• mithrandil

Min 3åring är gul

I torsdags när jag skulle hämta sonen ville personalen prata med mig.
    De var oroliga för honom för att han så ofta är röd/lila under ögonen och för att han är "så gul".
    Jag har själv sett det några gånger men inte funderat något speciellt om det. Har tänkt att det har med hans allergier att göra. Min mamma har tjatat om att jag ska gå till läkaren med honom pga det där gula men jag har liksom viftat bort det litegrann. Vi är hos läkare var och varannan dag så man vill ju helst slippa gå dit.
    men nu kan jag nog inte strunta i det mer. Det gula har varit borta under en period men idag blossade det upp för fullt.

Vad kan det vara?

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Svar på tråden Min 3åring är gul
  • mithrandil
    Grannen skrev 2012-01-27 21:24:58 följande:
    När din son har klåda, kliar det i handflator och under fötterna?
    Jag har stor erfarenhet av leverpåverkan så jag har ganska bra koll på symptom.
    Har inte läst hela tråden men får ni emlakräm att lägga på ett tag innan provtagningen?

Vi har haft plåster men det funkar inte. Han får panik bara de spänner åt remmen om armen på honom.

Han kliar sig överallt, men mest i händer, fötter, arm och knäväck. Fast så har han hållt på sen han fick sina eksem när han var 10mån. Även om han inte har några eksem är han där och kliar. Tror det kan ha blivit vana.  
  • mithrandil
    Fyrbarnsmorsa skrev 2012-01-27 21:06:54 följande:
    Se till att han får lugnande nästa ggr,han ska banne mig inte behöva gå igenom nåt sånt igen,grr vad arg jag blir när det är inkompetent folk som ska ta prover odyl på barn.Får han lugnande så kommer det gå hur bra som helst och han kommer inte att komma ihåg det på samma sätt efteråt och slipper bli rädd för sjukhus och doktorer.hoppas det löser sig för er.Lova honom att han ska få ett paket eller nåt när ni har varit dit nästa ggr

Funderar på att åka in akut faktiskt och vägra gå därifrån. Det drar ut alldeles för mycket på tiden här nu genom att de klantar till det så förbannat. Han skriker hela dagarna här hemma nu, eller sitter i soffan.

Visserligen har han lyckats bli förkyld med, men han äter ingenting och jag vet inte hur länge till jag står ut med hans humör.   Han måste börja äta annars får han sondas eller nåt.
  • Grannen

Har ni fått några levervärden förutom bilirubinet?

• mithrandil
    Grannen skrev 2012-01-27 22:05:46 följande:
    Har ni fått några levervärden förutom bilirubinet?

Vi har inte fått veta några värden alls.

Vet att de tog 4 olika prover, minns inte vad det ena hette men de andra tre var alat, asat och bilirubin.

• mmmiikaela
    mithrandil skrev 2012-01-27 22:10:23 följande:
    Vi har inte fått veta några värden alls. Vet att de tog 4 olika prover, minns inte vad det ena hette men de andra tre var alat, asat och bilirubin.  

Konstigt att ingen ringt, dessa prover tar bara 3 timmar tills svaren är klara.
    miliam 09 - wilton 11
  • Grannen

Jag kan inte föstå hur de kan lyckas sabba två testomgånger!
    Här får jag svar samma dag som jag lämnar prover, lämnar vid 10 och får svar vid 15.

• mithrandil

Mmmikaela: de har ringt. Två gånger dessutom och meddelat att vi måste lämna nya prover för att något blivit fel

• mmmiikaela

Men vad fan lider de av :o hur svårt kan de va o ta prov! vilket sjukhus tillhör ni?

miliam 09 - wilton 11
Svar på tråden Min 3åring är gul