkt eller? ;)

Får någon annan kalla dig för det då? Främlingar,vänner,familj osv

Svar på tråden Ordet neger