• Anonym (fattar inte!)

tjocka människor?!

Hej!
    Jag en person som är oerhört rädd om min kropp och som är fullkomligt livrädd för att bli tjock!
    Jag lever sunt och tänker på vad stoppar i mig..

Till saken hör att  det går en hel del program på tv just nu ang fetma och feta människor. Såklart för att uppmärksamma vårat samhälle och människor angående problemen kring detta.
    De gånger jag råkat vända över till de programmen och när jag ser feta människor ute så börjar jag att fundera!?
    Jag skall inte säga att jag mår illa men jag kan tycka att en fet människa inte behöver den där sladdriga pizzan eller skräpmaten från de olika matketjorna. Laga maten hemma istället!

Ok jag köper om man har fel på ämnesomsättning osv men jag tycker att alla som är överviktiga sitter och gnäller över sin situation! - jag är så tjock bla bla bla.. men dom är inte intresserade att ta tag i det! varför?

Vill dom få hjärt/kärl och andra följd sjukdomar? Vill dom sitta och tycka synd om sig själva? gör något åt det istället och sluta GNÄLL!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 21:28
    Efter att ha fått andra perspektiv i frågan så ber jag nu om ursäkt över detta inlägg.. Ibland tänker man faktiskt inte på de orsaker som finns. Sorry!

• Svar på tråden tjocka människor?!
  • Alicemom

hoppas du blir fet så du får veta hur det känns.

• Alicemom
    Severus skrev 2012-01-12 15:22:33 följande:
    Väger man över 100 kg är man nog med största sannolikhet en betongsugga
    Har aldrig stött på någon som drar över strl 50 och väger tvåsiffrigt
    jag väger 112 och har strl 44 den du!
  • Annemone

Vågar du inte ta diskussionen utan att vara anonym?

• Severus
    Alicemom skrev 2012-01-13 18:23:37 följande:
    hon i rött är väl knappast tjock>???

Jajjemän Över 90 kg
    Våga Vägra Östrogen
  • M C
    Severus skrev 2012-01-13 18:17:25 följande:
    Familjeliv är knappast irl Jag vet vad jag skrivit, men har fan inte ljugit Skriver på ett Forum och inget säger att man måste ryggdunka och säga Amen till allt Jag tycker fortfarande vi på bilden var betongsuggor. Det får jag tycka. Detta är ju ingen Kom och stötta mig-tråd... Läser man TS så ser man var utgångsläget är Jag har bilder där jag ser GROTESK ut.... Det får jag tycka. Jag får publicera den med Om någon annan tycker sig se lika ut så är det dennes problem... Inte den personen på bilden Jag var en betongsugga. Rent fakta

...och du har fortfarande en jävligt pissig attityd.

Nu har jag inte sett bilderna eftersom jag inte är så jävla korkad att jag går in på länkar som folk klistrar in hursomhelst, men jag har fin fantasi och en spegel.
    Det skulle kunna vara jag. 
    Du vet inte. Tänk ett steg längre - skulle du vilja att din syster eller mamma var de som förekom på bilderna? Som en trångsynt individs exempel på något äckligt?

Du är en rätt obehaglig liten debattör, kanske dags att börja uppdatera attityden? Medmänsklighet, empati och sympati är bra saker att googla.         
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Alicemom skrev 2012-01-13 18:18:10 följande:
    hoppas du blir fet så du får veta hur det känns.
    Nej, det önskar vi ingen. Det vi önskar är lite mer mänsklighet. 
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Severus
    M C skrev 2012-01-13 18:28:53 följande:
    ...och du har fortfarande en jävligt pissig attityd. Nu har jag inte sett bilderna eftersom jag inte är så jävla korkad att jag går in på länkar som folk klistrar in hursomhelst, men jag har fin fantasi och en spegel. Det skulle kunna vara jag.  Du vet inte. Tänk ett steg längre - skulle du vilja att din syster eller mamma var de som förekom på bilderna? Som en trångsynt individs exempel på något äckligt? Du är en rätt obehaglig liten debattör, kanske dags att börja uppdatera attityden? Medmänsklighet, empati och sympati är bra saker att googla.         

Jag utgår ifrån bilden när jag Skriver i tråden. Kunde inte lägga ut den igår eftersom jag inte fått svar från hon till vänster. Hon till höger är jag i mitt största tillstånd, för att uttrycka det med silkesvantar
    Våga Vägra Östrogen
  • Alicemom
    Severus skrev 2012-01-13 18:26:43 följande:
    Jajjemän Över 90 kg
    tycker fortfarande inte hon är tjock! möjligtvis rund men inte tjock
  • Alicemom
    M C skrev 2012-01-13 18:30:29 följande:
    Nej, det önskar vi ingen. Det vi önskar är lite mer mänsklighet. 
    det är ända sättet att få såna trångsynta idioter att förstå.
Svar på tråden tjocka människor?!