• mithrandil

Min 3åring är gul

I torsdags när jag skulle hämta sonen ville personalen prata med mig.
    De var oroliga för honom för att han så ofta är röd/lila under ögonen och för att han är "så gul".
    Jag har själv sett det några gånger men inte funderat något speciellt om det. Har tänkt att det har med hans allergier att göra. Min mamma har tjatat om att jag ska gå till läkaren med honom pga det där gula men jag har liksom viftat bort det litegrann. Vi är hos läkare var och varannan dag så man vill ju helst slippa gå dit.
    men nu kan jag nog inte strunta i det mer. Det gula har varit borta under en period men idag blossade det upp för fullt.

Vad kan det vara?

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Svar på tråden Min 3åring är gul
  • mithrandil
    Bonsaiii skrev 2012-01-29 22:19:42 följande:
    Men fy vad arg jag blir!!!! Åk dit och vägra åk hem. Lova mig det!
    Kram!
    :) Tack. Men det är nog lugnt.
    Idag har varit en bra dag. Han har ätit några skedar vid varje mål, han har lekt och pratat en hel del idag.

vi har fått tid för ny provtagning, vägning och mätning tills på onsdag så nu hoppas jag att vi är på väg.

vike: tack! :)

mmmikaela: Hur går det för er då?  
  • mithrandil

Provtagningen funkade inte så vi ska få ny tid för provtagning och då ska han få lugnande.

Vägningen gick iaf bra. Han vägde 14.0 nu och 14.2 för 4 mån sen så han dippar lite. Däremot så har han vuxit 2cm på lika lång tid så det verkar inte vara jätte alarmerande med tillväxten iaf

• ELHU
    mithrandil skrev 2012-02-01 13:41:51 följande:
    Provtagningen funkade inte så vi ska få ny tid för provtagning och då ska han få lugnande.

Vägningen gick iaf bra. Han vägde 14.0 nu och 14.2 för 4 mån sen så han dippar lite. Däremot så har han vuxit 2cm på lika lång tid så det verkar inte vara jätte alarmerande med tillväxten iaf

Usch vad utdraget detta blir... aldrig nåt som funkar ju. Verkar som de flesta får svar på proven samma dag, kräv det när ni väl får ordning på provtagningen.
  • mithrandil
    ELHU skrev 2012-02-01 17:05:08 följande:
    Usch vad utdraget detta blir... aldrig nåt som funkar ju. Verkar som de flesta får svar på proven samma dag, kräv det när ni väl får ordning på provtagningen.
    Ja, långutdraget ja. :(
    Denna gången gick det inte ens ta något prov. Han blev fullkomligt panikslagen. Ska få gå nån form av sprutskola eller vad de kallade det för och nu inför nästa provtagning så får han lugnande. Vet bara inte riktigt när nästa gång blir ännu.

• mmmiikaela

Hej. De tror att han har nåt som heter benign hyperfosfatasemi. Men de ska ts prov på nåt som heter CMV oxå. Ska ta dessa prover igen om två veckor.

miliam 09 - wilton 11
  • mithrandil
    mmmiikaela skrev 2012-02-01 21:46:44 följande:
    Hej. De tror att han har nåt som heter benign hyperfosfatasemi. Men de ska ts prov på nåt som heter CMV oxå. Ska ta dessa prover igen om två veckor.
    Tack! Dags att googla. :)

Men du, hur pass gul var din lille grabb?

Pratade med läkaren idag och han sa att han inte trodde att min son har någon leveråkomma. Han är ju bara gul kring näsan och en gång även under fotsulorna, men ingen annanstans. Känns ändå skönt att de inte tror det är något. :)

Och lycka till. Hoppas det inte är något allvarligt! 
  • mmmiikaela
    mithrandil skrev 2012-02-01 22:20:52 följande:
    Tack! Dags att googla. :) Men du, hur pass gul var din lille grabb? Pratade med läkaren idag och han sa att han inte trodde att min son har någon leveråkomma. Han är ju bara gul kring näsan och en gång även under fotsulorna, men ingen annanstans. Känns ändå skönt att de inte tror det är något. :) Och lycka till. Hoppas det inte är något allvarligt! 

Ska kolla om ja kan lägga in bild ffån mobilen
    miliam 09 - wilton 11
  • mmmiikaela

Äh, de funka inte. Men han va extremt gul o de skifta ganska mkt mrllan stunderna.

miliam 09 - wilton 11
  • Bebisjuli06

Tänker på er ts och mmmiikaela! Håller alla tummar och tår för att det inte är någon fara med era små killar!

• mithrandil
    Bebisjuli06 skrev 2012-02-02 13:53:31 följande:
    Tänker på er ts och mmmiikaela! Håller alla tummar och tår för att det inte är någon fara med era små killar!
    Tack! :)
    Jag är inte särskilt orolig längre.
    Han är piggare och gladare här hemma nu. Äter lite vid varje mål och leker. Vill knappt sitta och titta på tvn alls.
    De på förskolan säger också att han är piggare. Börjar nästan luta mot att jag är helt övertygad om att allt detta berott på näringsbristen. Visserligen är han fortfarande lite gul kring näsan, men som alla vi träffat sagt så tror de inte att det beror på leverproblem, eftersom det inte är mer utbrett eller eftersom det inte är gult i ögonvitorna. 
Svar på tråden Min 3åring är gul