Den jäveln runkade!
Nu har han gjort sitt, den jäveln satt och runkade när jag kom hem men nu åker han ut. Jag blir så förbannad på sånt här. Hur ska man få en kille att respektera en, fy fan säger jag.
Nu har han gjort sitt, den jäveln satt och runkade när jag kom hem men nu åker han ut. Jag blir så förbannad på sånt här. Hur ska man få en kille att respektera en, fy fan säger jag.
Oj suck med er. Onani är inget äckligt, hemskt eller något som ens angår den andra parten om den ena gör det, ifall den inte vill berätta om det. Den som tycker det är äckligt och motbjudande kan inte heller påstå att det är en läggning - den behöver nog gå till kuratorn och fundera över sig själv. Onani är en naturlig del av en människas sexualitet, man eller kvinna.
Är det verkligen så få i den här tråden som vet vad ett internet-troll är?
Förutom det första inlägget som luktade lite skumt så var ju inlägget med prutten under täcket ett av de tydligaste exempel på trollande jag har sett på länge.
sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll
Att det förekommer människor som vill kontrollera sina partners sexualitet är ju så nedärvt i hela vår historia, så det borde ju inte chocka någon. På samma sätt som att hen bör ha rätt att onanera om hen bör ha rätt att abortera så är det kanske inte PC att kontrollera andra idag.
Att det ändå finns sådana människor är uppenbart. Att de inte mår bra är ju lika uppenbart, men det finns ju människor som ligger med hästar också. Och att båda dessa grupper förmodligen skulle må bra av terapi är ju också uppenbart, på samma sätt som de flesta av oss förmodligen skulle behöva det på något plan.
Huvuddiskussionen är ju: hur mycket är det ok att styra i vår partners liv?
Självklart måste man sätta sina egna gränser. Alla blir inte lyckliga av att vara swingers. Alla har inte en sexdrift som kräver ett samlag om dagen. Men, det är klart - har man så starka åsikter om sex åt ena eller andra hållet vill det ju till att man berättar om det tidigt - på eller innan första dejten.
My 10 cents.
Jag är så glad och stolt över MITT val som singel. Nu ska jag runka lite kuk tror jag
Jag satte mig ned och läste alla inlägg samt vad TS skrev. Och det här låter som min brors fru rakt igenom.
Beteendet låter som borderline utan tvekan.
Att kunna sitta tillsammans med sin partner och kolla på TV kan vara ett enkelt redskap för dem flesta att slappna av. Men inte för alla, för det finns nämligen vissa som kan hitta skäl att anklaga för otrohet eller dylikt där med.
Han/Hon är snygg, lite avklädd och då blir det problem (Fortfarande i tv apparaten).
Att killen runkar är INGET att bli arg över, och absolut ingenting att bryta ett förhållande på.
MEN, det är en jävla bra rekommendation för den mannen att fly medans dörren är öppen.
För han skulle må så mycket sämre i ett förhållande med DIG (ts). Och han skulle definitivt inte få utvecklas mentalt.
Vad jag menas med utvecklas mentalt, är att förmodligen så är det väl du som drar i alla trådar (ts) i förhållandet.
Och du skapar en s k "standard" över vad som får och ej får göras.
Och om du har gjort något som kanske din man anser vara likadant, då sätter du en standard på det.
Vad jag menar med det är t ex.
TS
- Nej, jag kollade inte på porr när jag onanerade
offer
- Men du onanerade fortfarande
TS
- men det är inte samma sak.
Det är att sätta en olik standard av något som faktiskt är samma sak.
Sen betyder det inte att du har onanerat, men du kanske borde. För att släppa ut lite utav det där kontroll mongot som finns inom dig.
Sedan läste jag också att någon skrev att man inte ska ifrågasätta någon annans syn på saker...?
Det var nog det dummaste jag har hört.
Det är allt vi gör idag, vi ifrågasätter saker och ting, så har vi gjort bak i tiden också, det till hör framtid och historik.
Vi ifrågasätter syn på människor, när det gäller rashatare eller dylikt.
Vi ifrågasätter näringsinnehåll när det gäller mat.
Vi litar inte blint på folk längre, och det gäller bara inte produkter eller politiker eller annat.
Det gäller allt. Har du vriden syn på saker och ting så ska inte folk rätta sig efter dig. Du ska se till att rätta dig efter vad som kallas normalt.
Ja, och vad är normalt?
Normalt är ingenting du kan sätta på fingret. Det kommer du överens med om din partner. Om han är lika vriden som dig, så är det otrohet att runka. Men jag tvivlar starkt på att han tycker det. Då är det helt plötsligt onormalt.
Makes sense?
Jag har varit i flera olika förhållanden och likaså stött på ett kontrollfreak, där jag inte fick titta på Gladiatorerna pga lättklädda kvinnor förekom ganska ofta.
Om jag nu tittade, så kallades det otrohet.
Jag vek mig givetvis den första stunden med att göra just detta, och försöka då bygga upp hennes självförtroende. Ack vilket misstag, har det gått så långt att man är så sjuk i huvudet så att man blir arg över sådana saker. Så är det ingenting gemene man/kvinna kan ordna med de få verktyg vi besitter.
Utan, som någon sade innan, sök legitimerad hjälp.
Offtopic:
Jag hoppas du inte inleder ett förhållande innan du lärt dig hur man ska bete sig i ett förhållande.
Nu ska jag ta en runk!