• Anonym (fattar inte!)

tjocka människor?!

Hej!
    Jag en person som är oerhört rädd om min kropp och som är fullkomligt livrädd för att bli tjock!
    Jag lever sunt och tänker på vad stoppar i mig..

Till saken hör att  det går en hel del program på tv just nu ang fetma och feta människor. Såklart för att uppmärksamma vårat samhälle och människor angående problemen kring detta.
    De gånger jag råkat vända över till de programmen och när jag ser feta människor ute så börjar jag att fundera!?
    Jag skall inte säga att jag mår illa men jag kan tycka att en fet människa inte behöver den där sladdriga pizzan eller skräpmaten från de olika matketjorna. Laga maten hemma istället!

Ok jag köper om man har fel på ämnesomsättning osv men jag tycker att alla som är överviktiga sitter och gnäller över sin situation! - jag är så tjock bla bla bla.. men dom är inte intresserade att ta tag i det! varför?

Vill dom få hjärt/kärl och andra följd sjukdomar? Vill dom sitta och tycka synd om sig själva? gör något åt det istället och sluta GNÄLL!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 21:28
    Efter att ha fått andra perspektiv i frågan så ber jag nu om ursäkt över detta inlägg.. Ibland tänker man faktiskt inte på de orsaker som finns. Sorry!

• Svar på tråden tjocka människor?!
  • Severus
    Alicemom skrev 2012-01-13 18:32:45 följande:
    tycker fortfarande inte hon är tjock! möjligtvis rund men inte tjock

Till 159 cm är dryga 90 kg väldigt mycket
    Våga Vägra Östrogen
  • Severus
    Alicemom skrev 2012-01-13 18:40:13 följande:
    men är du helt jävla dum eller??? viktmässigt kanske det är mycket MEN om man kollar på hur hon ser ut så är hon inte tjock.

Tunga artilleriet ser jag Kritiserar bilden hur mycket jag vill...
    Våga Vägra Östrogen
  • Alicemom
    Severus skrev 2012-01-13 17:33:23 följande:
    Ja VET till 100% att jag får publicera bilden. Kunde gjort det igår men ville ha henne till vänsters godkännande. Hon hade nästan 50 kg's övervikt då. 2005 Den andra klädd i röd tröja är JAG. Hade nästan 40 kg övervikt. Jag vet hur förbannat ful man kände sig. Och när jag ser tillbaka så är jag jävligt glad att jag inte drar strl 48/50 som jag gjorde då Jag skriver av erfarenhet, utifrån egna upplevelser. Så folk som inte diggar mina inlägg och bilder på MIG kan lägga energi på annat
    om det nu är du på bilden så tycker jag fortfarande inte att människan är tjock.
  • Alicemom
    Severus skrev 2012-01-13 18:42:54 följande:
    Tunga artilleriet ser jag Kritiserar bilden hur mycket jag vill...
    hur gjorde du för att gå ned i vikt då?
  • Anonym (why)
    Alicemom skrev 2012-01-13 18:43:54 följande:

Hon måste ha ätit råttgiftFlört
  • Severus
    Alicemom skrev 2012-01-13 18:43:54 följande:

Gick ner lite med motion. Men hade svår PCO som påverkade så jag valde GBP Min ämnesomsättning strulade som fan. Samtidigt var det bara jag, och ingen annan som åt för stora portioner Jag tillhör dumskallarna som tyckte man kunde ära för två under graviditeten. Det straffade sig...
    Våga Vägra Östrogen
  • Severus
    Anonym (why) skrev 2012-01-13 18:46:56 följande:
    Hon måste ha ätit råttgift

Ja, det har jag också gjort. Waran är råttgift...
    Våga Vägra Östrogen
  • Severus
    Severus skrev 2012-01-13 18:48:44 följande:
    Gick ner lite med motion. Men hade svår PCO som påverkade så jag valde GBP Min ämnesomsättning strulade som fan. Samtidigt var det bara jag, och ingen annan som åt för stora portioner Jag tillhör dumskallarna som tyckte man kunde ära för två under graviditeten. Det straffade sig...
    Våga Vägra Östrogen

ÄTA för två, givetvis ...
    Våga Vägra Östrogen
  • Alicemom
    Severus skrev 2012-01-13 18:48:44 följande:
    hahah du om någon borde ju veta hur det är att ha svårt att gå ned i vikt.. jag tänker inte GBP operera mig.. det är en genväg.
  • Severus
    Alicemom skrev 2012-01-13 18:51:16 följande:
    hahah du om någon borde ju veta hur det är att ha svårt att gå ned i vikt.. jag tänker inte GBP operera mig.. det är en genväg.

Absolut ingen genväg Tror de flesta som gjort en sån kan skriva under på det
    Våga Vägra Östrogen
Svar på tråden tjocka människor?!