wockatz, Scorpio: Tack!!
Ja han kämpar på bra. Går upp 10-20 gram per dag och väger nu 545g.
wockatz: Ja, hela graviditen har varit en enda stor oro. Först oro för missfall innan v.12 och sedan oron för tillväxthämningen från v.16 och framåt. Samtidigt har allt det jobbiga bidragit till att jag och min man har blivit ett otroligt starkt team, så trots att jag inte skulle vilja göra om den här gravidresan så har den ändå fört något gott med sig. Är det sedan en frisk och stark pojke som följer med oss en om ett par månader, så övervinner det allt!
Söt tjej du har! Vad skönt att allt gick så bra!! Känner igen mig i det du skriver om att inte få ha sitt barn kvar i magen, samt skuldkänslorna. Jag har vänt och vridit på mitt sätt att leva och analyserat minsta lilla detalj. Har frågat läkare, barnmorskor och alla möjliga ifall jag kunde ha gjort något annorlunda för att han inte skulle bli tillväxthämmad. Jag har fått samma svar överallt, att jag inte kunde gjort annorlunda utan att det var en slump att just jag drabbades av en moderkaka som inte funkade. Sannolikt kommer problemet inte att uppstå vid nästa graviditet. Men det spelar liksom ingen roll hur många gånger man får höra det, för skudkänslorna finns ändå där djupt inne. "Hade jag inte kunnat undvika detta?".