• Scorpio

Prematurbarn 2012 =)

Hej på er!

Vår underbara dotter Enja tittade ut redan i v 31+0 och har nu hunnit blivit 4 veckor gammal.

Det skulle vara kul att samla fler prematurföräldrar i den här tråden så vi kan följa varandras bebisar och ge stöd och råd till varandra! =)

Både text och bilder är varmt välkomna i den här tråden! {#emotions_dlg.flower} 

♥ Enja 120112, 1870 g o 42 cm ♥ www.enplusenblirtre.blogspot.com
  • Svar på tråden Prematurbarn 2012 =)
  • Scorpio

22 maj: grattis!!! I precis samma vecka som jag fick! :) hoppas ni mår bra!

• Sundaymornings

Scorpio: Tack! Hon var precis på medelkurvan har jag för mig:) Men hon borde ju vart ganska stor om man jämför med er tjej?

• Scorpio

Sunday: jaså! :) Enja var 1870 g lätt och 42 cm kort, så det var ju inte sån jätteskillnad ändå :)

• Sandrah23

min föddes i vecka 30+3 den 29/1.. vi fick ta med honom hem i v34+3 då med sond. en vecka efter hemgång så drog han själv ut sonden o har sen dess vart utan..

idag väger han 3480g, eller ja, han vägde det igår, o är 51cm lång... han har nu gått om sin bror som föddes i v 38+5 o vägde 3455g.

• 22Maj2012

Scorpio och wockatz : Tack så mycket! Ja alla tre mår bra, hoppas att ni också mår bra :) idag hade vi Lillen på rummet så mysigt men lite nojjig blir man för minsta lilla

• Katarina76
    Scorpio skrev 2012-03-29 13:27:57 följande:
    Jag snubblade över en bok på nätet som verkar väldigt bra! Riktad till prematurföräldrar:

prematurbloggen.wordpress.com/ur-boken/

Jag läste gratis-introt och blev helt fast, så jag beställde en bok =) 
    En jättebra bok! Boken är mycket träffande när det gäller vilka känslor och tankar man hade under neo-tiden. Jag fick den av en annan prematurmamma några månader efter att jag fått min första dotter.
  • IdaElinLivia040611
    Scorpio skrev 2012-03-24 23:27:29 följande:
    Nu har jag kollat närmre i mina journaler och såg att det stod i dem att jag har GBS och jag frågade min BM om detta. Hon sa att det finns risk för att nästa barn också blir prematurbarn om jag har otur... =( Tänkte bjuda på några bilder nu när jag ändå sitter vid datorn =) Nyfödd Enja håller i pappas lillfinger =) Bild från 9 mars, sprallig i babysittern ;) Bild från 12 mars. Navelbråcket ser man klart och tydligt. Ni som har bebisar med navelbråck, hur stora är dem?  
    ♥ Enja 120112, 1870 g o 42 cm ♥ www.enplusenblirtre.blogspot.com

I vilken vecka föddes hon???? Hon e jätte fin:)
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
Svar på tråden Prematurbarn 2012 =)