• Anonym (fattar inte!)

tjocka människor?!

Hej!
    Jag en person som är oerhört rädd om min kropp och som är fullkomligt livrädd för att bli tjock!
    Jag lever sunt och tänker på vad stoppar i mig..

Till saken hör att  det går en hel del program på tv just nu ang fetma och feta människor. Såklart för att uppmärksamma vårat samhälle och människor angående problemen kring detta.
    De gånger jag råkat vända över till de programmen och när jag ser feta människor ute så börjar jag att fundera!?
    Jag skall inte säga att jag mår illa men jag kan tycka att en fet människa inte behöver den där sladdriga pizzan eller skräpmaten från de olika matketjorna. Laga maten hemma istället!

Ok jag köper om man har fel på ämnesomsättning osv men jag tycker att alla som är överviktiga sitter och gnäller över sin situation! - jag är så tjock bla bla bla.. men dom är inte intresserade att ta tag i det! varför?

Vill dom få hjärt/kärl och andra följd sjukdomar? Vill dom sitta och tycka synd om sig själva? gör något åt det istället och sluta GNÄLL!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 21:28
    Efter att ha fått andra perspektiv i frågan så ber jag nu om ursäkt över detta inlägg.. Ibland tänker man faktiskt inte på de orsaker som finns. Sorry!

• Svar på tråden tjocka människor?!
  • Severus
    Anonym (fattar inte!) skrev 2012-01-13 19:38:03 följande:
    Har du letat bland alla sidor nu? Endast svar på tal till de som varit otrevliga.. Men att använda sig av sådan kass vokabulär som du gör är... Kasst

Tur att det, i mitt fall, endast är vokabulären som är kass
    Våga Vägra Östrogen
  • Severus
    Anonym (T) skrev 2012-01-13 19:55:52 följande:
    hellre tjock och lycklig än smal och bitterfitta som du :)

Bitterfitta är jag knappast. Var en tiden innan gbp. Då mådde jag piss Idag har jag nära vänner och en underbar familj. Ingen tycker jag är bitter eller elak Fast... Det ligger väl nära till hands att tro nåt är fel så fort åsikter går isär
    Våga Vägra Östrogen
  • Border
    Severus skrev 2012-01-13 20:00:10 följande:

Bitterfitta är jag knappast. Var en tiden innan gbp. Då mådde jag piss Idag har jag nära vänner och en underbar familj. Ingen tycker jag är bitter eller elak Fast... Det ligger väl nära till hands att tro nåt är fel så fort åsikter går isär
    Fl i ett nötskal! Så fort man har en avvikande åsikt så är man idiot, bitterfitta, korkad, dum i hela jävla huvudet osv osv...

• Anonym (T)
    Severus skrev 2012-01-13 20:00:10 följande:

och? jag har nära vänner och en underbar familj OCH dessutom är fet, det ena utesluter inte det andra, fast du kanske trodde det?

empatilös, taskig, total oförståelse för andra människors känslor, situation och mående  och dessutom användandet av "betongsugga"

Jo, du är elak.  
  • Severus
    hallonfot skrev 2012-01-13 20:08:36 följande:
    Fl i ett nötskal! Så fort man har en avvikande åsikt så är man idiot, bitterfitta, korkad, dum i hela jävla huvudet osv osv...  

Ja, en klassiker Jag tycker hockeyfrilla är apfult. Är jag elak? Om jag hade skällt på TS skulle jag väl fått medalj;)
    Våga Vägra Östrogen
  • Border
    Anonym (T) skrev 2012-01-13 20:10:45 följande:

och? jag har nära vänner och en underbar familj OCH dessutom är fet, det ena utesluter inte det andra, fast du kanske trodde det?

empatilös, taskig, total oförståelse för andra människors känslor, situation och mående  och dessutom användandet av "betongsugga"

Jo, du är elak.  
    Haha! Ja, jag säger då det. "Det ena utesluter inte det andra", säger du. Ändå dömer du Severus enbart efter hennes åsikter och sött att uttrycka dem. Så då menar du att hon är empatilös, taskig, har noll förståelse för andra människor... osv osv? Bara för att man har starka åsikter och uttrycker det på ett sätt som andra ogillar så betyder inte det att man är allt det negativa som du skrev. Det ena utesluter inte det andra... eller?
  • Severus
    hallonfot skrev 2012-01-13 20:14:32 följande:
    Haha! Ja, jag säger då det. "Det ena utesluter inte det andra", säger du. Ändå dömer du Severus enbart efter hennes åsikter och sött att uttrycka dem. Så då menar du att hon är empatilös, taskig, har noll förståelse för andra människor... osv osv? Bara för att man har starka åsikter och uttrycker det på ett sätt som andra ogillar så betyder inte det att man är allt det negativa som du skrev. Det ena utesluter inte det andra... eller?

Trådens klokaste inlägg
    Våga Vägra Östrogen
  • Anonym (T)
    hallonfot skrev 2012-01-13 20:14:32 följande:

Fast hon är ju det? enligt sina åsikter här iaf. 

det går att uttrycka sina åsikter, starka sådana, utan att vara så som "hon" har. tråkigt bara att "hon" inte vet om det.
  • Anonym

Har bara läst TS, men jag håller med, till stor del...

Ser såå många som gör sig själva till nån sorts offer...
    "Jag gick upp när jag var gravid..." ja, och barnet börjar snart skolan!
    "Min man jobbar på kvällarna och jag kan inte träna därför..."
    "Jag kommer ändå aldrig se ut som jag gjorde innan jag födde XX" nej men det betyder inte att du behöver väga 100 kilo heller!
    "Jag har kraftig benstomme..." det finns ingenting som heter så!

Sen sitter de där och stoppar i sig så de ser ännu mer ut som tjocka paddor medan de pratar!
    Antar att de måste försöka förklara bort det isf för att inse att det är deras eget fel och ingen annans...
    MAN BLIR TJOCK AV ATT ÄTA FÖR MYCKET, dags för många att ta av sig offerkoftan och se sanningen i ögonen!Och JA jag vet att det finns folk som är feta av medicinska skäl...men av alla tjockisar jag träffat så är det EN enda som haft den ursäkten...

• Border
    Anonym (T) skrev 2012-01-13 20:20:17 följande:

Fast hon är ju det? enligt sina åsikter här iaf. 

det går att uttrycka sina åsikter, starka sådana, utan att vara så som "hon" har. tråkigt bara att "hon" inte vet om det.
    Jag förstår dig. Det är inte det. Men man får tänka efter lite först. Man ÄR inte sina åsikter.
Svar på tråden tjocka människor?!