Ordet neger
Tycker du det är rasistiskt att säga neger?
Tycker du det är rasistiskt att säga neger?
Jag skriver som jag skrev innan någon anmälde mitt inlägg: Mörkhyade/svarta personer är individer, de har olika åsikter och alla håller inte med om att "neger" är kränkande.
Men jag tror de flesta tycker att "neger" är både rasistiskt och kränkande. Men det vet vi inte förrän vi gör en omröstning, eller hur? Och den omröstningen kan vi inte göra över internet då vi först måste bekräfta att den som röstar är mörkhyad/svart.
Jag skriver som jag skrev innan någon anmälde mitt inlägg: Mörkhyade/svarta personer är individer, de har olika åsikter och alla håller inte med om att "neger" är kränkande.
Men jag tror de flesta tycker att "neger" är både rasistiskt och kränkande. Men det vet vi inte förrän vi gör en omröstning, eller hur? Och den omröstningen kan vi inte göra över internet då vi först måste bekräfta att den som röstar är mörkhyad/svart.
?
Det är där omröstningen kommer in....Och varför skulle inte de flesta normala människor tro att mörkhyade individer inte vill bli kallade för "neger"? Vem vill bli kallad för lat,dum,ointelligent, lägrestående varelse? Det är bara att inse, "neger" är ett negativt ord, det är därför smygrassar älskar ordet och försvarar det med näbbar och klor.
?
.Och varför skulle inte de flesta normala människor tro att mörkhyade individer inte vill bli kallade för "neger"? Vem vill bli kallad för lat,dum,ointelligent, lägrestående varelse?
Hets mot folkgrupp