• mithrandil

Min 3åring är gul

I torsdags när jag skulle hämta sonen ville personalen prata med mig.
    De var oroliga för honom för att han så ofta är röd/lila under ögonen och för att han är "så gul".
    Jag har själv sett det några gånger men inte funderat något speciellt om det. Har tänkt att det har med hans allergier att göra. Min mamma har tjatat om att jag ska gå till läkaren med honom pga det där gula men jag har liksom viftat bort det litegrann. Vi är hos läkare var och varannan dag så man vill ju helst slippa gå dit.
    men nu kan jag nog inte strunta i det mer. Det gula har varit borta under en period men idag blossade det upp för fullt.

Vad kan det vara?

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Svar på tråden Min 3åring är gul
  • Bonsaiii

Okej, jag hade missat att han alltid vart så här. Är det så ja då är det ju inget nytt och förmodligen inget akut. Men stå på dig för det är ju inte meningen att pojkstackaren ska må så dåligt!
    Lycka till!

• mithrandil

idag har vii varit på barnmott.
    Läkaren var inte oroad. Hon tyckte inte han var speciellt gul och sa att hon tyckte han var pigg och glad.
    Vet inte riktigt om jag håller med om pigg och glad, men så säger de alltid när vi är och träffar läkare.
    Gick bättre med provtagningen idag så nu är det bara vänta och se.

Doktorn trodde iaf inte att det skulle vara någon större fara. Hon tyckte väl som han vi träffade sist att han borde varit gul även i ögonvitorna.

Tack för alla råd och för att jag fick prata av mig. 

• liji77
    mithrandil skrev 2012-01-19 21:25:09 följande:
    Läkaren var inte oroad. Hon tyckte inte han var speciellt gul och sa att hon tyckte han var pigg och glad.
    Vet inte riktigt om jag håller med om pigg och glad, men så säger de alltid när vi är och träffar läkare.

Doktorn trodde iaf inte att det skulle vara någon större fara. Hon tyckte väl som han vi träffade sist att han borde varit gul även i ögonvitorna.

Jag har träffat dem med jätte gula ögon, jätte gul hy och svullen mage. De har varit mycket sjuka i sin lever. De jag tänker på är mycket trötta och sega. Som personal märker man skilland på trött och trött. Även ett svårt leversjukt barn blir segt på ett sätt som läkaren kan se skillnad på.

Toppen att proverna gick bra att ta. Ta nu ett djupt andetag, andas ut och rätta in dig i vilo läge. För nu är det bara att vänta på svaren. Nu har du gjort det du kan. Nu får läkaren ta över. 
  • Coyote
    mithrandil skrev 2012-01-19 21:25:09 följande:

Vad skönt att läkaren inte verkar oroad, då kanske du kan vila lite i det? Och härligt att provtagningen gick bra, du ska se att det löser sig.
  • bluegrass

Vad skönt att ni fått hjälp och att hon inte trodde det var någon fara! Hoppas du kan pusta ut lite i väntan på provsvaren.

• mmmiikaela

Hej. Ja har inte läst igenomtråden. Men min lilla son på snart 7 mån är oxå gul o vi är inlagda för utredning, dock permis nu. Han har andra symtom med, feber sen snart 7 veckor o viktnedgång. Trött o lojj emellanåt. Fick nåra provsvar igår, förhöjt leverprov o vita blodkropparna är för många. Hur går de för er?

miliam 09 - wilton 11
  • mithrandil
    mmmiikaela skrev 2012-01-22 00:10:00 följande:
    Hej. Ja har inte läst igenomtråden. Men min lilla son på snart 7 mån är oxå gul o vi är inlagda för utredning, dock permis nu. Han har andra symtom med, feber sen snart 7 veckor o viktnedgång. Trött o lojj emellanåt. Fick nåra provsvar igår, förhöjt leverprov o vita blodkropparna är för många. Hur går de för er?

Nä vi väntar fortfarande så jag vet ingenting alls.

Vad tror de att det är på er grabb?     
Svar på tråden Min 3åring är gul