• Anonym (fattar inte!)

tjocka människor?!

Hej!
    Jag en person som är oerhört rädd om min kropp och som är fullkomligt livrädd för att bli tjock!
    Jag lever sunt och tänker på vad stoppar i mig..

Till saken hör att  det går en hel del program på tv just nu ang fetma och feta människor. Såklart för att uppmärksamma vårat samhälle och människor angående problemen kring detta.
    De gånger jag råkat vända över till de programmen och när jag ser feta människor ute så börjar jag att fundera!?
    Jag skall inte säga att jag mår illa men jag kan tycka att en fet människa inte behöver den där sladdriga pizzan eller skräpmaten från de olika matketjorna. Laga maten hemma istället!

Ok jag köper om man har fel på ämnesomsättning osv men jag tycker att alla som är överviktiga sitter och gnäller över sin situation! - jag är så tjock bla bla bla.. men dom är inte intresserade att ta tag i det! varför?

Vill dom få hjärt/kärl och andra följd sjukdomar? Vill dom sitta och tycka synd om sig själva? gör något åt det istället och sluta GNÄLL!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 21:28
    Efter att ha fått andra perspektiv i frågan så ber jag nu om ursäkt över detta inlägg.. Ibland tänker man faktiskt inte på de orsaker som finns. Sorry!

• Svar på tråden tjocka människor?!
  • PAOW

o stava rätt det lär jag mej i ett annat liv...tyvär

• Anonym (fd fet)

God morgon

Jag vet inte var jag ska börja men jag tycker att ts saknar själv insikt... ja inte helt och hållet efter som du har lyckats ta tag i dina egna problem

Din första bild du gav var att du var perfekt, sedan förstår jag att du har haft problem du har kämpat med....

om du tar och backar bandet till den situation du var i när du hadde som mest problem.... då har jag svårt att tro att du skulle kunna resonera som du gör i dag.Då ville du kanske göra något åt de. de tror jag säkert att du ville , men jag tror nog att du va i samma situation som de du nu gnäller över. du hadde viljan men inte förmågan.

Det du har gjort är otroligt starkt tycker jag och jag är imponerad av dig för det. Men du måste komma ihåg att olika människor har olika förmåga att ta itu med sina egna problem. 

De som tex är överviktiga eller feta om du vill kalla de så... och som gnäller över detta....... kan du tro mig om detta någonstans är ett rop på hjälp de med. du hör dem gnälla... men i själva verket så är det oftast ett rop på hjälp.  

Den som du tror inte vill göra något åt det och bara gnäller, saknar helt enkelt den förmågan som du hadde, nämligen att ta tag i sig själv.

Jag dömmer aldrig någon annan , utan att förstå vad som ligger bakom.

Om man läser trådar här inne , så kan man vara säker på en sak. många personer agerar inte som man logiskt borde göra.

Så många personer som skriker efter hjälp och uppmärksamhet... men inte kan visa det på ett sätt som andra förstår.Med andra ord så får man ha lite förståelse för detta med tycker jag.

Så lite "gnäll" tar jag oftast som ett rop på hjälp   elller ett försök till uppmärksamhet för att få hjälp till att söka hjälp

Sedan är det som så att problem är olika stora för olika personer.  för en del kan en fläck på byxorna vara kattastroff medans någonannan kanske blivit av med någon annhörig .... hoppas du förstod min kanske dåliga liknelse 

Jag tycker du är enormt duktig som tagit dig ur det du skriver, så all heder till dig för det... men glöm aldrig hur du mådde och ageradenär du var uppi det     för jag tror någonstans att det är där du va då , som de personerna som du tycker gnäller är nu

