splink skrev 2012-02-11 09:41:09 följande:
Jag är helt övertygad om att såna grejer kommer att ändras i framtiden. Och dessutom tycker jag att du inte är riktigt klok, som hävdar att det "normala" skulle vara att tycka som du och att man alltså är "onormal" om man har tatueringar (och då är man dessutom WT!!). Det säger en del. Inskränkt och att inte tänka längre än näsan räcker är bara förnamnet. Förstår inte hur du kan ha missat att världen förändras och vi med den?
För övrigt har jag haft professorer på universitetet som haft både tatueringar och piercingar. En vän till mig jobbar som flygvärdinna och hon har både tatueringar och piercingar, en annan jobbar som steward och han har också tatueringar. Jag har en vän som arbetar på bank och även hon har piercingar och tatueringar och dessutom ett uttöjt öra. Känner ett par poliser som är tatuerade, flera ingenjörer som är tatuerade och piercade. Inom vården känner jag en del sjuksköterskor med både piercingar och tatueringar.
På min utbildning (pluggar till gymnasielärare) är vi fler med tatueringar än utan.
Fast nu LJUGER du ju. Det FINNS inget flygbolag som tillåter SYNLIGA tatueringar och piercingar hos kabinpersonalen. Vilket flygbolag skulle det vara, menar du..?
Och vilken bank skulle det vara som tillåter det..? I alla fall inte någon av storbankerna - Nordea, Handelsbanken, SEB m.fl.. Skulle möjligen kunna vara en pantbank!

Eller något litet privat växlingskontor.
Och inom vården är det till och med
förbjudet av hygienskäl. Eller vilket landsting är det som tillåter personalen att ha det, menar du..? Säg det så ska vi kolla på deras hemsida - det står antagligen där. Hett tips: ljug inte om sådana saker som är väldigt lätta att kontrollera!!!