• Anonym (Förbannad)

Den jäveln runkade!

Nu har han gjort sitt, den jäveln satt och runkade när jag kom hem men nu åker han ut. Jag blir så förbannad på sånt här. Hur ska man få en kille att respektera en, fy fan säger jag.

• Svar på tråden Den jäveln runkade!
  • Anonym (nyfiken)
    Huzzar skrev 2014-08-16 10:06:36 följande:

Otrohet betyder att man bryter mot de regler som man satt upp i ett förhållande.

Vad är otrohet?

Det kan vara allt från att ens partner tänker på eller flirtar med en annan till en kyss, medan andra drar gränsen vid sex. Men också där kan det skilja sig åt vad man menar. Är en enda natt med någon annan jämförbart med att träffa någon regelbundet?

I en relation kan det oftast finnas ett ?trohetsavtal? man förväntas hålla sig till utan att man faktiskt diskuterat avtalets innehåll. Var går gränsen för den andre och var går gränsen för dig själv? Otydlighet skapar förvirring. Generellt är det nog bra att man formar ett förhållande utifrån de önskningar som man själv har, och inte utifrån några allmänna förväntningar om hur något ?borde vara?. Otrohet kan vara helt oacceptabelt i ett förhållande, men i ett annat kan otrohet vara något man kan komma över. Vissa kommer fram till att traditionell trohet som idé inte är viktigt utan att det är ok att ha flera relationer samtidigt.

Olika personer har olika inställning till otrohet, och det är bra att innan känna till sin partners åsikter. Diskutera otrohet. Hur ska vi ha det? En överenskommelse kan inte bara vara på den enes villkor. I grunden är det enkelt, det man har bestämt att man inte tycker är okej är otrohet.

Om man inte har pratat om otrohet finns det ändå en bra tumregel: Om du känner att du inte kan berätta om det du är på väg att göra eller har gjort kommer det förmodligen uppfattas som otrohet av din partner och kanske också av dig själv.

I praktiken kan det förstås vara mer komplicerat eftersom otrohet inte behöver handla om sexualitet. Det kan finnas andra skäl att ha sex med en annan person. Otrohet kan vara en reaktion på att något inte är bra i relationen, en längtan efter något nytt eller bekräftelse. Otrohet kan också vara ett sätt att ta sig ur ett förhållande. Den som inte vill ta ansvar för sina val, sårar den andra så att denne gör slut. Eller så kan man vara otrogen för att bevisa för sig själv att ?det här funkar ju inte längre?. Det kan också handla om makt. Den som är otrogen vill, och tycker sig även ha rätt till att, styra relationen. Men det som är okej för den ena ska också vara okej för den andra.

Berätta eller inte berätta om otrohet?

Det bästa är att prata om otrohet även innan det eventuellt sker. Berätta för din partner om du vill veta att hon/han har varit otrogen. En del vill veta om partnern har inlett ett annat förhållande och inte om det bara har varit tillfälligt.

Tänk också igenom varför du vill berätta att du varit med någon annan. Vill du berätta bara för att lätta ditt eget dåliga samvete eller för att vara juste mot din partner? Kommer beskedet att underlätta för din partner som du har varit otrogen mot? Kanske gör du mer skada än nytta.

Den som blivit drabbad av otrohet

Att få veta att ens partner har varit otrogen kan vara svårt. Ta dig tid och tänk igenom hur du vill göra. Ska du lämna din partner? Kan du lita på henne/honom igen? Många som har varit otrogna ångrar sig och vill ha en ny chans. Känns det ok för dig?

KÄLLA: www.rfsu.se/sv/Sex--relationer/Relationer/Otrohet/

Hänvisar till inlägg 1534.

Det där är rfsu: s tolkning av ordet och det kan man ju tycka vad man vill om, men det är inte ristat i sten att det är så ordet ska tolkas.
    Alla ord, språket flyter och förändras, annars hade vi talat som fornsvenska än idag.
    Var och en sätter sin egen betydelse på orden, i regel överesstämmer det rätt bra med andras, om inte blir vi missförstådda.
    Men något rätt eller fel finns inte.
  • Swugmuster

Asså hur patetiska är ni igentligen? han runkade bara för han kanske ville. Ni kanske också kommer ha en ensam tid någongång och gö samma sak som han gjorde ' som tjej '. Det är väll normalt och gö det något om han inte får nån pos från dig. Så lägg ner.