ha en bra dag                       

• Anonym (fattar inte!)
    Anonym (fd fet) skrev 2012-01-14 10:42:39 följande:
    God morgon Jag vet inte var jag ska börja men jag tycker att ts saknar själv insikt... ja inte helt och hållet efter som du har lyckats ta tag i dina egna problem Din första bild du gav var att du var perfekt, sedan förstår jag att du har haft problem du har kämpat med.... om du tar och backar bandet till den situation du var i när du hadde som mest problem.... då har jag svårt att tro att du skulle kunna resonera som du gör i dag.Då ville du kanske göra något åt de. de tror jag säkert att du ville , men jag tror nog att du va i samma situation som de du nu gnäller över. du hadde viljan men inte förmågan. Det du har gjort är otroligt starkt tycker jag och jag är imponerad av dig för det. Men du måste komma ihåg att olika människor har olika förmåga att ta itu med sina egna problem.  De som tex är överviktiga eller feta om du vill kalla de så... och som gnäller över detta....... kan du tro mig om detta någonstans är ett rop på hjälp de med. du hör dem gnälla... men i själva verket så är det oftast ett rop på hjälp.   Den som du tror inte vill göra något åt det och bara gnäller, saknar helt enkelt den förmågan som du hadde, nämligen att ta tag i sig själv. Jag dömmer aldrig någon annan , utan att förstå vad som ligger bakom. Om man läser trådar här inne , så kan man vara säker på en sak. många personer agerar inte som man logiskt borde göra. Så många personer som skriker efter hjälp och uppmärksamhet... men inte kan visa det på ett sätt som andra förstår.Med andra ord så får man ha lite förståelse för detta med tycker jag. Så lite "gnäll" tar jag oftast som ett rop på hjälp   elller ett försök till uppmärksamhet för att få hjälp till att söka hjälp Sedan är det som så att problem är olika stora för olika personer.  för en del kan en fläck på byxorna vara kattastroff medans någonannan kanske blivit av med någon annhörig .... hoppas du förstod min kanske dåliga liknelse  Jag tycker du är enormt duktig som tagit dig ur det du skriver, så all heder till dig för det... men glöm aldrig hur du mådde och ageradenär du var uppi det     för jag tror någonstans att det är där du va då , som de personerna som du tycker gnäller är nu ha en bra dag                       

Bra skrivet och du har faktiskt rätt!
  • Anonym (fd fet)
    Anonym (fattar inte!) skrev 2012-01-14 10:54:06 följande:

Bra skrivet och du har faktiskt rätt!
    Tack Flört

härligt att du förstod hur jag tänkerGlad ha de gott 
  • Anonym

Jag förstår  TS och hennes funderingar.

Finns SÅ många överviktiga, rentutsagt feta människor som sitter och trycker i sig pizzor, hamburgare, godis och läsk i mängder.
    Dom borde inte gnälla en sekund över att dom mår dåligt över hur dom ser ut.

Men sen finns det dom som faktiskt har problem med ämnesomsättning och liknande.
    Dom dömer jag inte för en sekund.

Men ni som faktiskt kan göra något åt eran vikt, gör det istället för att proppa i er mer ÄNNU mer fett!

• Anonym (hej)

Hej

har gått ner ca 40 kg och har ca 20 kg kvar att gå ner , gick upp på grund av mediciner + sköldkörtel problem med mera. Men jag har alltid varit övervikigt och kommer nog alltigd vara det.

Jag tränar på gym, jag älskar att gå stav gång med mera.

MEN det som stör mig är alla som skriker efter en fan fett med mera sen liksom ska du inte banta? är du verkligen lycklig??

Ja tyvärr är jag lycklig? får man inte vara det som lite tjock?? va?? lägg av???

Hatar sådan här insändare

Är tjock inte lycklig alla kanske är det men jag vet smala som inte är lyckliga och varför inte skrika åt dem då??

mvh

• Border

För att en människa är fet så utesluter väl inte det att hon tränar och äter sunt och nyttigt? Kanske vägde hon 100 kg mer för ett par år sen?

• EnFisPåTvären
    Anonym skrev 2012-01-14 11:13:12 följande:
    Jag förstår  TS och hennes funderingar.

Finns SÅ många överviktiga, rentutsagt feta människor som sitter och trycker i sig pizzor, hamburgare, godis och läsk i mängder.
    Dom borde inte gnälla en sekund över att dom mår dåligt över hur dom ser ut.

Men sen finns det dom som faktiskt har problem med ämnesomsättning och liknande.
    Dom dömer jag inte för en sekund.

Men ni som faktiskt kan göra något åt eran vikt, gör det istället för att proppa i er mer ÄNNU mer fett!
    Hur kommer det sig att normalviktiga  "äter" medan överviktiga "trycker i sig"?
  • TheCoopers
    EnFisPåTvären skrev 2012-01-14 11:37:35 följande:
    Hur kommer det sig att normalviktiga  "äter" medan överviktiga "trycker i sig"?
    mäh vet du inte att alla tjocka trycker ner tonvis med mat hela dagarna ? De är smutsiga och luktar illa också ...

I'm the me I choose to be ...
  • Border
    TheCoopers skrev 2012-01-14 12:10:33 följande:
    mäh vet du inte att alla tjocka trycker ner tonvis med mat hela dagarna ? De är smutsiga och luktar illa också ...

Ja, så är detTungan ute
Svar på tråden tjocka människor?!