• Anonym (fattar inte!)

tjocka människor?!

Hej!
    Jag en person som är oerhört rädd om min kropp och som är fullkomligt livrädd för att bli tjock!
    Jag lever sunt och tänker på vad stoppar i mig..

Till saken hör att  det går en hel del program på tv just nu ang fetma och feta människor. Såklart för att uppmärksamma vårat samhälle och människor angående problemen kring detta.
    De gånger jag råkat vända över till de programmen och när jag ser feta människor ute så börjar jag att fundera!?
    Jag skall inte säga att jag mår illa men jag kan tycka att en fet människa inte behöver den där sladdriga pizzan eller skräpmaten från de olika matketjorna. Laga maten hemma istället!

Ok jag köper om man har fel på ämnesomsättning osv men jag tycker att alla som är överviktiga sitter och gnäller över sin situation! - jag är så tjock bla bla bla.. men dom är inte intresserade att ta tag i det! varför?

Vill dom få hjärt/kärl och andra följd sjukdomar? Vill dom sitta och tycka synd om sig själva? gör något åt det istället och sluta GNÄLL!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 21:28
    Efter att ha fått andra perspektiv i frågan så ber jag nu om ursäkt över detta inlägg.. Ibland tänker man faktiskt inte på de orsaker som finns. Sorry!

• Svar på tråden tjocka människor?!
  • Severus
    PeeGee skrev 2012-01-13 17:27:36 följande:
    Laddar vi upp bilder på saker som finns, på måfå nu? Här är isåfall en bild på en sten. De finns också. upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/61/S... Just det här är en sandsten. Var det någon som tvivlade på att det fanns fett förut? Du gillar inte att svara på frågor va? Varför det? Är det något problem med dina motiv, tror du? Övertygade du någon med din bild, eller lyckades du bara framstå som ett klapphjon? Är det för att du egentligen ljuger om att du har lov som du inte vill svara på den frågan? Vad fyller den här bilden för funktion för dig? Går du loss lite på att bete dig sådär? Jag ser ingen betong och inga suggor. Din bild fyller alltså inte den funktion du hoppades på? Känns det jobbigt att vara så misslyckad att man måste sitta och leta bilder på folk man inte känner i patetiska försök att trycka ner andra människor man inte känner? Och sen misslyckas med det? Det är omöjligt att säga utifrån en bild vad personen på bilden väger eftersom folk har olika kroppssammansättning. Du kan inte veta om just de personerna har 30-40kg övervikt eller mer. Kanske mindre om de är riktigt tunnbenade och muskelförtvinade under. Vad skulle din bild fylla för funktion? Du har inte bevisat något med den. Inte ens att du har lov att publicera den. Du har inte övertygat någon med den. Det enda du har uppnått är att ganska många undrar varför du beter dig som du gör. Skulle den få någon att gå ner i vikt? Ingen går ner i vikt av att titta på bilder. Det krävs helt andra insatser. Eller skulle den få någon att må dåligt? Var det ditt mål? Vilket konstigt mål isåfall.

Ja VET till 100% att jag får publicera bilden. Kunde gjort det igår men ville ha henne till vänsters godkännande. Hon hade nästan 50 kg's övervikt då. 2005 Den andra klädd i röd tröja är JAG. Hade nästan 40 kg övervikt. Jag vet hur förbannat ful man kände sig. Och när jag ser tillbaka så är jag jävligt glad att jag inte drar strl 48/50 som jag gjorde då Jag skriver av erfarenhet, utifrån egna upplevelser. Så folk som inte diggar mina inlägg och bilder på MIG kan lägga energi på annat
    Våga Vägra Östrogen
  • PeeGee
    Ravenna skrev 2012-01-13 17:18:00 följande:
    Jag har nyligen gjort resan från överviktig på gränsen (76 kg till 160 cm) till normalviktig (63 kg). Det finns lite kvar att göra, skulle vilja bygga lite mer muskler och komma ner till 60. Men jag mår så otroligt mycket bättre nu! På alla sätt och vis, framförallt är jag piggare och starkare och klarar av att gå promenader utan att bli andfådd och få ont i benen. Regelbunden mens får man också när man kommer ner till normalvikt - bra när man planerar barn.

Visst finns det människor som är offer för sjukdomar mm, men herregud, varför ska dessa alltid dras in? De allra flesta överviktiga är inga offer för sjukdomar som har fetma som biverkning - de allra allra allra flesta är bara moderna människor som stressar för mycket, äter fel och tränar för lite.

