mithrandil skrev 2012-01-19 00:06:16 följande:
Han har redan träffat en läkare och eftersom han lät oss åka hem igen efter att ha beställt några prover så gjorde han ju uppenbarligen bedömningen att min son mådde såpass bra att han inte var akut sjuk.
Men jag förstår hur du menar. Liten del av mig känner likadant, att jag vill veta NU. Men jag har varit i kontakt med vc och 1177 varje dag sen jag la in tråden och ingen mer än jag och vissa här verkar stressade av situtaionen.
scream: Ja jag hoppas det.
Sonen har varit vaken en kort sväng här nu- Han var lugn och saklig och sa att han har svårt att sova för han har ont i magen. men han verkar okej. känns inte annorlunda än om han skulle ha "allergimagont"
Men så har han ju iofs haft plågor i magen i hela sitt liv och lite härdas man ju. Kräktes en gång till, men det var en del av vattnet han drack som kom upp. Nu sover han gott igen.
Har läst igenom hela tråden, och jag hoppas att du inte tar illa upp nu, jag vill inte klanka på dig utan bara uppmana dig att söka vård snarast möjligt så att din lille pojke får hjälp att må bättre.
Ända sedan i lördags har du skrivit om din son, det har kommit fram fler och fler saker allt eftersom. Han är gul, har ont i magen, är trött, har kittfärgad avföring, mörk urin som luktar illa och har nu också börjat kräkas. Dessutom har han näringsbrist.
Du har varit i kontakt med sjukvårdsrådgivningen skriver du, har du då berättat om alla dessa symtom? Oavsett om någon annan blir stressad eller inte så tycker jag att man måste tänka på pojken. Du skriver att han egentligen aldrig mår riktigt bra, är trött och hängig, har ont i kroppen, är tjurig och skrikig. Det är väl verkligen tecken på att något inte står rätt till.
Flera kvällar har du skrivit i tråden att han somnat, att du inte vill dra upp honom och åka iväg 9 mil till akuten, har han varit gul så här länge kan han vara det lite till skriver du.
Jag förstår mig inte riktigt på hur du tänker, varför söker du inte vård på dagtid i stället? Att akuten och jourcentralen inte vill ta emot honom förstår jag inte, har du berättat allt du skrivit om här?
Ett barn med alla dessa symtom kan man omöjligt skicka hem igen.
Han har klagat högljutt på ont i magen i kväll säger du och kräkts 3 gånger, akut eller inte, men han mår uppenbarligen inte bra.
Snälla, snälla ts åk till akuten i morgon, vänta inte på någon remiss, och ge dig inte förrän ni fått träffa en läkare,sonen måste få hjälp!!
Önskar er lycka till!