• jagsugertuttar

Men va fan varför bli upprörd över något sådant? Det är naturligt att onanera och du har väl samma rätt att göra det om du vill det? Sen kan jag ju fråga dig om du va tillsammans med mig och du ligger och sover och ska upp tidigt till jobbet eller vad som vill du 1 jag väcker dig 2 sätter på dig när du sover och riskera att du vaknar 3 onanera antingen i sängen eller något annan plats? Sen kan jag säga att hade det varit jag hade du bara behövt vänta ca 5 min sen hade jag varit redo att ge dig en omgång med

• Tribalman

Det är du som inte respekterar honom och hos Dig problemet ligger, tyvärr. Din sambo har verkligen inte gjort fel på något sätt bara för att han kan njuta på "egen hand". Gå och sök hjälp för ditt eget problem, allvarligt!!!

• Anonym (Kalle)

Detta måste väl vara en "skämttråd", eller?
    Först och främst så runkar 99% av alla män även om de lever i ett fast förhållande (gift/sambo) oavsett ålder. Jag är gift (och har barn) sedan 18 år, och jag runkade för 1 timme sedan när frun jobbade, och? Även om vi inte direkt pratar om egen tillfredsställelse med varandra, så är frun inte så naiv så hon inte fattar att jag runkar i bland, men inte fan bryr hon sig om det. Om min fru onanerar när jag inte är hemma, så skiter jag i det, blir lite kåt när jag tänker på det ..

• Anonym (Kia)

Åh neeej! Fy, säg inte att han torkar sig själv när han skitit också eller tvättar snoppen själv! Hur vågar han ta på sin egen kropp och ta hand om sina egna behov? Tur han har en snäll flickvän som hänger ut honom på ett forum så han integritet riktigt undanröjs. Lämna honom och vänta tills han blir 90+ då kan du få hjälpa honom med alla hans kroppsliga behov och du behöver inte vara rädd för att han då känner så stort behov över att äga sin egna kropp.

Köp ett husdjur istället för f-n (om du nu reder ut att dem bajsar när dem vill och inte när du vill)

• Anonym (Kia)

Åh neeej! Fy, säg inte att han torkar sig själv när han skitit också eller tvättar snoppen själv! Hur vågar han ta på sin egen kropp och ta hand om sina egna behov? Tur han har en snäll flickvän som hänger ut honom på ett forum så han integritet riktigt undanröjs. Lämna honom och vänta tills han blir 90+ då kan du få hjälpa honom med alla hans kroppsliga behov och du behöver inte vara rädd för att han då känner så stort behov över att äga sin egna kropp.

Köp ett husdjur istället för f-n (om du nu reder ut att dem bajsar när dem vill och inte när du vill)

• catt

Maniskor som har ett behov att kontrolera sin parters kroppImista detalj har en plats i bdsm, allvarligt du kanske skulle kolla up det,lader, piska och en man som faktiskt TYCKER om att du bestammer over hans kropp. Om du insisterar pa att forneka de uppenbara domina tendenser du harsa kanske du skulle forsoka inse att det inte ar han som inte respekterar dej utan tvart om. Att ta hand om sej sjalv ar en rattighet varje operson har, det kan latta pa stress eller bara ge en skon stund. Later som att du skulle behova prova det.

• bovis

Tvi tusan hör rrrrrunkas det för lite gott folk. Dra skinnet framåt, dra skinnet bakåt och sedan framåt och bak igen och öka takten i intervaller sen är du nästan i himmelen :-P

• chateau

Friskhetstecken, använd fantasin runka gör alla levt med min man 14år aktivt sexliv.Du är stel skaka loss framför allt vakna! Runka har inget med otrohet att göra. Du äger inte din man.

Svar på tråden Den jäveln runkade!