Jag gnällde. Särskilt ondgjorde jag mig på nätet över klädaffärer som aldrig hade något i min storlek. Jag orkade inte åka till gymmet. Det var jobbigt. Det var kallt ute. Ursäkter, hela tiden. Orkade inte laga mat. Det blir lätt en ond cirkel där man orkar mindre och mindre tills man tittar i spegeln en dag, ser ett fetto, och plötsligt förstår man varför man inte ser bra ut i några kläder, inte orkar något och känner sig trött och ful.

Jag önskar att någon hade tagit tag i mig och sagt: "Du, ska vi inte börja gå till gymmet tillsammans? Så hjälps vi åt att gå ner. Eller kanske ta promenader på lunchen?"

Jag HATAR att alla ska vara så jävla artiga hela tiden att de inte vågar erbjuda hjälp åt någon som uppenbarligen behöver hjälp. Jag önskar att någon sagt till mig att jag åt för stora portioner, att någon reagerat på att jag kunde sätta i mig en hel chokladkaka.

Jag önskar att folk kunde sluta vara så jävla rädda för att förolämpa sina medmänniskor.

Många som är tjocka behöver höra det och de behöver hjälp.

Skiter i om jag spär på några fördomar här, men det finns många som jag. Jag är inte unik i detta avseende. Jag var bara lat, dålig på att komma igång och orkeslös pga min vikt och fel näringsintag.
    Problemet är att du är du och andra är andra. Alla studier visar att det du "önskar" i den här tråden är kontraproduktivt för det stora flertalet. Du är dessutom nyfrälst, och då blir man alltid lite extra okänslig.

Det finns inget egenvärde i att förolämpa andra människor. De kommer inte att ändra sitt beteende för det. Du ändrade ditt beteende först när du var redo för det. Om någon försökt tvinga eller skulda dig in i det är det mycket möjligt att du hade misslyckats och sen fortsatt misslyckas.

Du begär något som bevisligen är kontraproduktivt. Varför då tror du? Vill du att folk ska vara tjocka?

Säg att en god fé gav dig två knappar. Den gröna gjorde att alla tjocka människor i hela världen genast blev lite, lite smalare.  Den röda ger alla överviktiga en smärtsam, elchock. Lite högre varje gång du trycker ner den tills du en dag delar ut en dödlig smäll. Den gör det också lite, lite svårare för alla tjocka i hela världen att gå ner i vikt en del av dem går upp lite till - kanske de fastnar för evigt om den trycks för många gånger - och den . MEN - varje gång du trycker på den röda knappen får du en serotoninkick som gör att du känner dig nöjd med dig själv. 

Hur många gånger tänker du trycka på den röda knappen innan du är nöjd? När känner du dig tillräckligt präktig själv för att våga tänka tanken att leva och låta leva?
  • M C

I snitt kommer den här vansinnigt korkade frågan upp 6-7 gånger per år.
    Om man har minsta tillstymmelse till kontor på övervåningen istället för ett vindhål så letar man först och främst efter gamla tråder i ämnet. 

Om man sen har kanske tom ett skrivbord och en stol på kontoret så inser man att det är svårt att gå ner i vikt - vore det lätt skulle alla göra det.

Sen finns det den lilla klick av människor som faktiskt förstår att alla inte är likadana och att "det är bara att..." gäller en liten klick människor, resten av oss har lärt fel från början och har svårt att ändra vårt beteendemönster. Dessutom har vi andra saker i bagaget som inte går att bara glömma bort. Även det inser en människa med ett välmöblerat kontor på övervåningen.

Tydligen har du inte några möbler över till kontoret. Jag beklagar TS.  

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Severus skrev 2012-01-13 17:58:24 följande:

Om vad har jag ljugit??? Din attityd suger värre än en hora på Malmskillnadsgatan Det enda du tillför i tråden är att citera och vräka ut massa tankar som inte stämmer alls Dina svar tyder på att du inte är ett dugg bättre

Says who?
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • TheCoopers
    M C skrev 2012-01-13 17:43:27 följande:
    I snitt kommer den här vansinnigt korkade frågan upp 6-7 gånger per år.
    Om man har minsta tillstymmelse till kontor på övervåningen istället för ett vindhål så letar man först och främst efter gamla tråder i ämnet. 

Om man sen har kanske tom ett skrivbord och en stol på kontoret så inser man att det är svårt att gå ner i vikt - vore det lätt skulle alla göra det.

