• mithrandil

Min 3åring är gul

I torsdags när jag skulle hämta sonen ville personalen prata med mig.
    De var oroliga för honom för att han så ofta är röd/lila under ögonen och för att han är "så gul".
    Jag har själv sett det några gånger men inte funderat något speciellt om det. Har tänkt att det har med hans allergier att göra. Min mamma har tjatat om att jag ska gå till läkaren med honom pga det där gula men jag har liksom viftat bort det litegrann. Vi är hos läkare var och varannan dag så man vill ju helst slippa gå dit.
    men nu kan jag nog inte strunta i det mer. Det gula har varit borta under en period men idag blossade det upp för fullt.

Vad kan det vara?

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Svar på tråden Min 3åring är gul
  • mmmiikaela

Hur går det? min son har ett lever värde som ligger 5 ggr så högt som man ska ha:( ska ta andra prover imorgon igen får se va de beror på:( livrädd!

miliam 09 - wilton 11
  • mithrandil
    mmmiikaela skrev 2012-01-25 20:28:56 följande:
    Hur går det? min son har ett lever värde som ligger 5 ggr så högt som man ska ha:( ska ta andra prover imorgon igen får se va de beror på:( livrädd!

Men usch! :( Säger dom ingenting om vad det skulle kunna vara? Är ni fortfarande inlagda?

Vi vet som sagt ingenting alls ännu. Var och lämnade nya prover idag då det blivit något fel med de förra så nu väntar vi en gång till. Idag tyckte vi han börjar bli aningens till gul även under fötterna. Men jag tror att man inbillar sig saker också. Man tittar ju på honom på ett annat sätt nu än förut.
  • mmmiikaela

Finns massa grejer de kan va så de krävs fler blodprover innan de kan säga nåt:/ hoppas de inte är nån fara med din pojk.

miliam 09 - wilton 11
  • mithrandil

Jag hade nog blivit nipprig om de inte gett mig några spekulationer alls.

Hoppas iaf att det inte är nån större fara. Men det låter ju inte trevligt med för höga levervärden. 

• mithrandil

Det är inte sant!?
    Vår läkare ringde idag igen. Vi måste lämna nya prover. Vad som gått fel denna gången kunde han inte svara på.

Vad ska jag göra? Sist fick jag ligga och hålla fast honom och hans ben medan en sköterska höll hans arm och en annan tog provet. Hur i hela friden ska han fixa att ta om proverna och HUR kan det ha blivit fel IGEN?

• Lilla Fjun

Nä nu blir jag f-n förbannad. J-la inkompetenta människor. Stackars lille pojk. Kan de inte ta proverna kapillärt (i fingret). Det går med de flesta prover.

• mithrandil

Lilla fjun: jo vi får ju fråga om det går. För jag vet inte om han klarar en omgång till. :(

• Fyrbarnsmorsa

Se till att han får lugnande nästa ggr,han ska banne mig inte behöva gå igenom nåt sånt igen,grr vad arg jag blir när det är inkompetent folk som ska ta prover odyl på barn.Får han lugnande så kommer det gå hur bra som helst och han kommer inte att komma ihåg det på samma sätt efteråt och slipper bli rädd för sjukhus och doktorer.hoppas det löser sig för er.Lova honom att han ska få ett paket eller nåt när ni har varit dit nästa ggr

• Lajkie

Håller med ovanstående! Propsa på lugnande! Han kommer troligtvis inte ens minnas "behandlingen" då!!! Lycka till!

• Grannen

När din son har klåda, kliar det i handflator och under fötterna?
    Jag har stor erfarenhet av leverpåverkan så jag har ganska bra koll på symptom.
    Har inte läst hela tråden men får ni emlakräm att lägga på ett tag innan provtagningen?

Svar på tråden Min 3åring är gul