• Scorpio

Prematurbarn 2012 =)

Hej på er!

Vår underbara dotter Enja tittade ut redan i v 31+0 och har nu hunnit blivit 4 veckor gammal.

Det skulle vara kul att samla fler prematurföräldrar i den här tråden så vi kan följa varandras bebisar och ge stöd och råd till varandra! =)

Både text och bilder är varmt välkomna i den här tråden! {#emotions_dlg.flower} 

♥ Enja 120112, 1870 g o 42 cm ♥ www.enplusenblirtre.blogspot.com
  • Svar på tråden Prematurbarn 2012 =)
  • 22Maj2012

Håller tummarna för lilla Moa!

• wockatz

Operationen gick bra och det har varit en trött tjej som jag haft hos mig. Nu på morgonen har hon piggnat till och ätit lite. Skönt!

• 22Maj2012

Skönt att det gick bra :)

• Sandrah23

min son föddes i vecka 30+3 o allt har gått toppen.
    var inte rädd. var inte orolig. oftast går det bra.

man ska vara lugn o se ljuset i tunneln, inte mörkret o problemen som ev KAN komma.
    det är inte alltid dem gör det!
    det enda jobbiga under våran "resa" var sjukhusvistelsen. att bo på sjukhus över en månad är inte roligt.
    men man gör det, o man beblandas med andra prematurföräldrar o tiden där kan bli rätt kul också.

allt går bra.. ;) jag har en egen tråd här också som du/ni kan läsa om ni vill.

LYCKA TILL !!

• Ayle

Vill bara säga lycka tillför alla som e med i tråden, vet vad ni går igenom.

Jag åkte in till sjukhuset den 31 aug 04 för jag hade lite ont. Var då i vecka
    22+ något..

Det vart en lång resa.... först värnamo sjukhus, sen linköping och tillsist
    ryhov i jönköping varav Vinn e född.

Vinn föddes den 15 okt i vecka 29+1 vägde 1470 och var 41 lång.
    Efter lång och omtumlande tid på sjukhus så fick vi komma hem den 8 dec.

Så en en gång... lycka till nu

• 22Maj2012

Så skönt att läsa att allt gått så bra för era små bebisar.. Nu är jag i .v30+6 så det känns skönt att den hållit sig inne några dagar :))

• IdaElinLivia040611

Fick en dotter i maj förra året som föddes i v 25+0. Hon vägde 672 gram  Allt har gått strålande och hon är nu en frisk liten tjej som lär sig mer och mer för varje dag. Nu är jag gravid igen och har en förkortad tapp på 1,8 cm. Jag ska ta det lugnt hemma och går på UL var 14:e dag. Har idag kommit in i v 28 och hoppas att klara mig till minst 32+.

Här är våran tjej Livia heter hon Hjärta

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
Svar på tråden Prematurbarn 2012 =)