• mithrandil

Min 3åring är gul

I torsdags när jag skulle hämta sonen ville personalen prata med mig.
    De var oroliga för honom för att han så ofta är röd/lila under ögonen och för att han är "så gul".
    Jag har själv sett det några gånger men inte funderat något speciellt om det. Har tänkt att det har med hans allergier att göra. Min mamma har tjatat om att jag ska gå till läkaren med honom pga det där gula men jag har liksom viftat bort det litegrann. Vi är hos läkare var och varannan dag så man vill ju helst slippa gå dit.
    men nu kan jag nog inte strunta i det mer. Det gula har varit borta under en period men idag blossade det upp för fullt.

Vad kan det vara?

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Svar på tråden Min 3åring är gul
  • mithrandil
    mmmiikaela skrev 2012-01-22 00:10:00 följande:
    Hej. Ja har inte läst igenomtråden. Men min lilla son på snart 7 mån är oxå gul o vi är inlagda för utredning, dock permis nu. Han har andra symtom med, feber sen snart 7 veckor o viktnedgång. Trött o lojj emellanåt. Fick nåra provsvar igår, förhöjt leverprov o vita blodkropparna är för många. Hur går de för er?

Är din son gul även i ögonen?
  • mmmiikaela
    mithrandil skrev 2012-01-22 00:19:13 följande:
    Är din son gul även i ögonen?

Nej han är bara gul på kroppen, dom vet inte vad de är. Så han är under utredning, vi ska till sjukhuset igen måndag morgon o då får viantagligen veta vad för undersökningar han ska görs.
    miliam 09 - wilton 11
  • mmmiikaela

Vafan. Svaret blev konstigt, men går nog att läsa:p

miliam 09 - wilton 11
  • mithrandil

FASEN!
    Dr ringde idag. Något hade blivit fel med proverna så imorn måste vi komma och lämna nya. :( 

• Coyote
    mithrandil skrev 2012-01-24 22:13:38 följande:
    FASEN!
    Dr ringde idag. Något hade blivit fel med proverna så imorn måste vi komma och lämna nya. :( 
    Men nej! Åh, jag hade ju hoppats att du hade fått svar nu!
  • lövet2
    FASEN!
    Har vi hört den förut? *suckar*
  • Tygtiiger
    FASEN!

Säkert just bilirubin - det gula färgämnet - det är ett jäkla elände att ta, det blir jätteofta problem med det så att maskinen inte får ett bra värde. Oavsett hur försiktig man är med rören.

Och tyvärr är det ju ett rätt viktigt prov när någon är gul   
    Krupke, we've got problems of our own!
  • mithrandil
    Tygtiiger skrev 2012-01-24 22:32:53 följande:
    Säkert just bilirubin - det gula färgämnet - det är ett jäkla elände att ta, det blir jätteofta problem med det så att maskinen inte får ett bra värde. Oavsett hur försiktig man är med rören.

Och tyvärr är det ju ett rätt viktigt prov när någon är gul   
    Ja de sa att det var bilirubinet som hade gått fel. Men de tog om alla proverna och ville inte berätta provresultaten de fått. Nu är det gjort igen då. Hoppas vi får vettiga svar i nästa vecka.
Svar på tråden Min 3åring är gul