Merwinna skrev 2012-02-11 09:55:54 följande:
Fast nu LJUGER du ju. Det FINNS inget flygbolag som tillåter SYNLIGA tatueringar och piercingar hos kabinpersonalen. Vilket flygbolag skulle det vara, menar du..?
Och vilken bank skulle det vara som tillåter det..? I alla fall inte någon av storbankerna - Nordea, Handelsbanken, SEB m.fl.. Skulle möjligen kunna vara en pantbank!

Eller något litet privat växlingskontor.
Och inom vården är det till och med förbjudet av hygienskäl. Eller vilket landsting är det som tillåter personalen att ha det, menar du..? Säg det så ska vi kolla på deras hemsida - det står antagligen där. Hett tips: ljug inte om sådana saker som är väldigt lätta att kontrollera!!!
hett tips; säg inte att jag ljuger!
Den jag känner som jobbar på bank jobbar på Nordea. De jag känner som jobbar på flygbolag jobbar på SpainAir och Emirates (alltså ett arabiskt bolag!) När jag kollade hans facebookbilder nu ser jag att han inte bara har tatueringar, utan också en piercing i läppen. Men den tar han kanske ut just när han flyger.
Det finns INGET som är ohygieniskt med tatueringar och man kan absolut arbeta med synliga sådana i vården. Även piercingar i ansiktet. Däremot får man inte ha ringar eller armband, utsläppt hår eller piercingar som brukare kan ta tag i på ett eller annat sätt. En piercing i tex tungan är inte något att diskutera alltså. Jag VET detta, då jag själv arbetat inom vården.