Sen finns det den lilla klick av människor som faktiskt förstår att alla inte är likadana och att "det är bara att..." gäller en liten klick människor, resten av oss har lärt fel från början och har svårt att ändra vårt beteendemönster. Dessutom har vi andra saker i bagaget som inte går att bara glömma bort. Även det inser en människa med ett välmöblerat kontor på övervåningen.

Tydligen har du inte några möbler över till kontoret. Jag beklagar TS.  
    I'm the me I choose to be ...
  • Severus
    M C skrev 2012-01-13 18:03:40 följande:
    Says who?

Jag säger det. Att skriva att jag ljuger är bullshit. Att gång på gång frågasätta om jag får publicera fast jag skriver att jag får, är inte så smart
    Våga Vägra Östrogen
  • M C
    Severus skrev 2012-01-12 15:03:46 följande:
    Hellre attityd än fet
    Sen skiter jag i om mina åsikter inte passar
    Däremot säger jag ALDRIG något nedsättande irl till en fet person.
    och
    Severus skrev 2012-01-12 15:06:22 följande:
    Dags för glasögon om man inte ser skillnad på en betongsugga och en vältränad person
    och
    Severus skrev 2012-01-12 15:22:33 följande:
    Väger man över 100 kg är man nog med största sannolikhet en betongsugga
    Har aldrig stött på någon som drar över strl 50 och väger tvåsiffrigt

och
    Severus skrev 2012-01-12 15:27:08 följande:
    Skrev största sannolikhet. Inte att ALLA följer just det
    Klart längd spelar roll
    En på 158 cm som väger 100 kg är ju mer betongsugga än en på 175 cm och 100 kg
    People's exibit A, B, C and D.

Bad attitude. BAD.  

Först säger du att "jag ALDRIG något nedsättande irl till en fet person" men sen kläcker du ur dig "betongsugga" i tre efterföljade inlägg.

Vilket bevisar att n00b har rätt och du är en rätt elak människa som endast vill trycka ner folk. Dags att utvärdera dina floskler? Kanske ta till dig det här? Sen skola syndaren vakna, men förr eller senare...

BTW - IRL är även vi. Vi är inte dina leksaker eller några fantasyfigurer vettu. 
  • TheCoopers
    M C skrev 2012-01-13 18:10:29 följande:
    och
    Severus skrev 2012-01-12 15:06:22 följande:
    Dags för glasögon om man inte ser skillnad på en betongsugga och en vältränad person
    ochoch
    Severus skrev 2012-01-12 15:27:08 följande:
    Skrev största sannolikhet. Inte att ALLA följer just det
    Klart längd spelar roll
    En på 158 cm som väger 100 kg är ju mer betongsugga än en på 175 cm och 100 kg
    People's exibit A, B, C and D.

Bad attitude. BAD.  

Först säger du att "jag ALDRIG något nedsättande irl till en fet person" men sen kläcker du ur dig "betongsugga" i tre efterföljade inlägg.

Vilket bevisar att n00b har rätt och du är en rätt elak människa som endast vill trycka ner folk. Dags att utvärdera dina floskler? Kanske ta till dig det här? Sen skola syndaren vakna, men förr eller senare...

BTW - IRL är även vi. Vi är inte dina leksaker eller några fantasyfigurer vettu. 
    Simply brilliant
    I'm the me I choose to be ...
  • Severus

Familjeliv är knappast irl Jag vet vad jag skrivit, men har fan inte ljugit Skriver på ett Forum och inget säger att man måste ryggdunka och säga Amen till allt Jag tycker fortfarande vi på bilden var betongsuggor. Det får jag tycka. Detta är ju ingen Kom och stötta mig-tråd... Läser man TS så ser man var utgångsläget är Jag har bilder där jag ser GROTESK ut.... Det får jag tycka. Jag får publicera den med Om någon annan tycker sig se lika ut så är det dennes problem... Inte den personen på bilden Jag var en betongsugga. Rent fakta

Våga Vägra Östrogen
  • Alicemom

jag är tjock tränar 5 dagar i veckan äter sunt.. hatar att jag är tjock gör allt jag kan åt det och äter INTE skräpmat.. ändå går jag inte ned... för jag har fel på ämnesomsättningen..

att skriva att du i princip tycker att feta människor är äckliga gör mig faktiskt ledsen... du skulle inte klara en jävla dag i mina skor..

Svar på tråden tjocka människor?!