• Anonym (fattar inte!)

tjocka människor?!

Hej!
    Jag en person som är oerhört rädd om min kropp och som är fullkomligt livrädd för att bli tjock!
    Jag lever sunt och tänker på vad stoppar i mig..

Till saken hör att  det går en hel del program på tv just nu ang fetma och feta människor. Såklart för att uppmärksamma vårat samhälle och människor angående problemen kring detta.
    De gånger jag råkat vända över till de programmen och när jag ser feta människor ute så börjar jag att fundera!?
    Jag skall inte säga att jag mår illa men jag kan tycka att en fet människa inte behöver den där sladdriga pizzan eller skräpmaten från de olika matketjorna. Laga maten hemma istället!

Ok jag köper om man har fel på ämnesomsättning osv men jag tycker att alla som är överviktiga sitter och gnäller över sin situation! - jag är så tjock bla bla bla.. men dom är inte intresserade att ta tag i det! varför?

Vill dom få hjärt/kärl och andra följd sjukdomar? Vill dom sitta och tycka synd om sig själva? gör något åt det istället och sluta GNÄLL!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 21:28
    Efter att ha fått andra perspektiv i frågan så ber jag nu om ursäkt över detta inlägg.. Ibland tänker man faktiskt inte på de orsaker som finns. Sorry!

• Svar på tråden tjocka människor?!
  • Border
    Severus skrev 2012-01-13 18:54:51 följande:

Absolut ingen genväg Tror de flesta som gjort en sån kan skriva under på det
  • Anonym (fattar inte!)

Severus: om du nu gjort en GP och har varit överviktig innan varför har du då sådan fruktansvärt dålig attityd gentemot de andra här inne som är Överviktiga?? Blev lite förundrad när jag såg hur gammal du var för jag trodde du var bra mycket yngre än du är.. Då har jag enbart gått på ditt sätt att skriva och framföra dina åsikter.. Som förövrigt är taskiga med en fruktansvärt dålig attityd!

• Severus
    Anonym (fattar inte!) skrev 2012-01-13 18:55:29 följande:
    Severus: om du nu gjort en GP och har varit överviktig innan varför har du då sådan fruktansvärt dålig attityd gentemot de andra här inne som är Överviktiga?? Blev lite förundrad när jag såg hur gammal du var för jag trodde du var bra mycket yngre än du är.. Då har jag enbart gått på ditt sätt att skriva och framföra dina åsikter.. Som förövrigt är taskiga med en fruktansvärt dålig attityd!

Mmm, det kom från rätt käft
    Våga Vägra Östrogen
  • Anonym (fattar inte!)
    Severus skrev 2012-01-13 18:57:37 följande:
    Mmm, det kom från rätt käft
    Våga Vägra Östrogen

Kan du se någonstans att jag varit otrevlig? Har jag taskig attityd? Svaret på det är nej och det tror jag flera andra kan intyga med!
  • Severus
    Anonym (fattar inte!) skrev 2012-01-12 14:47:34 följande:
    HÄLSA KALLAS DET HURRUDU! BMI...

Våga Vägra Östrogen
  • Severus
    Anonym (fattar inte!) skrev 2012-01-12 15:04:39 följande:
    Man kan väl för guds skull se om någon är Fet!?

Våga Vägra Östrogen
  • Severus
    Anonym (fattar inte!) skrev 2012-01-12 16:30:47 följande:
    Jag har empati för de som vill den..

Våga Vägra Östrogen
  • Severus
    Anonym (fattar inte!) skrev 2012-01-12 15:36:47 följande:
    självklart kan JAG inte se att någon är fet enligt bmi skalan... jag sade att bmi är en vägledning.. inget annat! och det jag menade var är att JAG kan se om en människa är fet! dallrar fettet högt och lågt så ser man väl om någon är fet eller!?

Våga Vägra Östrogen
  • Severus
    Anonym (fattar inte!) skrev 2012-01-12 16:27:42 följande:
    Men allvarligt talat! om man ser på en människa att han/hon knappt kan gå för att låren är fetare än mina lår ihop och inte ens en T-shirt i storstrl XXXL passar pga överflöd.. så nej inte enligt mig utan alla! Man KAN se om en människa är FET, PUNKT

Våga Vägra Östrogen
  • Anonym (fattar inte!)

Har du letat bland alla sidor nu? Endast svar på tal till de som varit otrevliga.. Men att använda sig av sådan kass vokabulär som du gör är... Kasst

Svar på tråden tjocka människor?!