• LakritsChokladVanilj

Ordet neger

Tycker du det är rasistiskt att säga neger? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ordet neger
  • Applepie
    lövet2 skrev 2012-01-02 14:12:04 följande:
    Jaså? Blir det en spricka i dina illusioner?
    Nej men du framstår som en rasist som börjar få brist på saker att säga så nu får du istället hitta på... Det du säger är högst osannolikt vill jag påstå! Inse, du har slut på argument! Det finns inget som försvarar er rätt att kalla folk neger! Det är inte och kommer aldrig vara er rätt! Det är som sagt olagligt att kalla folk så.
  • lövet2
    An0nym0us skrev 2012-01-02 14:23:04 följande:

Haha, öm punkt eller? ;)

Får någon annan kalla dig för det då? Främlingar,vänner,familj osv

Javisst, men varför skulle de?
  • An0nym0us
    Applepie skrev 2012-01-02 14:35:23 följande:
    Nej men du framstår som en rasist som börjar få brist på saker att säga så nu får du istället hitta på... Det du säger är högst osannolikt vill jag påstå! Inse, du har slut på argument! Det finns inget som försvarar er rätt att kalla folk neger! Det är inte och kommer aldrig vara er rätt! Det är som sagt olagligt att kalla folk så.
    Hörde om en kille som anmälde till polisen för en person hade skrikit "neger" efter honom och han fick böta 2000 kr eller nåt om jag kommer ihåg rätt. Så tydligen är det olagligt att säga "neger" till en mörkhyad person i Sverige.
  • Applepie
    lövet2 skrev 2012-01-02 14:17:51 följande:
    Du kan kalla mig vad sjutton du vill, eftersom jag inte direkt anser att du har något vettigt att komma med ...

*rycker på axlarna*
    Jasså så du är indier! Din indijävel du måste ju komma från det lägsta kastet! Gå och käka en ko för helvete din fattiga slumunge! Du är säkert adopterad från fattigslummen din indiejävel och kommer till Sverige och belastar oss och lever på Sveriges pengar! Åk tillbaka till Indien och tigg pengar från gatan istället!

Är det ok att jag säger detta till dig alltså då? Du tar inte åt dig eller känner obehag eller något då? Det är alltså helt ok? Du måste ju ha jävligt taskig självkänsla om du bara rycker på axlarna inför detta!

Obs! Jag skulle aldrig sjunka så lågt att jag skulle säga detta till någon, utan det här är bara ett exempel och en frågan om det skulle vara ok för dig att någon sa så till dig?
  • An0nym0us
    lövet2 skrev 2012-01-02 14:39:58 följande:
    Javisst, men varför skulle de?
    För att vissa personer är rasister som tycker om att använda ordet....Du själv kanske inte tycker att du är en "neger" men rasister tycker nog det, annars skulle de inte komma på ordet "sandneger" för att beskriva såna som dig.
  • Applepie
    An0nym0us skrev 2012-01-02 14:42:29 följande:
    Hörde om en kille som anmälde till polisen för en person hade skrikit "neger" efter honom och han fick böta 2000 kr eller nåt om jag kommer ihåg rätt. Så tydligen är det olagligt att säga "neger" till en mörkhyad person i Sverige.
    Ja absolut är det olagligt!
  • An0nym0us
    Applepie skrev 2012-01-02 14:44:17 följande:
    Jasså så du är indier! Din indijävel du måste ju komma från det lägsta kastet! Gå och käka en ko för helvete din fattiga slumunge! Du är säkert adopterad från fattigslummen din indiejävel och kommer till Sverige och belastar oss och lever på Sveriges pengar! Åk tillbaka till Indien och tigg pengar från gatan istället!

Är det ok att jag säger detta till dig alltså då? Du tar inte åt dig eller känner obehag eller något då? Det är alltså helt ok? Du måste ju ha jävligt taskig självkänsla om du bara rycker på axlarna inför detta!

Obs! Jag skulle aldrig sjunka så lågt att jag skulle säga detta till någon, utan det här är bara ett exempel och en frågan om det skulle vara ok för dig att någon sa så till dig?
    Bra exempel!
  • Savant
    An0nym0us skrev 2011-12-31 15:44:51 följande:

Är FL (majoriteten) mörkhyade? Nej, förmodligen inte.

Den här omröstningen ska bara göras för mökhyade personer då de är de enda som har rätten att avgöra om ordet är rasistiskt eller inte. Ad nauseum.

nulla poena sine culpa
    Allt jag säger är för att provocera och jag står inte får någonting som jag skriver, eller ?
  • LakritsChokladVanilj
    Quinna skrev 2012-01-01 23:57:45 följande:
    Intelligenta människor? Jag hoppas att du inte räknar in dig själv där?
    Om man kallar folk för rasist enbart pga av att de säger ordet "neger". Då är man nog mindre intelligent, ja.  
  • Anonym (gurka)
    An0nym0us skrev 2012-01-02 14:42:29 följande:
    Polisen borde ha viktigare saker att syssla med.. 
Svar på tråden Ordet neger