splink skrev 2012-02-11 10:04:29 följande:
hett tips; säg inte att jag ljuger!
Den jag känner som jobbar på bank jobbar på Nordea. De jag känner som jobbar på flygbolag jobbar på SpainAir och Emirates (alltså ett arabiskt bolag!) När jag kollade hans facebookbilder nu ser jag att han inte bara har tatueringar, utan också en piercing i läppen. Men den tar han kanske ut just när han flyger.
Det finns INGET som är ohygieniskt med tatueringar och man kan absolut arbeta med synliga sådana i vården. Även piercingar i ansiktet. Däremot får man inte ha ringar eller armband, utsläppt hår eller piercingar som brukare kan ta tag i på ett eller annat sätt. En piercing i tex tungan är inte något att diskutera alltså. Jag VET detta, då jag själv arbetat inom vården.
Emirates, sa du..?
Nu hittade jag inget om tatueringar och piercingar på deras sida, men om du kollar bilderna så är det i alla fall inte sådana människor de har i sin reklam. Och jag har VÄÄÄÄÄLDIGT svårt att tro att de skulle tillåta det i verkligheten heller. Förresten var flytande arabiska i tal och skrift ett grundkrav - det har din vän, förstås..?
Här kan du dock läsa allmänt om krav för kabinpersonal på internationella flygbolag:
http://econtentwriter.com/general-guidelines-for-air-hostess-part-3/"1) Tattoos.
Beauty is in the eye of the beholder. So there should be nothing that can be seen that spoils this beauty. There shouldn’t be any visible tattoos that can be seen when normal clothes are worn. This applies to facial, neck, arm, leg, ankle tattoos. Many airlines use short sleeves and short skirt uniforms for women so no tattoos are to be seen on visible skin areas.
2) Body Piercings.
Generally, only women are allowed to have ear piercings. Only a single pair of ear rings should be worn, not multiple ear piercings in each ear.
If you have a hidden navel piercing or any other hidden body piercings, you cannot wear metal studs as they will violate the security screening against concealed metals.
There shouldn’t be any other facial piercings like on the nose, eyebrow, lips, tongue etc.
If you already have one of these visible facial piercings, please remove the studs and hope that the holes will heal up and there might not be any visible scars."
Man får alltså inte ens ha HÅLET kvar efter en piercing, så det du säger om att din vän tar ut sin bara när han jobbar kan inte stämma. Hålet syns ju. Jag, till exempel, ser sådant där direkt!
Dessutom står det ju att man inte ens får ha piercings där de inte syns, eftersom man fastnar i säkerhetskontrollen då (metallföremål).